Nautica Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 shoppet nytt headset, veldig positivt overrasket over både byggekvalitet og lyd; anbefales! http://www.lydogbild...rdynamic-t-70-2 Du er ikke alene om det, vurderer selv og investere i et nytt "headset", men tror jeg har andre preferanser en deg Lenke til kommentar
TGB Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Nå mangler det bare at bredbåndsleverandørene henger med her... jeg sitter med halvslapp 4G dekning og pusher godt over 35 Mbit opp.... men Get har funnet ut at 10Mbit opp via kabel er nok. Bittert. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) nvrmind Endret 12. oktober 2012 av Bjørnli Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hvis noen av dere ikke har sett Dr,strangelove går den på NRK2 akkurat nå, en kultfilm av de store. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Gleder meg til å teste ut 4G i praksis via direktesending i morgen. Måtte rote med nytt sim kort og ny mobil bredbåndsruter (sim-kort skjønte jeg ikke årsaken til). Telenor. Endret 12. oktober 2012 av TGB Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hvis noen av dere ikke har sett Dr,strangelove går den på NRK2 akkurat nå, en kultfilm av de store. Har heldigvis sett den flere gange førr; så det er greit å ikke få med meg den i kveld. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hvis noen av dere ikke har sett Dr,strangelove går den på NRK2 akkurat nå, en kultfilm av de store. Har heldigvis sett den flere gange førr; så det er greit å ikke få med meg den i kveld. Det er jo god gammel klassiker Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Gleder meg til å teste ut 4G i praksis via direktesending i morgen. Måtte rote med nytt sim kort og ny mobil bredbåndsruter (sim-kort skjønte jeg ikke årsaken til). Telenor. Vil tro at 4G kan være nyttig for å få bildene raskt til redaksjonen. Men gør det deg til en bedre fotograf? 1 Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Nå mangler det bare at bredbåndsleverandørene henger med her... jeg sitter med halvslapp 4G dekning og pusher godt over 35 Mbit opp.... men Get har funnet ut at 10Mbit opp via kabel er nok. Bittert. Du er heldig. Jeg sitter med 0,5 megabit. Ned. Selv 3G-nettet banker ADSL-linja mi - men har dessverre bare 6GB i måneden før Telenor struper nedhastigheten min på mobilabonnementet. Tenker jeg skal skifte ut med en 3G-router hjemme etterhvert... Lenke til kommentar
TGB Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Gleder meg til å teste ut 4G i praksis via direktesending i morgen. Måtte rote med nytt sim kort og ny mobil bredbåndsruter (sim-kort skjønte jeg ikke årsaken til). Telenor. Vil tro at 4G kan være nyttig for å få bildene raskt til redaksjonen. Men gør det deg til en bedre fotograf? Absolutt ikke, men jeg vil bruke mindre tid på å pushe bilder Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Absolutt ikke, men jeg vil bruke mindre tid på å pushe bilder Er det nå jeg er usaklig ufin og sier at hvis du pusher kun de beste bildene dine; så vil du ikke merke at linjekapasiteten er mindre? /venlig-mobbe-modus-av Lenke til kommentar
TGB Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Absolutt ikke, men jeg vil bruke mindre tid på å pushe bilder Er det nå jeg er usaklig ufin og sier at hvis du pusher kun de beste bildene dine; så vil du ikke merke at linjekapasiteten er mindre? /venlig-mobbe-modus-av hehe, feil fokus. Jeg får pushet bilder raskere og kan dermed dra til neste oppdrag enda raskere. Eller enda bedre, jeg kan dra hjem tidligere. winwin. Edit: Forøvrig pressebilder skal gjerne være fine og magiske... men det viktigste er å dekke begivenheten og få bildene. Få til begge deler er selvsagt det beste. Endret 12. oktober 2012 av TGB Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) @TGB - så lenge det henger sammen for deg; så skal ikke jeg protestere. Var bare nysgjerrig på om det var reelll nytteverdi eller bare "nice to have". Og argumentene for nyttteverdi står støtt for min del - jeg vilel valgt anderledes Men når det gjelder hodetelefoner; så gidder jeg ikke bruke så mye penger ... Bruker heller de på hovedanlegget (selvsag med en del ekstra kronasje) Endret 12. oktober 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Forøvrig pressebilder skal gjerne være fine og magiske... men det viktigste er å dekke begivenheten og få bildene. Få til begge deler er selvsagt det beste. Det er vel derfor jeg ikke er egnet som pressefotograf. Jeg tenker kun på å få til et godt bilde. Og er vel egentlig ikke så veldig god på det heller. ... Endret 12. oktober 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Presse er vel symptomatisk med "kvantitet istedenfor kvalitet" Skrev symptomatisk siden presse er en sykdom Endret 12. oktober 2012 av Nautica 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hvis noen av dere ikke har sett Dr,strangelove går den på NRK2 akkurat nå, en kultfilm av de store. Har heldigvis sett den flere gange førr; så det er greit å ikke få med meg den i kveld. Det er jo god gammel klassiker Har sett den noen ganger selv ja, men enkelte scener kan man bare ikke gå glipp av Lenke til kommentar
TGB Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) @TGB - så lenge det henger sammen for deg; så skal ikke jeg protestere. Var bare nysgjerrig på om det var reelll nytteverdi eller bare "nice to have". Og argumentene for nyttteverdi står støtt for min del - jeg vilel valgt anderledes Når man får 4G inkludert på alle eksisterende 3G abonnement, så ville jeg nok oppgradert hardware for å utnytte det uansett om det var nyttig eller ikke. Nytteverdi og nice to have trenger da ikke komme i konflikt Endret 12. oktober 2012 av TGB Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Når man får 4G inkludert på alle eksisterende 3G abonnement, så ville jeg nok oppgradert hardware for å utnytte det uansett om det var nyttig eller ikke. Nytteverdi og nice to have trenger da ikke komme i konflikt Den ser jeg. Ingen grunn til å si nei da. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Nå er magic lantern tilgjengelig til Canon 7D. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Det beste hadde jo vært om man selv kunne bestemme hvor mange stemmer man ville filtrere på. Tror langtifra de fleste bildene som Akam-redaktøren plukker ut får så mye som 10 stemmer, f.eks. Jeg er ikke uenig i det du skriver, men tanken min var at det skulle settes et krav til pluss-er for å holde seg i tråden. Ikke nødvendigvis 10 stk, men et tall alle er enige om at er et godt mål. Jeg kunne faktisk tenkt meg å strekke dette et steg til slik at ved månedslutt så renskes tråden for poster som har færre enn x antall pluss-er. ..men igjen, bare en tanke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå