Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller synes flere at noen bilder som tumbnail ser veldig lovende ut men i full størrelse ser ut som dass? ..

 

Og kan dette sammenlignes med utskrifter som henger på vegg hvor betraktningsavstand ofte variere veldig og hva som er riktig.

Endret av Inc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Jeg slenger meg litt med på den. Har mange bilder som jeg blir entusiastisk til, fram til jeg åpner de i full størrelse.

 

Det samme gjelder utskrifter. Jeg printet i går ut et bilde som jeg hadde veldig så likegyldig holdning til, men det gjorde seg faktisk bra på veggen. Forøvrig så klarer jeg ikke helt å nyte personlige favoritter printet i bare A4, så de må jeg kanskje bestille større print av.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller synes flere at noen bilder som tumbnail ser veldig lovende ut men i full størrelse ser ut som dass? ..

 

Og kan dette sammenlignes med utskrifter som henger på vegg hvor betraktningsavstand ofte variere veldig og hva som er riktig.

 

Enig i det. Spesielt fra bildet man ser på LCD-skjermen til kameraet og til man ser det på dataen. Har gjerne helt forskjellige farger og stemning.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller synes flere at noen bilder som tumbnail ser veldig lovende ut men i full størrelse ser ut som dass? ..

 

Og kan dette sammenlignes med utskrifter som henger på vegg hvor betraktningsavstand ofte variere veldig og hva som er riktig.

 

Huff, akkurat dette er et hodebry. For meg hjelper det å åpne bildene i fullskjerm i DPP. Da ser de bra ut igjen.

Lenke til kommentar

Synes dere er litt urettferdige her, tråden begynte veldig saklig og vil ikke kalle posten en trolling og TS sa flere ganger at han ikke var interessert i post-prosessering av bilder, likevel var det flere/mange som absolutt måtte terpe på det.

 

At TS ble provosert og faktisk mobbet så langt at besvarelsen fra han ble preget av hans sinnstemning har jeg forståelse for.

 

Over til noe helt annet, til uke kan det hende at Canon 5D MkII blir lagt ut på billigsalg hos forhandlere, skal vis ut av systemet fort.

Lenke til kommentar

Synes dere er litt urettferdige her, tråden begynte veldig saklig og vil ikke kalle posten en trolling og TS sa flere ganger at han ikke var interessert i post-prosessering av bilder, likevel var det flere/mange som absolutt måtte terpe på det.

 

At TS ble provosert og faktisk mobbet så langt at besvarelsen fra han ble preget av hans sinnstemning har jeg forståelse for.

 

Over til noe helt annet, til uke kan det hende at Canon 5D MkII blir lagt ut på billigsalg hos forhandlere, skal vis ut av systemet fort.

Rene foto.no stemning i den tråden ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...