Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje Leica også da etterhvert lager litt M-glass til makro eller tele, da - når de har fått liveview.. :)

 

Det som er kult med den nye M-en er at den er laget for å ta objektiver for R-fatning (gammel 135-speilrefleks) også. Kombinasjonen av en adapter og den elektroniske søkeren burde få det til å funke ganske bra. For R-fatning finnes det tele, tror det er opp til 180/2,8, men veit ikke hvordan det ligger an med makro. Om ikke annet finnes det nok mellomringer.

 

Selv om jeg liker å kødde med Leica skal jeg innrømme at den nye M-en faktisk er veldig interessant. Denne blandingen av M- og R-fatning, rammesøker, live-view og elektronisk søker gjør hele greia veldig fleksibel. Nesten like fleksibel som det nye Fuji-systemet til en liten brøkdel av prisen :p

Lenke til kommentar

Nye E-objektiver fra Carl Zeiss: 12/2.8, 32/1.8, 50/2.8 macro.

 

http://blogs.zeiss.com/photo/en/?p=2864

 

Virker ikke som om de er interessert i m43 for øyeblikket.

 

We want to offer lenses of very high quality. The image quality of the system also hinges on sensor size. Therefore, we intend to concentrate initially on the biggest sensor size in this segment which is APS-C.

 

Can't argue with that. :p

Endret av inkognym
Lenke til kommentar
Hasselblad Lunar er lansert - ompakket Sony NEX7 til 5000 Euro med ymse tresorter på ett grep som i det minste de som ikke elsker det kommer til å hate...

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Er det lov til å både elske og hate det? :p

 

Uansett, kanskje dette åpner opp et tynt håp om adapter for bruk av hasselblad H system objektiver på NEX?

Lenke til kommentar

Har du fått ordrebekreftelse så skal det svært mye til før butikken kan trekke seg fra handelen med loven på sin side. Dvs. da må det være en åpenbar feil som du som lekmann/kunde burde skjønt. F.eks at prisen mangler en null så den blir 1/10 av det den skal være. Er det for eksempel bare noen som har glemt å kalkulere inn mva så må butikken ta tapet.

 

Ps. Det er ikke uvanlig at man får kjøpt kamera med kitobjektiv til samme pris som kameraet uten.

Lenke til kommentar

Humhmm, hvorfor har 5D Mark III plutselig stupt i pris hos FotoVideo? Er det tilbud eller kampanje, eller er det bare prisen som synker?

Det betyr at det hopes opp kamerahus på lagrene; da faller prisen. Rene markedskrefter (samme skjer med D800).

 

Edit:

Fikk en spennende pakke fra RRS (LCF-13 og LCF-14) utlevert med sinna melding fra posten om at den ikke kunne åpnes før MVA var betalt.... Hvorfor de leverte den ut i utgangspunktet aner jeg ikke; uansett - faktura for MVA betalt ;)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

@TGB: Haha, sinna melding fra posten er ingenting å spøke med! Hvis du åpner pakka uten å betale MVA så kommer det en synsk husnisse på døra og gir deg en ørefik.

 

Tok et bilde av ei sprudlende og herlig dame med grått hår i Stockholm i sommer, hun jobbet i en butikk jeg var innom. Sporet opp mailadressen til butikken og sendte over bildet. Nå ønsket de å bruke det på facebooksidene sine, og jeg tenkte at det var greit om de bare tagget facebooksiden min og nettadressen min i innlegget. Neida, det ville de ikke, de mente det fikk holde med det lille vannmerket jeg hadde på bildet. De mente at bildene mine "overhodet ikke var på linje med hva de står for", og ønsket derfor ikke å linke. De hadde også en husfotograf, og han fikk ikke nettsiden sin på bildene. Han får sikkert ikke lønn heller... Greit å bruke bildet privat, men skal det være kommersielt så vil jeg ha noen slags form for kreditering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...