Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helvete assa! Sekken min er drittung!

 

Noen som tror det er fysisk mulig å gå flere timer daglig med 20kg på ryggen?

 

gikk 3 mil med 15kg+ på under 4 timer, løp de siste 5km og sprintet siste 100.. fullt mulig å surre rundt med 30kg en hel dag oxo.. prøvde det en gang i militæret oxo.. fikk utdelt sånn jævla radio :p bare å kjøre på.. går det sakte er det kun fordi du ikke løper ;) God tur

 

menne nå tar natta.. Gatebil en tur i morra for å teste den nye utstyrs kofferten ;)

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Litt OT: Tre mil som i marsjmerket? Kvifor pakka du 15kg i sekken, ein treng jo ikkje meir enn 11kg ...

jepp!

Noen som liker en utfordring.. En annen i troppen hadde med seg 20 og var ferdig før meg, men det var kun fordi jeg rotet bort masse tid på å gå sammen med en kar med vondt i foten.

Lenke til kommentar
Simon: Skal du på rootsen neste helg?

Neei, vet ikke. Kanskje. Får høre med avisa. Hadde vært gøy. Har nå tatt en buss fra Botn til sentrum, der jeg tok en rolig scotch på Oscar. Men botn var ganske fett.

 

Hvor holdt du til igjen?

 

PS: Det var monsum på veien hjem fra Oscar. Sluttet når jeg nådde døra hjemme.

 

GREAT.

Lenke til kommentar

Jeg regner med det. Personlig bryr jeg meg ikke om kulehode på tripoden fordi det er så dyrt med skikkelig solide kulehoder. Jeg vil ha noe som tåler skikkelig med vekt i tilfelle jeg skulle bruke en Mamiya RB67 på det en gang. De fåes ganske billig på nettet, så en slik er overkommelig. Superskarp men en størrelse større enn Hasselblad. Minst.

 

Forklaringen på hvorfor jeg ikke bryr meg om kulehoder på tripod til side, for monopod stiller seg annerledes. Der skal jeg ha kulehode. Alt blir mye enklere da, og kulehode er nesten uunnværlig. Så passer ikke kulehodet ditt til en monopod er det merkelig. Du trenger forresten ikke på nær solid kulehode på monopod, i og med at du faktisk holder kamera.

Lenke til kommentar

Det fintunes bra på 1 meter hold, da er fokus 100%, men på lengre avstander ser de uskarpe ut. Nå skal det sises at dette er på LCD'n, og det kan være at jeg har en dårlig vane med å zoome inn litt for mye der, men jeg fikk på en måte bekreftet det da gårsdagen kollega spurte meg om fokusen var helt ok, fordi han syntes bildene ble litt uskarpe, og da hadde han sammenlikna med 70-200mm'ern, men igjen, litt vanskelig på forskjellige brennevidder òg.

 

Tror jeg få ta en skikkelig sjekk på D300 og D200 før jeg selger kameraet, litt kjipt å gå rundt med noe som ikke er 100% i fokus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...