Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

1970 -1986 - 2012

 

Burde vært en storm rundt 2000 også da?

 

jepp, da var det storm i et vannglass :)

 

Forstår ikke hvorfor enkelte klager på et par tre,fire cm snø, når jeg var liten måtte vi gå 40 mil hver morgen til skoler i 4 meter snø og det var oppoverbakke begge veier.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette snøværet har fått meg til å ta min aller første timelapse.

Kameraet står og tar bilder ut stuevinduet, ut i krysset her, der 5 gater møtes. Startet med første bildet ca kl 05.00 i morges, og kameraet står fortsatt å tar bilder.

Kan vel kanskje la den stå til det blir mørkt igjen, for å få en hel dag med "snøkaos"..

 

Er spent på hvordan resultatet blir. Blir neppe det helt store greiene, men en form for morsom dokumentasjon av snøfallet og litt opprydding :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

100 cm snø på bakken, og ei av mange snøfonner som vinden har lagt uten for huset:

 

iPhone0187.jpg

 

 

Fylkesveien rett utenfor her. Brøytestikke til høyre og legg merke til hastighets skiltene i bakgrunnen..

 

iPhone0185.jpg

 

Og slik er det på alle veier her nede nå. Itillegg har det begynt å snø igjen.. jiiiippppiiiii.. :p

Lenke til kommentar

Dette snøværet har fått meg til å ta min aller første timelapse.

Kameraet står og tar bilder ut stuevinduet, ut i krysset her, der 5 gater møtes. Startet med første bildet ca kl 05.00 i morges, og kameraet står fortsatt å tar bilder.

Kan vel kanskje la den stå til det blir mørkt igjen, for å få en hel dag med "snøkaos"..

 

Er spent på hvordan resultatet blir. Blir neppe det helt store greiene, men en form for morsom dokumentasjon av snøfallet og litt opprydding :)

 

Blir spennende å se, liker slike dokumentariske timelapser.

Det er begrenset hvor mange tusen ganger det er gøy å se sakte panorerende trær/fjell på stjernehimmel-bakgrunn.

 

 

100 cm snø på bakken, og ei av mange snøfonner som vinden har lagt uten for huset:

 

Stilig bilder, lykke til med måkingen :)

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Jeg har aldri forstått meg på den idiotiske windows ytelsetesten. Hva i alle dager slags bruksmønster er de de legger til grunn i testene? Hvem sier for eksempel at en maskin med indeks 2 (pga skjermkort) skal være dårlig for eksempel for den jevne nettbank/surfe-brukeren? Hva er bruksmønsteret til denne merkelige brukeren med likt behov for alle de inndelte under-scorene? Jeg vil ha en psykologisk profil på denne rakkeren!

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir spennende å se, liker slike dokumentariske timelapser.

Det er begrenset hvor mange tusen ganger det er gøy å se sakte panorerende trær/fjell på stjernehimmel-bakgrunn.

 

Skal legge ut her så snart den er klar. Men det er ikke noe fantastiske greier. Dette er kun for dokumentasjonen sin del... Jeg satt bare kameraet på auto fram til nå(manuell fokus), og ser at det kanskje ikke var det lureste. Men dokumentasjon på snøfallet i nabolaget blir det uansett.. + at man lærer litt i samme slengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel egentlig 40-70cm med snø kombinert med kraftig vind som er problemet.

Har også litt med konsistensen på de snømengdene som kom; sånn passelig sørpe med frost i bakken gjorde sitt til at trafikken gikk kjapt i stå, og da kom ingen brøytebiler frem.

 

... men jeg synes nå det er unødvendig mye masing og klaging blant en del. Jeg sover 10cm over havoverflaten (70 meter utenfor strandkanten) og har det fint som bare det. Hvis ikke en ekstra stillongs og god musikk hever stemningen får man gå i seg selv.

 

Veikaoset på Jæren er passe sprøtt, men fint lite å gjøre med inntil det løyer til kvelden. Da blir det endelig fine seilforhold igjen også. I mellomtiden er det bare å grave snøhuler, spise pepperkaker og si oss fornøyd med at det ikke blåser mer enn det gjør: http://www.slate.com/blogs/behold/2012/12/13/tadao_cern_s_wind_in_the_face_blow_job_series_photos.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som også kan nevnes, er at slikt vær har de vel i Nord-Norge et par tre ganger hvert år (minst?)

Man er vell mere vandt med sånn vær enn "søringan" vil jeg tro. :)

 

100 cm snø på bakken, og ei av mange snøfonner som vinden har lagt uten for huset:

Send noen cm til oppdal da vell! :)

 

Men det er bestandig enkelt å være avstands tøff i trynet.. :yes:

Du må ikke bli så hissig da mannen, ikke bra for hjertet det. :green:

Endret av Jann.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Man er vell mere vandt med sånn vær enn "søringan" vil jeg tro. :)

 

 

Send noen cm til oppdal da vell! :)

 

 

Du må ikke bli så hissig da mannen, ikke bra for hjertet det. :green:

 

Sinna?? ROFL.. Jeg blir bare så oppgitt når en eller annen gjøk som sitter på en pre-puberal blogg skal uttale seg skråsikkert på hva som skjer 200 mil unna.. Det er så forbanna typisk «ola-dunk» at jeg kan spyyy.. Jah.. vi «søringan» kan jo ikke en drit, vi har jo ikke sett vind & snø før vi.. det er bare nord for Polarsirkelen man har sett dette fenomenet.. :ph34r:

Lenke til kommentar

Interfoto, fotovideo elle japanphoto?

Hadde søkt der, men søkte litt feil så fant ikke, men fant nå, fotovideo hadde 2 stk og fri frakt og levering før jul, nice :D

 

edit: http://fotovideo.no/Produkter/Tilbehør/Speilrefleks/Canon/Canon-Mattskive-EE-S-Manuellfokus--passer-for-EOS-5D-107604-p0000022135.aspx da gikk den ned fra 2 på lager til 1 :p

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Sinna?? ROFL.. Jeg blir bare så oppgitt når en eller annen gjøk som sitter på en pre-puberal blogg skal uttale seg skråsikkert på hva som skjer 200 mil unna.. Det er så forbanna typisk «ola-dunk» at jeg kan spyyy.. Jah.. vi «søringan» kan jo ikke en drit, vi har jo ikke sett vind & snø før vi.. det er bare nord for Polarsirkelen man har sett dette fenomenet.. :ph34r:

Er vell mest for en fleip å litt trolling dem gjør det. Var en fleip fra min side da hvist du ikke forsto d hehe. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...