Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.ebay.co.uk/itm/Yongnuo-YN-622C-Wireless-E-TTL-Flash-Trigger-for-Canon-5D-Mark-III-600D-650D-7D-/110954766212?pt=UK_Photography_Slaves_Trigger_Systems&hash=item19d56b5f84

Noen som har erfaring med disse?

Fant en brukermanual her

https://docs.google.com/file/d/0B77OmmGIg0gMVFpqNkpBYXBHajA/edit?pli=1

Skal tydeligvis gi e-ttl info og kunne synkronisere trådløst opp til 1/8000 sekund. Yongnuo er jo et ganske kjent billigmerke som jeg igrunn har hatt gode erfaringer med. Usikker på om disse er verdt pengene.

Leker litt med tanken, da det er mye morro man kan ha med high-speed-sync-flash. Prøver å lære meg litt med lyssetting.

Funker en kabel like bra til dette? Kjedeli å snuble i kabler, men mer stabilt vil jeg tro enn trådløse løsninger.

Lenke til kommentar

Funker en kabel like bra til dette? Kjedeli å snuble i kabler, men mer stabilt vil jeg tro enn trådløse løsninger.

De er radiostyrte og har en rekkevidde på 100 meter så akkurat det skulle ikke by på problemer, men hvor stabile de er "ikke blinker"" og hvor kompatibel E-TTL er vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Nettopp. Dumt at LR kun skjønner GPX logger - Sony GPS loggeren min logger i et annet format ...

Men det vel mulig å finne noe som oversetter ...

Og det har jeg funnet - programmet gpsbabel fikser den biffern.

Laster inn den konverterte GPX filen og jeg får opp en fin rute i kartet. Men hvordan får jeg LR til knytte bilder til denne ruten?

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Og det har jeg funnet - programmet gpsbabel fikser den biffern.

Laster inn den konverterte GPX filen og jeg får opp en fin rute i kartet. Men hvordan får jeg LR til knytte bilder til denne ruten?

Marker de aktuelle bildene og velg add GPS data to selected pictures fra Photo eller Map menyen.

Lenke til kommentar

Kjekt å ha noe å skylde på da? :D

Jeg fikk noe fett Canson papir til jul. Desverre så var det så fett at det ikke går gjennom printeren min .. Kanskje på tide å investere i ny printer da, synd Epson sine A3 printere er så dyre :hrm:

Endret av egilh
Lenke til kommentar

Nettopp. Dumt at LR kun skjønner GPX logger - Sony GPS loggeren min logger i et annet format ...

Men det vel mulig å finne noe som oversetter ...

Hvordan format lavet Sony? Mange av disse sidene for trenings appene og applikasjonene som man kan laste opp førre forskjellige filtyper, så laste ned igjen i gpx.

Ser nå at du har løst det ;)

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Hvordan format lavet Sony? Mange av disse sidene for trenings appene og applikasjonene som man kan laste opp førre forskjellige filtyper, så laste ned igjen i gpx.

Et eller annet halv-obksurt, men standarisert format: NMEA 0183 - problemet med gpsbabel sin gui, var at den er litt* buggy.

Ser nå at du har løst det ;)

Jeg gjorde; men det var ikke fordi LR er intuitivt å bruke - fordi det er det ikke.

*) eller for å være ærlig - inn i gamperæve buggy, kombinert med et ikke-intuitivt GUI som kun en unix command line envagelist kan lage det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen kjappe anbefalinger av a4 printer?

Jeg vurderer å bytte ut alt-i-ett maskina med enten en ny en, eller rett og slett handle en fotoprinter.

Epson P50 ser knall ut, men samtidig har de noen fristende alt-i-ett maskiner av typen PX820FWD. Viktigste er såklart kvaliteten på utskriften og at den klarer å ta tykt papir, ala Canson Barytta. Dvs. at den må ha direkte mating av papir for å unngå papirstopp :)

Lenke til kommentar

Er det i det hele tatt noen A4 skrivere som kan bruke slikt papir? Trodde de var avhengig av pigmentbasert blekk, og da snakker vi dyre A3+ skrivere.

De der trykk papirene du får på clas ohlson osv.. funker helt fint med normal blekk, men det blir ekstremt mye bedre resultat med pigmentbasert blekk og du får jo også taki det til de aller, aller fleste skrivere på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...