Nautica Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Når på døgnet vil dere anbefale å ta landskapsbilder? (Trøndelag) Enten i soloppgang "den blå timen" eller ved solnedgang "den gylne timen". Det viktigste er og unngå lange skygger etter sola, og at lyset ute er godt, kan også fungere og ta bilder når det er skyet men ikke så mye at lyset blir flatt. Enkelte dager så føler man bare på seg at "wow, nå var lyset perfekt til fotografering". Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Når man er oppvokst ved en lakseelv, så får man etterhvert en "dragning" mot elva. Når været er spesielt. Ett eller annet som gjør at man får den følelsen. Kanskje man kan lære seg opp til å finne det lyset du snakker om Nautica? Altså ved erfaring. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Det viktigste er og unngå lange skygger etter sola, og at lyset ute er godt, kan også fungere og ta bilder når det er skyet men ikke så mye at lyset blir flatt. Helt klart Eller kanskje ikke? Jeg er av den holding at å lenge det er lys, så kan man ta landskapsbilder. Noen motiver passer til en type lys, andre til noe annet. 6 Lenke til kommentar
Razorlight Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Enten i soloppgang "den blå timen" eller ved solnedgang "den gylne timen". Det viktigste er og unngå lange skygger etter sola, og at lyset ute er godt, kan også fungere og ta bilder når det er skyet men ikke så mye at lyset blir flatt. Enkelte dager så føler man bare på seg at "wow, nå var lyset perfekt til fotografering". Tusen takk for svar! Greia er at jeg er veldig nybegynner på foto, og driver på med en skoleoppgave. 08:48 Lørdag (CET) - Soloppgang i Trondheim Burde jeg stå klar til å ta bilder til dette tidspunktet, eller hva? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Synes egentlig solnedganger er penest, hvertfall her i mitt området. Du bør være der min. 30min før sol går opp, helst 1 time. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Enkelte dager så føler man bare på seg at "wow, nå var lyset perfekt til fotografering". Og hvis man først DA begynner å leite etter utstyret blir det fort for seint å utnytte lyset. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Og hvis man først DA begynner å leite etter utstyret blir det fort for seint å utnytte lyset. Ja, "lyset" kan vare noen få minutter før det blir ordinært igjen Endret 16. november 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Oksen24 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Noen som vett om hvilke idretter, der jeg kan ta bilder uten å måtte ha akkreditering? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Noen som vett om hvilke idretter, der jeg kan ta bilder uten å måtte ha akkreditering? Løkkefotball Tror du kan ta med kamera på omtrent alle type arrangementer, men du er henvist til publikums-tribuner, er det ikke lov til fotografering pleier det og stå på idrettsarenaens hjemmesider. Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Noen som vett om hvilke idretter, der jeg kan ta bilder uten å måtte ha akkreditering? Det er jo mange...Men kommer an på hvilke steder det er snakk om at du vil inn på?! Jeg tar bilder på fotballkamper og håndballkamper lokalt uten problem hvertfall. Men det er alltid lurt å snakke med noen som har ansvar der, for å sjekke at det er greit. På større arenaer og idretter/sporter på høyt nivå og større arrangementer så er det jo ofte at man må ha akkreditering i orden selvsagt. På motorsportarenaer er det hvertfall viktig å snakke med feks løpsleder, dette er pga sikkerheten. Står man på Rudskogen i pit er det ikke noe problem, for da er man jo "tilskuer", men skal man UT på indre delen av banen, så er det IKKE bare å løpe rundt..da kan man fort havne i problemer. Så et par bilder for litt Lørdagsunderholdning: Dette var før GoPro og andre actionkameraer Kanskje ikke helt den tryggeste avstanden: siste taler for seg selv.... Endret 18. november 2012 av KristianJV 4 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Hva synes forumets whiskeyfrelste om denne bruken av de edle dråper? Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Hva synes forumets whiskeyfrelste om denne bruken av de edle dråper? Med tanke på utvalget av whiskey ombord hos sas, så syns jeg det er helt greit. 3 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Med tanke på utvalget av whiskey ombord hos sas, så syns jeg det er helt greit. Hehe da så. Er ingen stor whiskeydranker selv, og flyr aldri med SAS, så har ikke de store forutsetningene for å uttale meg om kvaliteten der. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Det tar i det minste pengebruken i sas på kornet. 4 Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Note to self: Bruk lukkegardina på søkeren ved lange eksponeringer på dagtid. Greide å ødelegge noen potensielle keepers grunnet lyslekkasje på min lille fotoseanse i dag. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Dere som stadig selger ting på bruktmarkedet. Hvordan er markedet nå like oppunder jul? Sitter å lurer på om jeg skal selge E-30 og noe 4/3 optikk. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Dere som stadig selger ting på bruktmarkedet. Hvordan er markedet nå like oppunder jul? Sitter å lurer på om jeg skal selge E-30 og noe 4/3 optikk. Top tip: vent til rett etter jul. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Top tip: vent til rett etter jul. Det ante meg; tenker du da romjulen eller begynnelsen av januar? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Det ante meg; tenker du da romjulen eller begynnelsen av januar? 24 desember klokken 20.00 og utover 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå