Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

350,- var ganske billig også egentlig :)

Ja, var egentlig bare fordi det var første gangen jeg testet bilfotografering. Om noen ønsker bilfoto i nærområdet sier jeg 700kr for enkeltbiler og 500kr om jeg kan ta flere av gangen. Blir omtrent 2500 for et dagsverk, det er greit nok enn så lenge. Fikk tilbakemelding på at bildene ble FOR råe, og at kundene hadde skyhøye forventninger da de kom og skulle se. Da får jeg moderere meg til en annen gang, de fikk iallfall stor pågang :)

Beklageligvis er det mange som bruker den metoden, venter til purring eller beskjed før de klager på pris, det for og trekke ut tiden til de må betale.

Var begge to tilstede og overhørte samtalen angående pris for jobben ?, hvis ja kan du si at den andre kameraten betalte 350.- så det er prisen vi ble enig i.

Et tips. legg gjerne prisen litt høyt og gi rabatt, på fakturaen skriver du "alle former for rabatter bortfaller ved for sen betaling", når du må purre skriver/sier du full pris uten rabatter og da pleier normalt kunden å bli veldig stresset/sur, da sier du at betaler han/henne originalfakturaen innen 24 timer er det greit, bortimot alle betaler da uten og mukke :)

Æsj, dumt å høre. Satser på å forholde meg mest til bedrifter i fremtiden, gjerne både større oppdrag med høyere betalingsvilje og mindre krimskrams er min oppfatning så langt. Begge to var tilstede, men tenker at det er bedre å la det gå for en hundrings, er ikke noe særlig med misfornøyde kunder som sprer dårlige rykter. Har notert meg rabatt-trikset! :D

Lenke til kommentar

Har brukt Dustin.no veldig mye, sålenge de har varen på lager blir det sendt samme dag litt avhengig av når på døgnet du bestiller. Hva jeg liker med dem er at de er veldig servicevennlig og alle reklamasjoner har vært null problem. Sist var det en trådløs mus som sluttet og funke, de sendte en ny og den gamle kunne jeg bare beholde eller levere inn til gjenvinning.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Her er det jo så mye interessant prat at jeg nesten må slenge meg på.

Var så heldig å få være med å filme en liten festival i Asker for noen uker siden. Brukte bl.a. et Nikon 5100 med Nikkor AF-S 200mm f/2G ED VR. Kameraet samsvarer da ikke helt med objektivet kan du si, men jeg må poengtere at jeg fikk noen utrolig lekre opptak med det objektivet. Med litt klipping og litt fargekorrigering så ble det fjongt.

Lenke til kommentar

Hehe, artig hus \ objektivkombo ja. Ligger opptaket ute på nettet, så kan du gjerne dele en link med oss.

Link skal du få. Har ca 130GB med materiale. Målet er å lage noen korte snutter som reklame for neste års festival. Fange stemningen og slikt. Har kun fått redigert en kveld, så en snutt på ca 45 sekunder er ferdig. Første gang jeg har fargekorrigert, spennende å leke med det.

Det er vel ett klipp inni der som er filmet med en 60D med Canon sin 35mm f/1.4 hvis jeg ikke tar helt feil. Ellers er det bare 5100 med 200mm.

http://www.youtube.com/watch?v=vjXApXlLq0g&list=UUTh_o-PZJswjmHVvnQXZzWQ&index=2&feature=plpp_video

Jeg var litt redd for at det skulle bli for vinglete med et så tungt objektiv og med den brennvidden. Er jo ikke fullformat så tilsvarer vel 300mm. Ble mye ubrukelige opptak, men de jeg fikk bra til føles veldig levende med "håndholdt" bevegelse i bildene.

Håper det smaker.

Lenke til kommentar

WAT. Ingen egen AF-ON knapp, lysmålemetodevelger eller fokuspunktvelger på D600? Virker som de har lansert et slags entusiastkamera i proffklassen...

Nikon-D600-24_85-back.jpg

http://nikonrumors.c...uncements.aspx/

http://www.fotomagas...for-folk-flest/

EDIT:

Blir spennende å se hva som skjer med bruktprisene på D700 da. Ligger på 8500 på biathlon, og D600 koster nå ~17 000kr.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

D600 har mer eller mindre samme hus som D7000, som igjen er videreutviklet fra huset som både D90, D80 og D50 har brukt tidligere. Fullformatbrikke i ett D50-hus, altså :D

D7000 har heller ikke dedikert AF-ON-knapp, men både den og forgjengerne har mulighet til å omprogrammere AE-L/AF-L-knappen til å fungere som AF-ON.

Lenke til kommentar

Jo, det var kanskje det, men det var ikke det jeg hadde lyst på! :p Ville heller hatt en slags direkte oppfølger til D700, med ISO-ytelse prioritert fremfor MP, sammen med knappene til D700/D800. Da hadde det vært et alternativ jeg kunne vurdert.

Lurer litt på om dette kommer til å bli noen stor suksess. Nisjeprodukt som jeg ikke anser som semiproft ala de tidligere Dxxx, men har pris som et semiproff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...