Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Du vet det er nok pyroteknikk når du blir oppriktig bekymra for om alt håret fortsatt er i behold... Selv vakta på konserten hoppa lettere skremt unna. Moro læll!

 

Edit: Når sånne ting plutselig går av foran trynet på en, da skvetter man litt. Spesielt når man ser gjennom søkeren på maks tele, og man plutselig bare ser flammer.

post-138195-0-52508500-1349571326_thumb.jpg

Endret av Killswitch
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

snip

 

Urelatert. Men du tipsa meg tidligere om at det kunne være møkk på sensoren i stedet for objektivet mitt. Du hadde rett, har tatt noen forsøk nå og det er masse dritt på sensoren. Ser det heldigvis bare ved høye blendertall, men det blir forhåpentligvis billigere for meg, forutsatt at jeg selv tør å renske sensoren, og at jeg ikke gjør vondt verre. Takk for at du fikk meg til å sjekke litt grundigere :)

Lenke til kommentar

Bare hyggelig! :)

 

Stort sett det eneste som synes av uhumskheter på objektivet er:

- Dritt og riper på bakelementet. Dette er ikke bra.

- Støv og hakk på frontelementet synes som flekker på bokehsirkler - betyr heller lite.

- Støv og sånt ellers kan gi litt flare og lavere kontrast hvis det kommer direkte kraftig lys på det - akkurat som et filter.

 

Mao: Hvis det ikke er på bakelementet vil for de fleste praktiske formål støv, riper og sånt ikke være synlig på bilder. :)

 

 

Lenke til kommentar

øy, til android, hvilke foto relaterte apps kan dere anbefale? =)

Sun Surveyor

Auroral Forecast 1.2 (SvalTrack)

Darkroom Timer

Time Lapse Calculator

Acacia

Photo Editor

ProCapture

 

Tror alle bortsett fra Auroral Forecast finnes i Market. Navnene er vel selvforklarende for de fleste, bortsett fra Acacia, som kan brukes til beregning av DOF og hyperfokal avstand, samt å holde styr på opptaksmedier (nyttig for videoskyting). ProCapture er en kameraapp med ganske mange ålreite muligheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telefonselgere er veldig kreative, fikk en telefon her om dagen om at det var en som ville begynne og bruke mitt domenenavn bare med .com bak, og "selgeren" ville bare stadfeste om dette var greit for meg at andre brukte samme navn.

 

Hvis det ikke var greit for meg kunne jeg bare betale en "avgift" så skulle han orden det så at ingen kunne bruke mitt domenenavn, aldri :)

 

Nå etter noen dager er fortsatt ikke blitt registrer et .com med samme domenenavn.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Telefonselgere er veldig kreative, fikk en telefon her om dagen om at det var en som ville begynne og bruke mitt domenenavn bare med .com bak, og "selgeren" ville bare stadfeste om dette var greit for meg at andre brukte samme navn.

 

Hvis det ikke var greit for meg kunne jeg bare betale en "avgift" så skulle han orden det så at ingen kunne bruke mitt domenenavn, aldri :)

 

Nå etter noen dager er fortsatt ikke blitt registrer et .com med samme domenenavn.

 

Det der er ikke telefonselger, det der er ren svindel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...