Nautica Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Tror du ville sultet som profesjonell fotograf, Nautica - "Jippi! Jeg får bildet mitt på trykk denne gangen også! Nei, nei - ingen betaling - æren er nok." Ja det hadde kanskje vært en ide, en grei måte å slanke seg på Hvilken pris skal man sette på en offentlig utsmykking, skal "kunstneren" få betalt á/konto eller for verket ? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Hva ville dere betalt for 19 stk 13x18 og 2 stk A2 bilder? Levert på Luster papir. Bilder basert på forespørsel med reise og behandlingstid. Samt at det er jeg som har tatt de Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Vel.. Siden ingen ville svare så svarer jeg meg selv. Valgfrie bilder på 19 stk 13x18 + 2stk A2 og filene for 2500,- Grisebillig! Endret 8. november 2012 av Inc Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Vanskelig å si noe fornuftig om prising uten å kjenne klient, den som tilbyr en tjeneste og detaljene forut for leveransen (standardoppdrag eller skreddersøm) osv. Skal en ta utgangspunkt i kostnader + en grei avkastning havner en kanskje rundt 5-600+MVA og utgifter per time? Men så lave rater er på ingen måte noe å bli rik av. Dobling eller tredobling, så begynner det å hjelpe. Men da er kanskje interessen hos kunden som skulle ha konfirmasjonsbilder rimelig laber ... Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Kanskje flere som vil bruke BK nå? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1447823&st=40 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Det er jo håpet det da, men ikke forvent en masse plutselige og store endringer over natten. Jeg har bildekritikken konstant i tankene, men dessverre er det en masse annen jobb som må gjøres også, både for meg og drift. For eksempel dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1469378 Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Vanskelig å si noe fornuftig om prising uten å kjenne klient, den som tilbyr en tjeneste og detaljene forut for leveransen (standardoppdrag eller skreddersøm) osv. Skal en ta utgangspunkt i kostnader + en grei avkastning havner en kanskje rundt 5-600+MVA og utgifter per time? Men så lave rater er på ingen måte noe å bli rik av. Dobling eller tredobling, så begynner det å hjelpe. Men da er kanskje interessen hos kunden som skulle ha konfirmasjonsbilder rimelig laber ... Eg synes en fornøyd kunde er bedre enn en fornøyd selger, så lenge jeg ikke går i minus. Dette er jo bare en hobby. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 ... og da har du jo lagt lista sånn at selgeren også blir fornøyd, så liten grunn til å komme med innvendinger der. Personlig tror jeg middelmådige fotografer som av gammel vane tar 500kr++ i timen kommer til å slite alvorlig i møte med stadig ivrigere og flinkere amatører med stadig bedre utstyr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Til dere som tjener penger på å ta bilder av folk: Er "gels" på blitsen noe dere av og til bruker? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Hmm, fikk min nye (brukte) 24-70 F2.8 i posten i dag... Det er til de grader motstand i zoomringen fra 50 til 70mm, blitt noe bedre etter å ha vridd frem og tilbake en stund. Selger tilbød seg å gi full refundering da jeg ringte og spurte hvorfor jeg ikke ble informert om denne feilen... Han sa også at objektivet hadde stått i ro i rundt 10 mnd, kan det rett og slett være lite bruk som har ført til dette? Skal ha objektivet til over helga før jeg bestemmer meg om jeg sender det tilbake eller ei. AFen sitter som et skudd hele veien, så alt fungerer jo sånn sett. Noen tanker? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Nja.. levere tilbake kanskje, Nikon ikke sant? et googlesøk: http://www.google.no...iw=1242&bih=831 En av de øverste treffene er jo en reperasjonsvideo, så du kan jo ta frem verktøyet.. http://www.youtube.com/watch?v=0tYLKFUWP68 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Nikon ja. Skal jeg begynne å plukke den fra hverandre, så kan jeg like greit knekke av bakelementet med en gang som jeg gjorde med forrige objektiv. Må ikke bruke i nærheten av like makt som det virker som han karen i videoen gjør. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Jeg blir skeptisk når jeg ser videoer av amatører med plasthansker som forsøker seg på behandling av gromt utstyr. Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) Jeg synes denne videoen informativ og fin. Jeg hadde ikke hatt noen skrupler med å utføre dette på min 24-70 om den hadde vært slik. Han visste jo tydelig hva han drev med, selv om han jo virket litt klønete. Og nesten fikk hjertestans når den ene skruen rullet ned på et av elementene. Han hadde nok ikke de riktige stjernetrekkerne heller. Her skulle han nok brukt JIS trekkere, det så ikke ut som det var det han benyttet. Men resultatet ble jo bra. Endret 9. november 2012 av Fytterakkern Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Sitter her og ser på MotoGP-kvalifiseringen fra Valencia og innser nå at MC-sesongen er over.. Dette er siste løpet i sesongen. Kjedelig... nå får man bare vente på vår og ny racing-sesong! Endret 10. november 2012 av KristianJV Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Noen av dere som har rotet dere bort i bildekritikken, nå som karakterer og evaulerinsnivåer er fjernet? Synes det er lettere å se på bilder og mene noe nå. Personlig så jeg lagt meg på et tips+ nivå med kommentarene mine ... Endret 10. november 2012 av tomsi42 1 Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Jeg har vært inne og sett et par ganger, men det meste som postes er i sjangre som interesserer meg for lite til at jeg gidder å kommentere - selv om det er mye flott å se på. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Noen av dere som har rotet dere bort i bildekritikken, nå som karakterer og evaulerinsnivåer er fjernet? Synes det er lettere å se på bilder og mene noe nå. Personlig så jeg lagt meg på et tips+ nivå med kommentarene mine ... Kommer jo fra gamle DigIT jeg, karakterene var en av grunnene til at jeg droppet ut derfra. Mulig jeg får ta en tur innom og sjekke ut litt.. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Sikkert flere enn meg som slurver med backups: Ha gode rutiner og gjør det ofte! Jeg er nemlig jævla dårlig på å vedlikeholde backups, så nå sitter jeg med skjegget i postkassa og kopierer over ~100 GB med bilder, mens disken lager ulyder. Endret 11. november 2012 av olegunnaro 1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Takk for påminnelsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå