Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mangel på inspirsjon skyldes oftest mangel på impulser.

 

Det kan f.eks være fordi du har drevet for mye med foto, og derfor rett og slett har gått lei for en periode. Løsningen blir da å søke ikke-fotografiske impulser. Rett og slett oppleve noe helt annet, uten kamera.

 

Eller så kan de hende du trenger andre fotografiske impulser. Det kan du finne på mange måter. Gå på en utstilling er mulighet. Dra på fotojakt sammen med noen andre er en annen. Lese fotobøker og/eller kunstbøker er en tredje. Det å endre beite kan og være sundt. Vår venn Marius kommer f.eks trolig til å komme til et punkt hvor han stagnerer med fluene sine. Da kan det hende han gjør lurt i å utvide motivområdet sitt.

 

Poenget er nok at de fleste av oss stadig trenger nye utfordringer. Uten det, stagnerer vi.

Lenke til kommentar

Vet det Marius :)

Ikke nedsettende ment i det hele tatt. For fluer er ikke til å kimse av.

 

Jeg skjønner deg godt jeg. Kos deg med fluer, så lenge du finner glede i det. Den kunnskapen du tilegner deg der, kan du bruke seinere på enda vanskeligere objekter.

 

Det jeg gjør med mine fugler, er at jeg prøver meg på vanskeligere objekter inni mellom. Der opplever jeg ofte å komme til kort. Og så går jeg tilbake til måkene for å styrke sevfølelsen igjen. Ikke det, jeg har fortsatt mye å lære når det gjelder å fange måker i lufta.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Tihi, det der er en libelle, så det teller ikke :p

 

Tipper det er tatt en meget kald høstmorgen som lar han sprute på så mye... Men husk, noen slike bilder er duggen naturlig.

 

Edit: Ikke øyenstikker, men libelle.

 

Tim: Hadde jeg hatt brukbart glass til fugler hadde jeg kommet med noen jeg og, men jeg føler det ikke er noen vits med 70-300mm'ern...

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Da er jeg hjemme fra Bergen. Det var å utrolig spennende der. Tog turen var boring thou. Og noen drittunger ville sloss mot oss.

 

De var 4 og vi var 100. Lawl. Starta med at de skulle banke noen på gatheringa. Han ene de skulle banke var 18 og de var 12. Jeg tok tak i han ene og spute hva faen han ville. Han ba meg holde kjeft og ville sloss 1 mot 1 med meg "der nede". Hahahahahaha. Han rakk meg opp til navelen. Han skulle vistnok hente noen som skulle banke meg thou. Hmmssss.

Det høres ut som offentligfest her hjemme, det. Fjortisser som skal denge deg, gjerne sytten fjortisser mot deg. Gøy å kaste dem i en grøft, det vil si, det var gøy i gamledager.

 

Må dog innrømme at jeg savner det litt. Hjemmebrent, Too Far Gone og godlynte slagsmål.

 

Hadde vært fett å vært der med et D700 og et Nikkor 50/1.2.

Lenke til kommentar

Jeg var å kikka på E-3 for noen dager siden. Sånn ut fra ren nysgjerrighet. Fikla med det et kvarters tid, det var alt jeg hadde tid til. Det virker det gjennomført solid og velkonstruert på alle måter. Men jeg ville nok hatt batterigrep om jeg skulle brukt det. Uten å ha studert det i detalj, virker det som det har alt jeg forventer fra et proffkamera, til en relativt hyggelig pris. Ideelt som reportasjekamera og for andre folk i farta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...