Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jeg er enig i alt det der. Men det er tider en ikke kan gå lenger bakover, da kan en holde kameraet og se fra siden - ikke ideelt, men bedre enn å gjette.

 

Når du tar et bilde ovenfra og ned, noe som tross alt kan gi morsomme effekter, spesielt med vidvinkel, kan du normalt ikke få lyset til å bryte sin retning via søkeren ned til deg, da må du enten gjette, eller bruke LV.

 

Når du tar et bilde nedenfra og opp, vel, ja, ofte kan man bruke søkeren, men jeg har opplevd situasjoner der det ikke har vært praktisk mulig å komme til søkeren. Når underlaget er -helt- flatt, kanskje det til og med blir en forhøyning bak kameraet, da skal du være akrobat av dimensjoner for å komme til søkeren.

 

Ingen påstår LiveView er ideelt, ei heller jeg, men å påstå at det er totalt unyttig, det blir faktisk feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helvete assa! Sekken min er drittung!

 

Noen som tror det er fysisk mulig å gå flere timer daglig med 20kg på ryggen?

Jeg skjønner bare ikke hva du skal med blits og stativ. Blits inne kan jeg jo forstå, men ute? Eller stativ for den del..? Rondane er jo ikke noe annet enn bare stativer over alt. Du står jo i ei steinur uansett hvor du er, så å plassere kameraet kan umulig by på noen utfordring. Mulig jeg ikke ser samme bruksverdien i et stativ som deg men..

 

Jeg hadde tatt med meg kun kamera og et vid-/normal zoom-objektiv og brukt resten av vekten på nyttige ting som du ikke skal være for uten i fjellet.

 

Jeg kjørte Ringebu-Folldal i går og jeg tror IceFox får testet værtetting på både seg selv og utstyr :)

 

 

Jeg ser forresten også at batteriet på K20D er oppgitt til ca.750 bilder. Jeg har tatt 900 og er akkuart kommet ned på halvt batteri. Kan forskjellen jpeg/raw/raw+jpeg utgjøre så mye på strømforbruk?

Lenke til kommentar
Bare så du er klar over det. At kamera viseer halvt batteri betyr ikke at du har 750 ekspoeringer igjen før det er tomt. Indikatoren er svært unøyaktig. Så du bør lade, når den viser halvt.

Ja, er klar over at indikatoren er unøyaktig. Hadde jo enda fult batteri da jeg passerte 800, så uglene i mosen var observert allerede der. Har et ekstra batteri ferdig oppladet og klart når dette begynner å takke for seg.

Lenke til kommentar
Alltid med meg AA-magasinet til batterigrepene mine. Selvsagt er ikke AA-batterier gode ytere i forhold til Canon sine, men det er bedre enn ingenting.

 

Mine 8 AA batteri er mye bedre enn et orginalt, så mulig du bare bruker dårlige batterier?

Aha! Nei, jeg går bare ut ifra tall som Canon har gitt.

EOS 40D med BP-511A/AA(x6) uten blits: 1100/400 eksponeringer

Lenke til kommentar

Da er jeg hjemme fra Bergen. Det var å utrolig spennende der. Tog turen var boring thou. Og noen drittunger ville sloss mot oss.

 

De var 4 og vi var 100. Lawl. Starta med at de skulle banke noen på gatheringa. Han ene de skulle banke var 18 og de var 12. Jeg tok tak i han ene og spute hva faen han ville. Han ba meg holde kjeft og ville sloss 1 mot 1 med meg "der nede". Hahahahahaha. Han rakk meg opp til navelen. Han skulle vistnok hente noen som skulle banke meg thou. Hmmssss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...