Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal på lerdueskyting på Skytterkollen i morgen.

Vurderer sterkt å ta med kameraet. Både 17-55 og 70-300, eller kun 18-135? ;)

Har forresten ikke brukt 18-135 etter jeg kjøpte 17-55.

Det er faktisk et fornøyelig objektiv. Skarpt nok til altmuligbilder, og veldig anvendelig brennviddeomfang.

Endret av Rowdy Yates
Lenke til kommentar

Dette burde vært en spøk, men virkeligheten overgår dessverre vitsen: http://theweek.com/a...-a-subway-train

Jeg syns det er et kjempemessig bilde og jeg mener at fotografen gjorde hva han kunne. Hva skal man gjøre? Hvordan skal man fikse ting?

Jeg liker Petapixels tilnærming: http://www.petapixel.com/2012/12/04/photograph-of-doomed-man-on-subway-tracks-sparks-outrage/

Hvor går grensa for når man skal ta bilde og når man ikke skal ta bilde?

Lenke til kommentar

Selvsagt godt mulig fotografen gjorde det han kunne for å hjelpe, men jeg klarer ikke ta det helt for gitt at altruisme alltid er det som står øverst på agendaen hos Rupert Murdochs ansatte og frilansere.

Men alle andre på plattformen var tilsynelatende også i en passiv panikk de få sekundene elendigheten varte, kanskje den beste indikasjonen på fotografens uskyld.

Jeg reagerer ikke noe særlig på at bildet ble tatt.

Lenke til kommentar

post-62513-0-48992800-1354983545_thumb.jpg

Så var bildet skrudd på veggen. Må vente til i morgen før jeg får tatt noen bilder.

Det ble mye bedre enn jeg hadde ventet, mest fordi jeg var bekymret at objektivets svakheter skulle bli for synlig samt at bildet består av 5 eksponering satt sammen til 1 med delvis ustøtt stativ og litt vind i treet.

Må nærmere enn 1 m for å se de svakhetene. Ellers ble det mye mer glans i det enn jeg hadde trodd (positivt), spent på åssen det ser ut i dagslys, men det lover bra.

Hadde jeg visst dette skulle jeg gått for maks size på bildet, selv om dette er nesten 2x større enn A2

Anbefales! Og bra jobba av japan foto XXL. Hilsen foto amatør :)

Ps! Jeg bestilte 60x90cm

Legger ved bildet. tatt med mobilen.

I dagslys er det gjenskinn fra daglyset, dette kan gjøre at bildet virker blast, spesielt hvis lyset kommer rett inn på bildet.

Litt usikker på om jeg ville valgt det opphenget en gang til.

Endret av Inc
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott bilde ja. Fortjener virkelig å bli hengt opp.

Takk

Hadde jeg vært sikkert på hvordan det hadde blitt hadde gått for maks size på den veggen, noe jeg kommer til å gjøre nå når jeg ser hvordan Alu blir. Må bare finne et bildet som passer.

Forskjellen på alu og akryl mtp gjenskinn, er akryl gir mer reflekser slik som bilder bak glass mens aluen bare skinner uten disse refleksen. Henger du bildelampe over med evt dimmer blir det veldig bra, da kan du doserer lyset riktig.

Lenke til kommentar

Noen fototips i forbindelse med verdens undergang:

Digitalt :eek: tror nok jeg ville ha benyttet et instamatic-kamera, største problemet blir nok og kunne dele bilder i etterkant, kanskje vi skulle opprettet en bildedelevegg en eller annen plass så man kunne møtes og klistre opp papirbilder, siden alt er bortevekk får man jo god tid til fotografering :)

Edit: kom faktisk på at dette har Canon preparert for i mange år, ved og inkorporerer "direct print knapp" i kameraene, er bare og kjøpe en batteridrevet shelpy fotoskriver så er jeg preppet for verdens undergang :w00t:

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...