Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, etter mye om og men har de stått frem.

 

Hei forresten! Lenge siden jeg har hatt tid til forumet. Jobb som krever litt reisetid og en unge gjør jaggu sitt :p

Skal bli godt med ett par dager julefri. Kanskje jeg kan få litt tid til bilder også :)

Endret av egilh
Lenke til kommentar

Mere fotobok-spørsmål. Jeg lager en 240-siders bok med Blurb nå (som noen kanskje har skjønt, hehe). Noen vil kanskje kjøpe en kopi av denne senere. Eller jeg håper det. :D

 

Hvordan er det vanlig å ordlegge seg med tanke på slikt? Skriver man i førsteperson til seg selv? Eller i førsteperson til andre? Eller i tredjeperson (om seg selv)?

Lenke til kommentar

Har vel mast litt før om dette før, men nå har jeg fått sjekket prisene litt..

 

Skal snart selge et stk 1D mk III og et stk 24-70mm f/2.8 L, helst samlet. Brukt Team Biathlon til å se litt på gjennomsnittspriser. For huset er det ca 8000, for objektivet ca 7000. Er dette realistisk å få for disse?

 

Skal sies at begge er i veldig god fatning. Huset har skutt mellom 3 og 4 tusen bilder bare, uten slitasjemerker. Objektivet er også i veldig god stand, og heller ikke noe slitasje på dette. Kvittering, originalemballasje og det som var der til kamerahuset følger også med.

 

Vil jo få solgt det, men vil ikke selge det til gi-bort pris heller, med tanke på at det er i så god stand.

Lenke til kommentar

Jepp, etter mye om og men har de stått frem.

 

Hei forresten! Lenge siden jeg har hatt tid til forumet. Jobb som krever litt reisetid og en unge gjør jaggu sitt :p

Skal bli godt med ett par dager julefri. Kanskje jeg kan få litt tid til bilder også :)

 

Blir kult å se bidragene dine i månedstråden da, du tar jo så gode bilder!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan er det vanlig å ordlegge seg med tanke på slikt? Skriver man i førsteperson til seg selv? Eller i førsteperson til andre? Eller i tredjeperson (om seg selv)?

Du skriver sånn som du selv vil, selvsagt. Men flertallet av fotobøker har tekster skrevet av folk som er flinkere med foto enn litteratur, så der går det stort sett i første person. Den noe mer litterære analogien kan kanskje være reiselitteraturen, også her er det i all hovedsak første person som gjelder.

 

Har du høyere litterære ambisjoner kan du eksperimentere med det du selv måtte ønske, men hadde du hatt det hadde du kanskje ikke spurt. Eller?

 

... men jeg skjønner ikke helt hva du mener med å skrive til seg selv vs andre gitt en stemme ...

Lenke til kommentar

Takk for svar ang tekst til fotobok.

 

Nautica: Blir nok jeg, da.

 

Euklid: Har ikke allverdens ambisjoner ift tekster, så det blir vel ikke altfor avanserte greier. Det jeg mener med førsteperson vs tredjeperson, er bl.a.:

-Skriver jeg tekstene til og for meg selv

-Skriver jeg tekstene for andre

-Skriver jeg tekstene som om noen utenforstående gjorde det, om meg og bildene mine

 

Jeg mistenker det blir en slags blanding av de 2 første når jeg kommer igang, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...