KristianJV Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Var på foredrag i helgen med denne mannen: Alltid like artig og lærerikt! Samt mye spennende naturbilder å få se! De av dere som ikke har vært på foredrag med Roger Brendhagen må få gjort noe med det. Absolutt verdt det! Det var tydligvis Nikondag i Arendal den dagen, for på Elite Foto sto denne herren og viste frem det siste fra Nikon, bortsett fra D4.: Endret 15. oktober 2012 av KristianJV Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Visste dere at en D3s og 24-70 IKKE tåler en tur i bakken? Bayonettfatninger og gud vet hva løsna fra både hus og objektiv her... Reima hekta seg i bordkanten, og da var det gjort... Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Visste ikke det, men hadde en formening.. ikke en reise jeg ville hatt med mitt utstyr.. Lykke til Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Får ihvertfall testa forsikringa nå. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Ouch. Den er lei. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Nærmere kikk indikerer at det kun er 24-70en som har røket, en del av den sitter igjen i D3s'en (du kan se bakelementet på bildet, montert i huset). Tør dog ikke prøve løsne på noe der selv, har heldigvis et Nikon godkjent verksted 2 km hjemmefra.... Men faen ass! Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Ouch, den er lei. Har vurdert å ta av reimen på kameraet mitt, rett og slett fordi sånt kan skje. Lenke til kommentar
ChappyD Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 5D mkIII til 19 999,- hos Interfoto imorgen tidlig.... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Er det noen her som har surret med sketchup, skulle ha kunnet tegnet litt båt med layout og er ikke så flink hverken for hånd eller i paint Ser at man kan laste ned div, forhåndslaget tegninger etc., men er selve programmet relativt enkelt å forstå/lære for en novise ? Har også lest endel i "den store sketchup tråden" Endret 15. oktober 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Disse remmene sikrer kameraer og objektiver mod bordkanter son er i veien. Mye bedre i bruk enn orginalrem også. http://www.blackrapid.com/products Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Disse remmene sikrer kameraer og objektiver mod bordkanter son er i veien. Mye bedre i bruk enn orginalrem også. http://www.blackrapid.com/products Ironisk nok kikka jeg på en RS4 for knapt en uke siden.... Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Hxxvete!!! Jeg ble flådd av staten, deres kalkulasjon og min spriker med 35.000 (i deres favør) Endret 15. oktober 2012 av TGB Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Jeg også kunne kjøpt hodetelefoner til 4000 og 8000 hvis jeg heller ikke hadde betalt skatt. Uansett så er det noen som har regnet feil. 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hxxvete!!! Jeg ble flådd av staten, deres kalkulasjon og min spriker med 35.000 (i deres favør) Hvis du ikke har en regnskapsfører så er det fort gjort og forregne seg, sikkert noen poster som du ikke fikk godkjent eller du ikke har beregnet inn skatt riktig. Jeg har ca. 120.000.- i mva. som jeg ikke er helt sikker på om jeg får dekket inn igjen. det er fra utgifter jeg hadde før firmaet mitt var registrert "etterbetaling av mva." det skal være plankekjøring og få tilbakeført beløpet men med staten vet man aldri. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Jeg også kunne kjøpt hodetelefoner til 4000 og 8000 hvis jeg heller ikke hadde betalt skatt. Uansett så er det noen som har regnet feil. Betalt skatt har jeg da; faktisk langt over 300.000. Endret 16. oktober 2012 av TGB Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Har visst kommet på noe det var behov for, jeg. Har startet en gruppe på fjesboka som heter "Nordlysvarsel for Trondheim", der man kan varsle fra om når man ser nordlys i Trondheim, eller komme med spørsmål om nordlyset er synlig. Noe for andre deler av landet også, kanskje? Jeg får i alle fall kjappere beskjed om ting som skjer på FB enn her på forumet siden jeg får beskjed via mobilen. Bra initiativ. Det var nordlys her om dagen, men alle varsler sa at man måtte være nord for Tromsø for å kunne se noe. 1 Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hxxvete!!! Jeg ble flådd av staten, deres kalkulasjon og min spriker med 35.000 (i deres favør) Gikk på samme blemme tidligere i år også. Vet ikke på hvilket grunnlag du ble svindlet, meni mitt tilfelle viste det seg raskt at det var en feilberegning fra min side... Kjipt uansett når det er penger som du har regnet med kommer. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Man blir alltid flådd av staten - det er vanlig det ... Men synd du måtte ut med mer penger og ikke fikk igjen. Ellers kunne du leid deg en passe stor zoom hos LensRental Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Jeg vil heller leie sjakkbrettet. https://www.lensrentals.com/rent/canon/lenses/supertelephoto/lensrentals-chess-set Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 D3sen er friskmeldt etter gårsdagens fall. En kjapp (men ekstremt forsiktig) runde med en skrutrekker på den lokale fotosjappa fikk løsna restene av 24-70'en. Objektivet har nok dessverre tatt helt kvelden, snakket med fotocare og de mente at det nok ikke var noe poeng i å sende det inn engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå