Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Speedgraphic later til å har ordentlige greier - har ikke hatt noen problemer med å kjøpe fra dem - men shopp rundt - et shopping-søk på google.co.uk og google.de gir ofte mange billige treff. :)

Og - ikke alltid adapterringene er billigst samme sted som resten av settet er billigst. :)

Har også senere kjøpt Lee-filtre til Cokin-holderen min - fungerer helt topp - det er standard 100mm filtre. :)

Edit: Enda billigere via Amazon.co.uk. Og enda billigere enn det igjen i Tyskland.

Endret av Trondster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nikon har hatt problemer fra tid til annen med levering av de meste populære objektivene dessverre.

Litt usikker på om kan sammenligne musikkbransjen og optikk, men feks Roland og Yamaha produserer instrumenter i bolker baser på hva de har av bestillinger/tror markedet ønsker. Bommer de på dette så kan de ta tid før neste ladning dukker opp importørene.

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Jeg bruker bare Lee sine filtre. Jeg har et sett med polariseringsfilter, 2 gnd og et ND i glass. Dette kommer på cirka 4-5k. Det er verdt det, for Lee sine filtre er noe av det beste som lages. Ingen fargestikk eller styggedommer her i gården. Jeg ville anbefalt investeringen i Lee. De har også fått orden på produksjonen sin, i alle fall sist jeg sjekket, så det skal være mulig å få tak i de.

Jeg har kjøpt Lee filtere hver gang jeg har vært i Singapore, men nå blir det nok ei stund til neste gang jeg skal til byen.

Om jeg tørr å spørre, hvor bestiller du via nett?

Lenke til kommentar

Nikon har hatt problemer fra tid til annen med levering av de meste populære objektivene dessverre.

Litt usikker på om kan sammenligne musikkbransjen og optikk, men feks Roland og Yamaha produserer instrumenter i bolker baser på hva de har av bestillinger/tror markedet ønsker. Bommer de på dette så kan de ta tid før neste ladning dukker opp importørene.

I see, er vell en logisk forklaring ja. Søre seg med tålmodihet.

Lenke til kommentar

Jeg bruker bare Lee sine filtre. Jeg har et sett med polariseringsfilter, 2 gnd og et ND i glass. Dette kommer på cirka 4-5k. Det er verdt det, for Lee sine filtre er noe av det beste som lages. Ingen fargestikk eller styggedommer her i gården. Jeg ville anbefalt investeringen i Lee. De har også fått orden på produksjonen sin, i alle fall sist jeg sjekket, så det skal være mulig å få tak i de.

Jeg har kjøpt Lee filtere hver gang jeg har vært i Singapore, men nå blir det nok ei stund til neste gang jeg skal til byen.

Om jeg tørr å spørre, hvor bestiller du via nett?

Jeg bestiller fra http://www.robertwhite.co.uk/ De har god service og sender raskt. Står forøvrig også oppdatert på sidene deres om de har eller ikke har filtre, og hvor lang backorder det er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har Nikon Japan problemer med å levere 16-35 f/4 eller? Vært tomt en god stund nå. Spurte Japanphoto å dem hviste ingenting eller hadde hørt noenting. Underlig.

Hvor lenge har det vært tomt? Jeg erfarte at de som dukka opp på bruktmarkedet forsvant grisefort da jeg var på jakt etter en selv, for en måneds tid siden. Er forøvrig verdt å vente på, spør du meg. :)
Lenke til kommentar

Speedgraphic later til å har ordentlige greier - har ikke hatt noen problemer med å kjøpe fra dem - men shopp rundt - et shopping-søk på google.co.uk og google.de gir ofte mange billige treff. :)

Og - ikke alltid adapterringene er billigst samme sted som resten av settet er billigst. :)

Har også senere kjøpt Lee-filtre til Cokin-holderen min - fungerer helt topp - det er standard 100mm filtre. :)

Edit: Enda billigere via Amazon.co.uk. Og enda billigere enn det igjen i Tyskland.

Takker. Er fristet til å bestille fra Tyskland. Dessverre ser det ikke ut til at noen har riktig adapterring på lager :/

Lenke til kommentar

Fikk Katzeye-mattskiven i dag. Installerte den, men fokus sitter mye lenger bak enn hva det ser ut som i søkeren. Omtrent 20 cm ved 80cm avstand til motivet. Tok den ut og satte den inn på nytt, samme problem. Klarte også å lage noen ørsmå riper der hvor den skal holdes med pinsetten, det er som de sier, den er VELDIG lett å skade... Trodde ikke jeg hadde vært borti dem engang. Uansett nesten ikke synlige i søkeren, men har nå satt inn den orginale mattskiven igjen, som fokuserer helt fint. Får vel se om ikke et verksted kan hjelpe meg med dette....

Lenke til kommentar

Teddy - du skyter på største blender, ikke sant? Bare så det ikke er fokus shift, mener jeg. :)

Og ja - det er ørsmå variasjoner - det finnes små shims å sette i/fjerne.

Ja, skjøt på største blender med et manuellfokus Samyang 35mm 1.4. Det er perfekt i fokus med den originale mattskiven.

Så jeg kan ta ut den ene shimmen som ligger der? Den har samme kontur som mattskiven, og ligger mellom mattskiven og prismene. Stod i Katzeye-manualen at alle shims måtte ligge der de var, så tenkte at den var for å forhindre kontakt mellom mattskiven og prismet/whatever som befinner seg bak den. Kan altså trygt ta den ut og prøve? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...