Inc Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 (endret) Er det bare meg eller synes flere at noen bilder som tumbnail ser veldig lovende ut men i full størrelse ser ut som dass? .. Og kan dette sammenlignes med utskrifter som henger på vegg hvor betraktningsavstand ofte variere veldig og hva som er riktig. Endret 29. september 2012 av Inc 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Jeg slenger meg litt med på den. Har mange bilder som jeg blir entusiastisk til, fram til jeg åpner de i full størrelse. Det samme gjelder utskrifter. Jeg printet i går ut et bilde som jeg hadde veldig så likegyldig holdning til, men det gjorde seg faktisk bra på veggen. Forøvrig så klarer jeg ikke helt å nyte personlige favoritter printet i bare A4, så de må jeg kanskje bestille større print av. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Er det bare meg eller synes flere at noen bilder som tumbnail ser veldig lovende ut men i full størrelse ser ut som dass? .. Og kan dette sammenlignes med utskrifter som henger på vegg hvor betraktningsavstand ofte variere veldig og hva som er riktig. Enig i det. Spesielt fra bildet man ser på LCD-skjermen til kameraet og til man ser det på dataen. Har gjerne helt forskjellige farger og stemning. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Er det bare meg eller synes flere at noen bilder som tumbnail ser veldig lovende ut men i full størrelse ser ut som dass? .. Og kan dette sammenlignes med utskrifter som henger på vegg hvor betraktningsavstand ofte variere veldig og hva som er riktig. Huff, akkurat dette er et hodebry. For meg hjelper det å åpne bildene i fullskjerm i DPP. Da ser de bra ut igjen. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Eg tenkte mer på bilder som var ferdig behandlet og ser bra ut i lite format, men ikke i stort... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Jeg har opplevd begge deler. Særlig når jeg kommer tilbake til bilder jeg har jobbet med for en stund siden, og ser thumbnailen i etterbehandlingsprogrammet mitt. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 (endret) Lurer på om en dyrere skjerm med høyere oppløsning hadde gitt penere visning ? Noen erfaring? Edit: Relatert til det vi prater om, altså Endret 29. september 2012 av Rowdy Yates Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Lurer på om en dyrere skjerm med høyere oppløsning hadde gitt penere visning ? Noen erfaring? Neppe. Men er dyrere skjerm med bedre oppløsningog fargestøtte vil muligens gjøre det mulig å etterbehandle bildet bedre; eller gjøre det lettere å slette bilder som egentlig bare er tøys. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Man merker at det går mot høst når trollene begynner å komme fram, også i fotoforumet... (ref. div. andre tråder, her er det passelig trollfritt for now ) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Synes det har vært en del troll her hele tiden jeg ... Men over til dagens tyske ord: Enteklemmer Er det noen som gjetter hva det betyr, og hvilken tysk regionsdialekt det er? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Det er hygge blant skogens voktere i den kommende Hobbit-filmen? Og Olegunnaro - Jepp, de tyter fram.. Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Gjerrigknark? Snylter? Bayern? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Der må jeg nok skuffe Trondster - "www" treffer rimelig bra med gjerrigknark. Hvordan gjettet du det? Men Bayern er ikke dialekten jeg tenker på. (Selv om det kan godt hende at de sier sånt der også). Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 (endret) . Endret 29. september 2012 av Rowdy Yates Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Meget gode svar fra deg i den tråden, Trondster. Godt gjort å hanskes med et troll :-) 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Synes dere er litt urettferdige her, tråden begynte veldig saklig og vil ikke kalle posten en trolling og TS sa flere ganger at han ikke var interessert i post-prosessering av bilder, likevel var det flere/mange som absolutt måtte terpe på det. At TS ble provosert og faktisk mobbet så langt at besvarelsen fra han ble preget av hans sinnstemning har jeg forståelse for. Over til noe helt annet, til uke kan det hende at Canon 5D MkII blir lagt ut på billigsalg hos forhandlere, skal vis ut av systemet fort. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 høres flott ut, kanskje bruktprisen ramler også? *håpe* Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) høres flott ut, kanskje bruktprisen ramler også? *håpe* Skjer vel neppe før 5DMk3 prisene har sunket og 6D er godt inne i markedet. Endret 30. september 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Når/hvis 6D koster rundt 10K vil man se bruktpriser ned på 3000.- for MkII Det vil nok kommen noen gode tilfeller hvor selger bare vil bli kvitt MkII for og kjøpe 6D, men tror de tilfellene blir solgt fort på bruktmarkedet så man må følge med. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Synes dere er litt urettferdige her, tråden begynte veldig saklig og vil ikke kalle posten en trolling og TS sa flere ganger at han ikke var interessert i post-prosessering av bilder, likevel var det flere/mange som absolutt måtte terpe på det. At TS ble provosert og faktisk mobbet så langt at besvarelsen fra han ble preget av hans sinnstemning har jeg forståelse for. Over til noe helt annet, til uke kan det hende at Canon 5D MkII blir lagt ut på billigsalg hos forhandlere, skal vis ut av systemet fort. Rene foto.no stemning i den tråden ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå