Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Sant! Syns det er rart at de ikke sender en mail når de bruker stoffet og bildene, men det får så være. Lurte egentlig bare på om dette var vanlig praksis, men så ble det bare sutring i stedet. Skylder på blodsukkeret og en lang dag. Takk for svar :)

Synes det er greit å få slike ting på bordet, jeg.

 

Apropos ulykkesstedet; hva gjorde du der på den tiden av døgnet? Har du flyttet til Fredrikstad nå?

(Det er forøvrig et av de bedre stedene å bulke hvis du skal lage kaos i Fredrikstadstrafikken - særlig fredags ettermiddag :))

 

Apropos Fredrikstad - det er Akam-treff der søndag den 14.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok skrittet og kjøpte nyeste versjon av brenneprogrammet Nero. Der er det et utrolig bra kloneprogram integrert. Man kan velge speiling, oppdatering, tidspunkt, hyppighet osv. på en veldig lettvint måte. Godt å ha bildene sikret på en ekstra harddisk.

Spørs jo hva du skal clone da; CD/DVD eller en hard-disk?

 

Jeg må gi meg med å skrive fra mobilen. Gjør meg litt for kortfattet i blant :-)

Programmet har en egen funksjon for sikkerhetskopiering av system, filer, eller hele harddisker. Man kan velge mellom mange forskjellige typer kloning på en god og enkel måte. Akkurat hva jeg var ute etter.

Programmet kan selvfølgelig klone cd og dvd også :-)

Lenke til kommentar

Sant! Syns det er rart at de ikke sender en mail når de bruker stoffet og bildene, men det får så være. Lurte egentlig bare på om dette var vanlig praksis, men så ble det bare sutring i stedet. Skylder på blodsukkeret og en lang dag. Takk for svar :)

Synes det er greit å få slike ting på bordet, jeg.

 

Apropos ulykkesstedet; hva gjorde du der på den tiden av døgnet? Har du flyttet til Fredrikstad nå?

(Det er forøvrig et av de bedre stedene å bulke hvis du skal lage kaos i Fredrikstadstrafikken - særlig fredags ettermiddag :))

 

Sendte dem mail og da fikk jeg svar i løpet av fem minutter, artikkelen oppdatert med navn :) Syns uansett de burde sendt mail når stoffet ble brukt, men nuvel.

 

Hei, Teodor.

 

Her har vi litt ulik praksis, ettersom ønskene er ulike fra tipser til tipser. Flere ganger er det folk som vil være anonyme. Derfor vil jeg tippe at min kollega har tenkt dette, og glemt å spørre deg. Beklager for det – nå er du kreditert!

 

Takk igjen for bilde og tips, og ha en fin helg J

 

Jeg bor fremdeles på Halmstad/Rygge, men har forelesning i Fredrikstad hver fredag for å ordne meg de siste studiepoengene til bacheloren. Var på vei hjem med Timesekspressen, bildene ble tatt med 85mm'ern jeg hadde på kameraet i forbindelse med oktoberfesten. :) Ja, virkelig idiotisk sted å bulke. Det skjedde nok bare et halvt minutt før vi kom, kunne nok sett ulykken om jeg var oppmerksom. Ble raskt en rekke med biler bak, det skjedde dog kvart over tolv og ikke i firetiden heldigvis. Hørte bussjåføren mumle "De kan jo ikke stoppe der!".

 

Bare en halvtime før, på vei til bussen, så så jeg ei gammel dame kjøre utfor stentrinnene ved gangbrua i Fredrikstad med sin motoriserte rullestol. Er seks-sju lange trinn. Dama ble liggende med ansiktet ned i steinhellene, rullestolen midt i trappa, og det var et par andre karer på plass med en gang. Så meg rundt, og ingen andre gikk for å hjelpe enda det var masse folk. Så at jeg hadde såvidt tid, så hjalp med å få opp rullestolen og få plassert henne i denne. Gav henne et par pakker med kleenex jeg hadde i ranselen, hun blødde kraftig fra et kutt midt i pannen. Den ene karen kjente henne og sa at han skulle ordne videre, før jeg hastet videre til bussen. Tok ingen bilder av dette... Følte det var en hektisk time det der!

Lenke til kommentar

Hmmm... Sendte inn bilde til Fredrikstad Blad da jeg tok bilde av en ulykke i det jeg kjørte forbi med bussen. Skrev navnet mitt og litt av det jeg så og sendte det til tipsavdelingen. Fikk ikke engang svar på at de hadde brukt det, ikke et knyst annet enn en automatisk standardmail som går ut med en gang man sender noe til tipsadressen. Ikke skrev de navnet mitt under bildet heller, bare "Leserfoto". Forventet ovethodet ikke noen kompensasjon, men trodde de skrev navnet på fotografen.

 

http://www.f-b.no/ny...lykke-1.7571827

Jeg sendte inn en mobilvideo av helikopter som landa her i halden, fikk 3-4 flakslodd i posten etter 1 uke sånn brått:P

Lenke til kommentar

Jeg tok skrittet og kjøpte nyeste versjon av brenneprogrammet Nero. Der er det et utrolig bra kloneprogram integrert. Man kan velge speiling, oppdatering, tidspunkt, hyppighet osv. på en veldig lettvint måte. Godt å ha bildene sikret på en ekstra harddisk.

Spørs jo hva du skal clone da; CD/DVD eller en hard-disk?

 

Jeg må gi meg med å skrive fra mobilen. Gjør meg litt for kortfattet i blant :-)

Programmet har en egen funksjon for sikkerhetskopiering av system, filer, eller hele harddisker. Man kan velge mellom mange forskjellige typer kloning på en god og enkel måte. Akkurat hva jeg var ute etter.

Programmet kan selvfølgelig klone cd og dvd også :-)

 

 

Det jeg skal gjøre er og klone en disc, fra en hdd til en ssd.

 

Er nå i gang med tredje program, intel sitt egent kloningsprogram så vi får se om det fungerer, de to foregående programmer fungerer sikkert men jeg er nok ikke kyndig nok til å forstå alle tilleggene man må gjøre i de programmene.

 

Edit: :w00t: Intel sitt egent kloningsverktøy fungerte smertefritt og helt automatisk, anbefales "wester digital bruker samme"

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Bytte til ssd gjorde at den bærbare maskinen min øket ytelsen med ca. 40% :w00t:

 

Og den "gamle" hhd'en på 750gb blir lagring/backup i maskinen, neste stunt blir og doble minne til 16gb :)

 

Edit: når jeg først var i gang byttet jeg på den stasjonære også, det "gamle" 80Gb ssd'en begynte og bli fylt opp for å si det sånn.

 

Hva for noe moro kan jeg bruke en 80Gb s-ata ssd til ?

 

Grunnen for ssd-fråtsing er et relativt godt tilbud for tiden hos Dustinhome på intel sine ssd'er.

 

Full 80Gb ssd ser sånn ut :)

post-151946-0-66355700-1349542856_thumb.jpg

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tok skrittet og kjøpte nyeste versjon av brenneprogrammet Nero. Der er det et utrolig bra kloneprogram integrert. Man kan velge speiling, oppdatering, tidspunkt, hyppighet osv. på en veldig lettvint måte. Godt å ha bildene sikret på en ekstra harddisk.

Spørs jo hva du skal clone da; CD/DVD eller en hard-disk?

 

Jeg må gi meg med å skrive fra mobilen. Gjør meg litt for kortfattet i blant :-)

Programmet har en egen funksjon for sikkerhetskopiering av system, filer, eller hele harddisker. Man kan velge mellom mange forskjellige typer kloning på en god og enkel måte. Akkurat hva jeg var ute etter.

Programmet kan selvfølgelig klone cd og dvd også :-)

 

 

Det jeg skal gjøre er og klone en disc, fra en hdd til en ssd.

 

Er nå i gang med tredje program, intel sitt egent kloningsprogram så vi får se om det fungerer, de to foregående programmer fungerer sikkert men jeg er nok ikke kyndig nok til å forstå alle tilleggene man må gjøre i de programmene.

 

Edit: :w00t: Intel sitt egent kloningsverktøy fungerte smertefritt og helt automatisk, anbefales "wester digital bruker samme"

 

Ah, forsto ikke at du skulle klone til ny harddisk :blush: , men gratulerer med SSD! Flaskehalsen blir fullstendig borte.

Uansett greit å sikkerhetskopiere filer som jeg beskrev. For et mareritt om alt skulle bli borte.

Lenke til kommentar

Jeg tok skrittet og kjøpte nyeste versjon av brenneprogrammet Nero. Der er det et utrolig bra kloneprogram integrert. Man kan velge speiling, oppdatering, tidspunkt, hyppighet osv. på en veldig lettvint måte. Godt å ha bildene sikret på en ekstra harddisk.

Spørs jo hva du skal clone da; CD/DVD eller en hard-disk?

 

Jeg må gi meg med å skrive fra mobilen. Gjør meg litt for kortfattet i blant :-)

Programmet har en egen funksjon for sikkerhetskopiering av system, filer, eller hele harddisker. Man kan velge mellom mange forskjellige typer kloning på en god og enkel måte. Akkurat hva jeg var ute etter.

Programmet kan selvfølgelig klone cd og dvd også :-)

 

 

Det jeg skal gjøre er og klone en disc, fra en hdd til en ssd.

 

Er nå i gang med tredje program, intel sitt egent kloningsprogram så vi får se om det fungerer, de to foregående programmer fungerer sikkert men jeg er nok ikke kyndig nok til å forstå alle tilleggene man må gjøre i de programmene.

 

Edit: :w00t: Intel sitt egent kloningsverktøy fungerte smertefritt og helt automatisk, anbefales "wester digital bruker samme"

 

Ah, forsto ikke at du skulle klone til ny harddisk :blush: , men gratulerer med SSD! Flaskehalsen blir fullstendig borte.

Uansett greit å sikkerhetskopiere filer som jeg beskrev. For et mareritt om alt skulle bli borte.

Flaskehals borte?

Åneida, den bare bare flytter seg til det svakeste leddet i maskina.

(kveldsquoting delux)

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Jeg tok skrittet og kjøpte nyeste versjon av brenneprogrammet Nero. Der er det et utrolig bra kloneprogram integrert. Man kan velge speiling, oppdatering, tidspunkt, hyppighet osv. på en veldig lettvint måte. Godt å ha bildene sikret på en ekstra harddisk.

Spørs jo hva du skal clone da; CD/DVD eller en hard-disk?

 

Jeg må gi meg med å skrive fra mobilen. Gjør meg litt for kortfattet i blant :-)

Programmet har en egen funksjon for sikkerhetskopiering av system, filer, eller hele harddisker. Man kan velge mellom mange forskjellige typer kloning på en god og enkel måte. Akkurat hva jeg var ute etter.

Programmet kan selvfølgelig klone cd og dvd også :-)

 

 

Det jeg skal gjøre er og klone en disc, fra en hdd til en ssd.

 

Er nå i gang med tredje program, intel sitt egent kloningsprogram så vi får se om det fungerer, de to foregående programmer fungerer sikkert men jeg er nok ikke kyndig nok til å forstå alle tilleggene man må gjøre i de programmene.

 

Edit: :w00t: Intel sitt egent kloningsverktøy fungerte smertefritt og helt automatisk, anbefales "wester digital bruker samme"

 

Ah, forsto ikke at du skulle klone til ny harddisk :blush: , men gratulerer med SSD! Flaskehalsen blir fullstendig borte.

Uansett greit å sikkerhetskopiere filer som jeg beskrev. For et mareritt om alt skulle bli borte.

Flaskehals borte?

Åneida, den bare bare flytter seg til det svakeste leddet i maskina.

(kveldsquoting delux)

 

Hvis vi skal tro på Windows sin opplevelseindeks av ytelser er nå skjermkortet flaskehalsen, men det gjør ikke noe.

 

(kveldsquoting delux)

 

Pøh :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...