Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

(om bare ikke huset er for lite - D7000 er fryktelig smått og knotete imho).

 

Ut fra oppgitte mål ser D600 ut til å ligge nærmere D70 enn D7000 i størrelse. Det ga i hvertfall meg litt vann i munnen ;)

Jeg syns D600 ble litt lite, for å være ærlig. Det - samt at at det kun har 5.5 bps er litt drepen for meg. Ellers: Virker som et D7000. Gleder meg til å prøve det ut, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang feilen jeg opplevde med min 135mm 2.0L, klarer ikke å få frem feilen igjen, må ha vært no dårlig kontakt mellom kamera og objektiv? kan ikke finne noen logisk forklaring på den feilen jeg hadde

Tipper dette har noe med bug i kameraets prosessering som kommer frem i helt spesielle tilfeller. Sett lignende før. Rapporter til Canon, så kanskje de kan bistå med å finne forklaring.

Lenke til kommentar

http://www.flickr.co...57622495071891/ &--#60;-- Thanks guys. I've just done my own tests and discovered it's my cactus v4 triggers causing the problems.

 

!!!!!

 

jeg hadde på min cactus v4 da faktisk :O *prøve med trigger på*

 

 

EDIT!

prøvde ta bilder med min cactus v4 radiotrigger på nå, fikk de stripene!

hvorfor skjer dette? :S

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

http://www.gadgetinf...ger-set-v4.html står tilogmed på produktsiden:

Some buyers reported to us that they experienced banding issue with Canon 5D and/or Panasonic Lumix DMC-G1 when using Cactus V4. Similar issue was NOT found in Canon 5D Mark II and other DSLR camera models. (Update 29/6/2010 – This issue has now been fully resolved. All Cactus V4 sent after 21 June 2010 should no longer cause banding issues with Canon EOS 5D or Panasonic Lumix DMC-G1.)

 

Kunne ønske jeg kunne fiksa dette på en måte så jeg slipper kjøpe meg en v5

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Spennende lanseringer fra Arca-Swiss på Photokina! De er for hippe til å ha nettside, men her er det en pdf med presentasjon av nye ting. Det mest spennende synes jeg er Rm3d Factum, som de hevder at er verdens minste og letteste tekniske kamera med tilt og shift. +/- 15mm rise/fall og 5 grader shift er ganske brukbart, størrelse og vekt tatt i betraktning. Selve kameraet (fac), som egentlig er en slags ramme som man fester fokus-, tilt- og shift-modulen (tum) i, kan ta digitale bakstykker og 120-rullfilm opp til 6x9. På toppen av det hele kan tum monteres i RL3d(i), som tar opptil 4x5 bladfilm. Hvis de klarer å faktisk få den nye avstandsmåleren e-module Cloud ut i serieproduksjon (tror aldri de kom så langt med forrige e-modul) kan dette bli veldig bra!

 

Så var det prisen da ...

Lenke til kommentar

En bekjent var innom FotoVideo tidligere i uka og dro med seg Canon 1D X + 5D MKII og en bærepose med objektiver. Etter mye om og men måtte jeg holde 1D X n og var mye gøyt å trykke og vri på, det at det lå perfekt i hånda får man bare leve med. Spendt på hva han får til av bilder med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...