TGB Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Det dummeste man kan gjøre når man er såpass inngrodd i et system er jo å bytte kamerahus. Da er det nok mer fornuftig å heller bruke tiden på å skyte med det man har. Nikon D4 er et framifra kamera. Canon 1Dx og Nikon D4 er vel så nært som de 2 produsentene noensinne har vært, med enkelte styrker og svakheter på begge sider. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Ja, uff. Virker som en forferdelig opplevelse. Kondolerer så mye. Må ha tæret kraftig på både kropp og sjel. Man skal ikke mobbe de med allergier Nå har jeg akkurat fått kurert min Nikon-allergi; så da er det naturlig at vi sørger for at TGB eller fo2re blir kvitt sin Canon-allergi. Slik at tingens orden opprettholdes, mener jeg. Endret 15. september 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Ja, uff. Virker som en forferdelig opplevelse. Kondolerer så mye. Må ha tæret kraftig på både kropp og sjel. Egentlig ikke, men bare elsker å dra fram 2 konkurrenter av og til. Får så mye nydelige tilbakemeldinger Er jo en sykt mye å sette seg inn i så blir nok flere fototurer sammen så får sett etterhvert hva han kan få til med dette kameraet. Han tar helt andre type bilder forøvrig, selger bilder til aviser m.m. 12 fps låter forresten sykere i den virkelige verden enn på Youtube. Endret 15. september 2012 av fo2re Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Den største fordelen med å lære seg hvordan andre systemer fungerer; er at man får et mer distansert forhold tileget utstyr. Slik at man blir litt mindre fanboy; samtidig som man setter mer pris på fordelene til eget utstyr. Alternativt får gode argumenter for å bytte ... 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Ja, uff. Virker som en forferdelig opplevelse. Kondolerer så mye. Må ha tæret kraftig på både kropp og sjel. Man skal ikke mobbe de med allergier Nå har jeg akkurat fått kurert min Nikon-allergi; så da er det naturlig at vi sørger for at TGB eller fo2re blir kvitt sin Canon-allergi. Slik at tingens orden opprettholdes, mener jeg. Har ingen Canon allergi overhode, det at alt går feil vei er en vanesak Det henger nok mest sammen med optikk-investeringene. Tabber de seg ekstremt ut 2 lanseringer på rad så vurderes bytte. Men for min del finnes det ikke noen andre reelle alternativer enn Nikon og Canon. Endret 15. september 2012 av TGB Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Den største fordelen med å lære seg hvordan andre systemer fungerer; er at man får et mer distansert forhold tileget utstyr. Slik at man blir litt mindre fanboy; samtidig som man setter mer pris på fordelene til eget utstyr. Alternativt får gode argumenter for å bytte ... Var vel som mange andre alt for fokusert på utstyret, tester, blader, videoer tidligere. Er vel rundt 4,5 år siden kjøpte Nikon D300 og gradvis så har utstyret fått svært lite å si, det er hva som er i søkeren og som ender opp på PC n som har betydning. Når jeg kjøpte siste kameraet Pana GF3 så endret jeg også syn på motiver til å ta bilder igjen utendørs av ting rundt meg, før det og til dels E-P3 så har mennesker vært motivet på 95 % av bildene jeg har tatt hvis ikke mer. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Har ingen Canon allergi overhode, det at alt går feil vei er en vanesak Det henger nok mest sammen med optikk-investeringene. Tabber de seg ekstremt ut 2 lanseringer på rad så vurderes bytte. Men for min del finnes det ikke noen andre reelle alternativer enn Nikon og Canon. Helt enig at det at alt går feil vei er en vanesak; og gjelder enten man går fra Nikon til Canon eller omvendt. Bland inn litt Olympus og Panasonic så blir forvirringen total Var vel som mange andre alt for fokusert på utstyret, tester, blader, videoer tidligere. Er vel rundt 4,5 år siden kjøpte Nikon D300 og gradvis så har utstyret fått svært lite å si, det er hva som er i søkeren og som ender opp på PC n som har betydning. Når jeg kjøpte siste kameraet Pana GF3 så endret jeg også syn på motiver til å ta bilder igjen utendørs av ting rundt meg, før det og til dels E-P3 så har mennesker vært motivet på 95 % av bildene jeg har tatt hvis ikke mer. Jeg har den samme erfaringen; utstyr blir mindre og mindre viktig. Dvs. navnet er mindre og mindre viktig. Men det er fortsatt viktig å ta med seg den riktige miksen av hus og objektiver. I går så gikk jeg på en smell; trodde vi skulle bare ut en liten tur i Skagen sentrum; for så å dra tilbake til "basecamp" før neste ekskursjon. Men resten av resiefølget ville det anderledes. Så jeg endte opp med GH2, 14mm f/2.5, 30mm f/2.8 og 45mm f/2.8. Ypperlige trio til en byvandring; men slitsom på tur (vi var innom et landbruksmuseum, en fisketrapp, skog, små innsjøer og stranden). På slike turer er det en god allround zoom eller to som gjelder ... Men det ble jo noen brukbare bilder for det. Men en helvetes masse objektivbytter ... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Hehe. Jeg liker utvikingen. Speilrefleks-produsentenes iver etter fullframe, som deres kamp mot det speilløse. Vel. Nå er det fremdeles mange andre fordeler ved speilrefleks i seg selv. Men å utnytte den naturlige og nødvendige størrelsen på kamerahusene til å tegne rundt en fullframe-sensor er nok fornuftig, også i det midtre sjiktet. Oddsen for at vi ser Tomsi med et fullframe-hus innen nær framtid har aldri vært lavere ;-) Canon EOS 6D med flippedifloppedi screen, 5D mk3-sensor og 60D-size bør være nok til å få det mennesket på rett spor igjen Endret 15. september 2012 av Andreasfe Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Du er inne på noe der Andreasfe. Enten så blir det kun µ-4/3 på meg. Eller så blir det i en kombinasjon med fullframe. Noe annet blir bare dumt. Lenke til kommentar
tech8 Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Hvis de siste ryktene stemmer, som sier at 6D vil få 11 AF Points, f/2.8 Cross-type in the center, vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte. Tidligere rykter snakket om 7D's AF. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Hvis de siste ryktene stemmer, som sier at 6D vil få 11 AF Points, f/2.8 Cross-type in the center, vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte. Tidligere rykter snakket om 7D's AF. På nedre og mellomklasse har alltid Canon gjort noen mystiske vrier. Det er ikke nødvendig å spare på nødvendig funksjonalitet for at folk skal kjøpe dyrere, det er mitt syn (og så langt Nikon sitt også). Edit: Faktum er at de er på de billige kameraene produsentene tjener penger, så det burde vært et fokus på å legge inn mest mulig der. De som krever værtetting, byggekvalitet som en tanks og høyere skuddtakt kjøper dyrere. Endret 15. september 2012 av TGB Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 På hotell i Lofoten, sannsynligvis et av svært få steder i verden med tørrfisk i minibaren. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 På hotell i Lofoten, sannsynligvis et av svært få steder i verden med tørrfisk i minibaren. Før "i gamledager" fikk man tørrfisk-snask over alt, men i dag er det nok et fåtall som har dette. Er det i små pakker eller henger det noen hele fisker på gjell der Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Det er nok tørrfisk snacks i vakumpakker det er snakk om. Hadde det hengt hele fisker fra taket, så tror jeg nesten jeg ville vurdert et annet sted Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Hva koster en slik pose i minibaren? Tørrfisk er svindyrt, trur det er 39kr. for 30gr. Europris har en del tørrfisk snacks, yummy!! Det er en sjappe på Gardemoen som selger en god del forskjellige typer. Tørrfisk og en Mack er tingen, mye proteiner Spis ett måseegg som forrett. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 4 stjerners hotell i Roma vs 3 stjerners "design" hotell i Oslo: 1 Cola boks 1 euro - i Norge 7 ganger mer... Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Hva koster en slik pose i minibaren? Tørrfisk er svindyrt, trur det er 39kr. for 30gr. Europris har en del tørrfisk snacks, yummy!! Det er en sjappe på Gardemoen som selger en god del forskjellige typer. Tørrfisk og en Mack er tingen, mye proteiner Spis ett måseegg som forrett. 45 kroner forlanger de her for en 30 grams pose med tørrfisk snacks. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Europris har en del tørrfisk snacks, yummy!! Det viste jeg ikke, er endel år siden sist jeg smakte, så jeg må nok ta meg en tur til Europris nå Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 (endret) Sitter å ser på Moto2 på Viasat Sport HD nå, løpet startet akkurat! Venter på "the main event", MotoGP-løpet som begynner etterpå. Hadde vært herlig og vært på disse løpene å fotografert...! Rudskogen og Våler er liksom ikke helt det samme... Endret 16. september 2012 av KristianJV Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Noen som har noe de erger seg over i sin fotohverdag, noe som jeg kan hjelpe med å løse? Skal utvikle et produkt i Økodesign, det siste designprosjektet mitt på bacheloren min i Industriell Design. Trenger en problemstilling å ta tak i, og syns det er spennende å utvikle noe fotorelatert. Typisk en ting som jeg kan lansere på Kickstarter hvis jeg virkelig får ånden over meg og jobber voldsomt mye utover de planlagte studiepoengene. Har noen tanker, kan dele etterhvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå