Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Da vil han ikke ha god video-funksjon. Han vil ha en meget god video funksjon. Og jeg er ikke sikker på om 650D er bbedre på video enn G3.

Man har iallefall flere muligheter med helmanuell styring enn med automatikken på G3. Kan godt hende sistnevnte gjør en bedre jobb med nedsampling og filkvalitet, men uten manuelle innstillinger er det dessverre uaktuelt for han.

Brukt eksemplar med kitobjektiv (14-42) bør være mulig å få rundt budsjettet, men det går relativt få av dem på bruktmarkedet, så han må i så fall ha tålmodighet.

Tenker jeg ber han legge ut en annonse på foto.no etter en GH2 med 14-42 da. :)

Takk folkens!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Med 1.5 firmware lager ikke E-M5 den konstante summelyden når kamera er på. Hurra, nå kan det endelig brukes!

Har selvfølgelig ikke egentlig brydd meg noe særlig om dette, siden det i de fleste tilfeller ikke var mulig å høre :)

Lenke til kommentar

Det jobbes sikkert hardt med oppsummerings-tråden for alle månedstrådene :)

*krysse fingra*

Brukerbildene ? Ikke sett på ett par mnd

Juli er ferdig utvalgt og skrevet og kommer mandag morgen. August og september er ferdig utvalgt og kommer så snart de er skrevet.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Hmmm... Sendte inn bilde til Fredrikstad Blad da jeg tok bilde av en ulykke i det jeg kjørte forbi med bussen. Skrev navnet mitt og litt av det jeg så og sendte det til tipsavdelingen. Fikk ikke engang svar på at de hadde brukt det, ikke et knyst annet enn en automatisk standardmail som går ut med en gang man sender noe til tipsadressen. Ikke skrev de navnet mitt under bildet heller, bare "Leserfoto". Forventet ovethodet ikke noen kompensasjon, men trodde de skrev navnet på fotografen.

http://www.f-b.no/nyheter/flere-biler-involvert-i-ulykke-1.7571827

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale et gratis, enkelt og greit kloningsprogram som noobies kan bruke :)

Jeg brukte clonezilla når jeg skulle klone os-disken her for litt siden. Aldri brukt før men var bare å følge instruksene på skjermen. Det er linuxbasert og kjører fra minnepinne da
Lenke til kommentar

De har vitterlig en "Kjøp Bilde" link under også. De selger det sikkert uten å si ifra også. Ikke aktuelt å sende flere bilder til avisa altså, da må jeg heller gjøre det på oppdrag som frilanser...

NB: Vi kan ikke garantere at du kan kjøpe akkurat dette bildet. En del bilder har Fredrikstad Blad ikke rett til å selge, for vi selger kun bilder tatt av våre ansatte fotografer. Og enkelte bilder ønsker vi av etiske hensyn ikke å selge.
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale et gratis, enkelt og greit kloningsprogram som noobies kan bruke :)

Jeg brukte clonezilla når jeg skulle klone os-disken her for litt siden. Aldri brukt før men var bare å følge instruksene på skjermen. Det er linuxbasert og kjører fra minnepinne da

Tror jeg har fått fikset det "vet om en drøy halvtime :) ", fant et program som heter xxclone "free", er bare og installere og trykke start.

Største problemet er at kveldsmaten min er blitt meget godt stekt, kan vel heller karakterisere maten som svidd :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg tok skrittet og kjøpte nyeste versjon av brenneprogrammet Nero. Der er det et utrolig bra kloneprogram integrert. Man kan velge speiling, oppdatering, tidspunkt, hyppighet osv. på en veldig lettvint måte. Godt å ha bildene sikret på en ekstra harddisk.

Edit: Du spurte jo om gratis, men dette kostet bare 250 kr rett fra hjemmesiden deres.

Endret av Rowdy Yates
Lenke til kommentar

De har vitterlig en "Kjøp Bilde" link under også. De selger det sikkert uten å si ifra også. Ikke aktuelt å sende flere bilder til avisa altså, da må jeg heller gjøre det på oppdrag som frilanser...

NB: Vi kan ikke garantere at du kan kjøpe akkurat dette bildet. En del bilder har Fredrikstad Blad ikke rett til å selge, for vi selger kun bilder tatt av våre ansatte fotografer. Og enkelte bilder ønsker vi av etiske hensyn ikke å selge.

Ikke skrev de navnet mitt under bildet heller, bare "Leserfoto". Forventet ovethodet ikke noen kompensasjon, men trodde de skrev navnet på fotografen.

http://www.f-b.no/ny...lykke-1.7571827

Men har du sendt de mail ang dette og sagt i fra, og ikke bare "klaget" her? Gjør du det, så tror jeg de forandrer det uten å "krangle" :)

Sant! Syns det er rart at de ikke sender en mail når de bruker stoffet og bildene, men det får så være. Lurte egentlig bare på om dette var vanlig praksis, men så ble det bare sutring i stedet. Skylder på blodsukkeret og en lang dag. Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Jeg tok skrittet og kjøpte nyeste versjon av brenneprogrammet Nero. Der er det et utrolig bra kloneprogram integrert. Man kan velge speiling, oppdatering, tidspunkt, hyppighet osv. på en veldig lettvint måte. Godt å ha bildene sikret på en ekstra harddisk.

Spørs jo hva du skal clone da; CD/DVD eller en hard-disk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...