fo2re Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 God Jul alle på akam.no !! Fra en heseblesende avslutning med progmetal bandet Ørkenkjøtt forrige ukem hvor gjestevokalisten Redneck Randy fra USA tok helt av i avslutningsnummeret. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Joa det hadde vært fint med andre system-juletrær, men problemet er at det kun er Canon som har stor nok variasjoner i produktene til og få et fullstendig juletre Ulempen er at det da blir en del juggel innimellom snadderet :/ 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 http://www.ebay.co.uk/itm/Yongnuo-YN-622C-Wireless-E-TTL-Flash-Trigger-for-Canon-5D-Mark-III-600D-650D-7D-/110954766212?pt=UK_Photography_Slaves_Trigger_Systems&hash=item19d56b5f84 Noen som har erfaring med disse? Fant en brukermanual her https://docs.google.com/file/d/0B77OmmGIg0gMVFpqNkpBYXBHajA/edit?pli=1 Skal tydeligvis gi e-ttl info og kunne synkronisere trådløst opp til 1/8000 sekund. Yongnuo er jo et ganske kjent billigmerke som jeg igrunn har hatt gode erfaringer med. Usikker på om disse er verdt pengene. Leker litt med tanken, da det er mye morro man kan ha med high-speed-sync-flash. Prøver å lære meg litt med lyssetting. Funker en kabel like bra til dette? Kjedeli å snuble i kabler, men mer stabilt vil jeg tro enn trådløse løsninger. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Funker en kabel like bra til dette? Kjedeli å snuble i kabler, men mer stabilt vil jeg tro enn trådløse løsninger. De er radiostyrte og har en rekkevidde på 100 meter så akkurat det skulle ikke by på problemer, men hvor stabile de er "ikke blinker"" og hvor kompatibel E-TTL er vet jeg ikke. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Nettopp. Dumt at LR kun skjønner GPX logger - Sony GPS loggeren min logger i et annet format ... Men det vel mulig å finne noe som oversetter ... Og det har jeg funnet - programmet gpsbabel fikser den biffern. Laster inn den konverterte GPX filen og jeg får opp en fin rute i kartet. Men hvordan får jeg LR til knytte bilder til denne ruten? Endret 25. desember 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Mener jeg så noen skrev i en tråd at Instagram alikavell ikke ruller ut de nye brukerrettighetene, er vell ganske obvious at det er samme suppe som fjasoka. Her O well, er vell 90% som poster bilder der uansett. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Btw, Jupiter er meget nært månen fra og med nå og utåver kvelden, sjelden dette skjer så stilig å få me på bilde eller evnt ta en titt opp mot himmelen. Kilde Endret 25. desember 2012 av Jann. 1 Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Og det har jeg funnet - programmet gpsbabel fikser den biffern. Laster inn den konverterte GPX filen og jeg får opp en fin rute i kartet. Men hvordan får jeg LR til knytte bilder til denne ruten? Marker de aktuelle bildene og velg add GPS data to selected pictures fra Photo eller Map menyen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Marker de aktuelle bildene og velg add GPS data to selected pictures fra Photo eller Map menyen. Map->Tracklog-> Autotag XXX Selected Photos. Er også tilgjengenlig som et valg i menyen til skrukke-ikonet. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Rotet litt i lekekassen fra da jeg var barn i julen og fant kanskje grunnet til at jeg er Canonist... 6 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Tydeligvis utsatt for underbevisst påtrykk der. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Kjekt å ha noe å skylde på da? Jeg fikk noe fett Canson papir til jul. Desverre så var det så fett at det ikke går gjennom printeren min .. Kanskje på tide å investere i ny printer da, synd Epson sine A3 printere er så dyre Endret 25. desember 2012 av egilh Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Nettopp. Dumt at LR kun skjønner GPX logger - Sony GPS loggeren min logger i et annet format ... Men det vel mulig å finne noe som oversetter ... Hvordan format lavet Sony? Mange av disse sidene for trenings appene og applikasjonene som man kan laste opp førre forskjellige filtyper, så laste ned igjen i gpx. Ser nå at du har løst det Endret 25. desember 2012 av k-h-s Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Hvordan format lavet Sony? Mange av disse sidene for trenings appene og applikasjonene som man kan laste opp førre forskjellige filtyper, så laste ned igjen i gpx. Et eller annet halv-obksurt, men standarisert format: NMEA 0183 - problemet med gpsbabel sin gui, var at den er litt* buggy. Ser nå at du har løst det Jeg gjorde; men det var ikke fordi LR er intuitivt å bruke - fordi det er det ikke. *) eller for å være ærlig - inn i gamperæve buggy, kombinert med et ikke-intuitivt GUI som kun en unix command line envagelist kan lage det. 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Fikk tatt noen måne/jupiterbilder med 70-200 og 1.4TC. Men det var for mye atmosfæriske forstyrrelser, så bildene ble ikke gode.. Håper noen fikk gode shots! Endret 26. desember 2012 av Kenneth Solfjeld Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Et eller annet halv-obksurt, men standarisert format: NMEA 0183 - problemet med gpsbabel sin gui, var at den er litt* buggy. Lurer litt på GPS'en i 6D fungerer greit mot LR4 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Lurer litt på GPS'en i 6D fungerer greit mot LR4 Det er nok en no-brainer. 6D tagger bildene direkte, slik at det er ikke noen steg som må gjøres i ettertid. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Noen kjappe anbefalinger av a4 printer? Jeg vurderer å bytte ut alt-i-ett maskina med enten en ny en, eller rett og slett handle en fotoprinter. Epson P50 ser knall ut, men samtidig har de noen fristende alt-i-ett maskiner av typen PX820FWD. Viktigste er såklart kvaliteten på utskriften og at den klarer å ta tykt papir, ala Canson Barytta. Dvs. at den må ha direkte mating av papir for å unngå papirstopp Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Er det i det hele tatt noen A4 skrivere som kan bruke slikt papir? Trodde de var avhengig av pigmentbasert blekk, og da snakker vi dyre A3+ skrivere. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Er det i det hele tatt noen A4 skrivere som kan bruke slikt papir? Trodde de var avhengig av pigmentbasert blekk, og da snakker vi dyre A3+ skrivere. De der trykk papirene du får på clas ohlson osv.. funker helt fint med normal blekk, men det blir ekstremt mye bedre resultat med pigmentbasert blekk og du får jo også taki det til de aller, aller fleste skrivere på markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå