Nautica Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) En "liten" kuriositet som har vakt endel interesse på Canon rumor. Canon 1200mm f/5.6L 1.4x som det er laget 5 stykker av og utlånt i noen år med FD fatning og etterpå ombygd til 1200mm f/5.6L uten 1.4x men med EF fatning. Endret 9. desember 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Wow for et objektiv, dslr'n blir jo en maur i forhold. Endret 10. desember 2012 av Jann. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Wow for et objektiv, dslr'n blir jo en maur i forhold. Prisen var gedigen den også, siste som ble solgt "brukt" gikk for $99.000. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Wow for et objektiv, dslr'n blir jo en maur i forhold. Det er vanskelig å se med vidvinkelperspektiv. Irriterer meg at sånne bilder alltid må overdrives så man ikke får noen god oppfatning av størrelsen. 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 En som ikke er fornøyd med Apple om dagen. Lenke til kommentar
TaraldR Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) En som ikke er fornøyd med Apple om dagen. Jeg er ganske fornøyd med dem akkurat nå. Fikk byttet ut en halvdefekt harddisk fire år etter at jeg kjøpte imacen. Nå er reklamasjonstiden på fem, men likavel. Endret 10. desember 2012 av TaraldR Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Det er vanskelig å se med vidvinkelperspektiv. Irriterer meg at sånne bilder alltid må overdrives så man ikke får noen god oppfatning av størrelsen. OM du ikke allrede har sett siden, så kan du jo ta en kikk her, da ser man størrelsen bedre: http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-1200mm-f-5.6-L-USM-Lens-Review.aspx ...og den er stor!! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Fant akkurat ut at en ganske stor aktør har stjålet to av mine bilder, og brukt dem på sine hjemmesider. Det ene bildet har de sågar kreditert med mitt navn. Men det hjelper lite når de ikke har gjort noen avtale med meg om bruk av bilder.. Tror jeg må kreve en fet sum penger. Dog litt usikker på hvor fet summen skal være.. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Fant akkurat ut at en ganske stor aktør har stjålet to av mine bilder, og brukt dem på sine hjemmesider. Det ene bildet har de sågar kreditert med mitt navn. Men det hjelper lite når de ikke har gjort noen avtale med meg om bruk av bilder.. Tror jeg må kreve en fet sum penger. Dog litt usikker på hvor fet summen skal være.. Er det ikke vanlig å kreve penger tre ganger summen man tar for ett bilde? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Er det ikke vanlig å kreve penger tre ganger summen man tar for ett bilde? Fant ut at 3 x frilans-satsene pr. bilde er normalt. Satsen var i 2010 1978,- pr bilde. Har ikke funnet nyere, oppdaterte satser. Så må bare gå ut i fra at det er samme satsene enda.Frilansssatsene. Endret 10. desember 2012 av Kenneth Solfjeld Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Fant akkurat ut at en ganske stor aktør har stjålet to av mine bilder, og brukt dem på sine hjemmesider. Det ene bildet har de sågar kreditert med mitt navn. Men det hjelper lite når de ikke har gjort noen avtale med meg om bruk av bilder.. Tror jeg må kreve en fet sum penger. Dog litt usikker på hvor fet summen skal være.. Synd at folk & aktører skal være så frekke! Husk å ta screenshot i tilfelle dem plukker det bort. Å gi dem en salve. Endret 10. desember 2012 av Jann. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Folkens husk å få med dere meteorsvermen denne uken. Så fremst det blir klarvær. Kilde 1 Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Fant ut at 3 x frilans-satsene pr. bilde er normalt. Satsen var i 2010 1978,- pr bilde. Har ikke funnet nyere, oppdaterte satser. Så må bare gå ut i fra at det er samme satsene enda. Frilansssatsene. NJ har sluttet med faste satser, og har heller lansert en kalkulator: http://www.frilanskalkulatoren.no/nedlastinger/last-ned-njs-frilanskalkulator/ Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Synd at folk & aktører skal være så frekke! Husk å ta screenshot i tilfelle dem plukker det bort. Å gi dem en salve. Har selvfølgelig screenshottet sidene. De skal legges ved fakturaen. 1 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Fikk en Black Rapid RS-7 i posten i dag, tror jeg kommer til å bli veldig glad i den. Nikons 70-200 F2.8 og D3s henger fint og balansert ved hofta uten å svinge rundt når jeg beveger meg. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Skaff deg BRAD attachment. Du kommer til å skjønne hvorfor snart. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Tja, er den så ustabil den remma altså? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Den sklir frem og tilbake når man bøyer seg bak eller frem. Plagsomt. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Fant akkurat ut at en ganske stor aktør har stjålet to av mine bilder, og brukt dem på sine hjemmesider. Det ene bildet har de sågar kreditert med mitt navn. Men det hjelper lite når de ikke har gjort noen avtale med meg om bruk av bilder.. Tror jeg må kreve en fet sum penger. Dog litt usikker på hvor fet summen skal være.. Hvordan oppdaga du det? Surfa innom sida eller hva? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Hvordan oppdaga du det? Surfa innom sida eller hva? Ble tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå