Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Registrerte meg der i går. Har bestilt ekstrakt (med humle) og gjær til en stout fra bryggselv.no - samt litt ymse utstyr som jeg manlger, så satser på å være i brygginga på fredagskvelden. Neste blir vel en IPA tipper jeg, siden det nok er øltypen jeg liker best, men vil gjerne ha noe mørkt øl stående til julematen...

Edit: Tenker kanskje det er like greit å gå over til all-grain etterhvert, så avventer litt med å evt. bestille ekstrakt til en IPA.

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar

Bør være solide til 150kr. Har vært i Bergen én gang, og det regnet fra jeg kom til jeg dro. Forsåvidt også den hardeste landingen jeg har vært med på, til og med nesten på tvers av rullebanen.

Skal ha min første utstilling om ikke så lenge, og skal blant annet stille ut bildet under. Men på min hjemmefotoskriver, Epson PX820FWD, så blir et kanten rundt motivet (det mørkeste mørkerøde) grått, det gjelder ofte de mørkeste fargene i bildene mine. Det samme viser softproofingen i Lightroom. Jeg har veldig ofte store deler av motivet "out of gamut" i bildene mine, og det krever endel jobb for å få til noe som ligner skjermvisningen på Epsonen min. Er dette noe profesjonelle trykkerier / skrivere er bedre på?

post-50769-0-25624000-1349828913_thumb.jpg

Softproofing, som ligner noe på tendensen i utskriften:

post-50769-0-19900500-1349829215_thumb.png

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Har bare kalibrert den på øyemål, og det pleier å stemme ganske bra med andre enheter. Softproofingen gir også et godt inntrykk av utskriften, og "feilene" på den, og uansett hvor mye jeg vrir og vender på det i LR så later det ikke til at softproofingen og printeren vil gjengi de mørkeste fargene uten et sterkt gråskjær. =/ Har bare en Samsung 226CW 22" fra 2007 eller noe, kjøper en Eizo før Spyder. Dammit, dette blir dyrt.

Lenke til kommentar

Har bare kalibrert den på øyemål, og det pleier å stemme ganske bra med andre enheter. Softproofingen gir også et godt inntrykk av utskriften, og "feilene" på den, og uansett hvor mye jeg vrir og vender på det i LR så later det ikke til at softproofingen og printeren vil gjengi de mørkeste fargene uten et sterkt gråskjær. =/ Har bare en Samsung 226CW 22" fra 2007 eller noe, kjøper en Eizo før Spyder. Dammit, dette blir dyrt.

Tror jeg ville stilt spørsmålet i en egen tråd, ikke alle som er innom her...

Lenke til kommentar

Sant, takk for tipset! Laget en egen tråd her i stedet: http://www.diskusjon...owtopic=1464031

Burde kanskje slette første paragrafen i den tråden? Da de 150 kronene forvirrer mest ...

Ender nok stygt med både storformatskriver, Eizo og skjermkalibreringsverktøy om jeg kjenner meg selv.

Begynn med skjermkalibratoren.

Hahaha, ja nå er de borte! Godt å ha deg som passer på Tom, jeg skriver så mye rart om dagen. :wee:

Lenke til kommentar

Mulig det er nevnt tidligere, men hadde det vært en idé å kunne ha valget om å se månedsbildetrådene filtrert på innlegg som har fått 10+ eller mer? Nå synes jeg nivået på månedstrådene er overraskende godt, men dette hadde kanskje gjort det lille ekstra.. bare en tanke som slo meg. Dette må jo da selvfølgelig være et valg på tidligere måneder - ikke inneværende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig det er nevnt tidligere, men hadde det vært en idé å kunne ha valget om å se månedsbildetrådene filtrert på innlegg som har fått 10+ eller mer? Nå synes jeg nivået på månedstrådene er overraskende godt, men dette hadde kanskje gjort det lille ekstra.. bare en tanke som slo meg. Dette må jo da selvfølgelig være et valg på tidligere måneder - ikke inneværende.

Det har du muligheten til i alle tråder. Over det øverste innlegget i tråden så er det en svart knapp som heter "Svar". Under den står det "viser alle innlegg", trykk på den så kan du velge :)

Det har du muligheten til i alle tråder. Over det øverste innlegget i tråden så er det en svart knapp som heter "Svar". Under den står det "viser alle innlegg", trykk på den så kan du velge :)

Edit: Ser at du likevel må gå igjennom alle sidene, da er kanskje litt av poenget borte.

Lenke til kommentar

Ahh, ok. Den kjente jeg ikke til. Hvis den fungerer slik som du beskriver så blir det mye arbeid kanskje.

Enn om det gjøres slik at det kan stemmes i en tråd så lenge det er i inneværende måned. Når måneden er slutt så vises bare de innleggene som har 10+ stemmer. Slemt for de som ikke nådde opp? Kanskje, men jeg tror nok det ville blitt veldig bra helhetsinntrykk på hver tråd. Pluss at det blir bedre å se igjennom gamle tråder. Per i dag er det jo mye scrolling for å se igjennom trådene og jeg kunne tenkt meg en slags filtrering. Ikke fordi jeg ikke vil se på de mindre gode bildene (jeg lærer veldig mye av å se på dem også), men jeg vil se det beste..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...