Nautica Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Det kameraet hadde et utrolig tøft navn. Veldig populært navn blant tråsykler, snøskuter og mc, sikkert pga. av at det er tøft Endret 9. september 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Det kameraet hadde et utrolig tøft navn. Veldig populært navn blant tråsykler, snøskuter og mc, sikkert pga. av at det er tøft Ja, skulle hatt en sånn å lagt i verktøykassa i snøskuteren. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Steve Huff hadde besøk av SONY før helga, og det han fikk se mener han blir en gamechanger for SONY. Time will show om han har rett, aldri dumt med mer konkurranse. Tror ikke A99 blir det; hvis ikke det er prisen som gjør den til en gamechanger. Tror heller at han tenker på dette kameraet. Jeg pratet noen ord med Huff på fredag, og ut fra det lille han hadde tid til så var det ikke en ting som var interessant men flere duppeditter. Vi får se når det lanseres offisielt, men dette var jo en nyhet som bør gi flere av produsentene sine R&D avdelinger noen søvnløse netter framover... - Etter å ha lest litt om dette kameraet så er vel dette reprise på Fujifilm sitt første X forsøk hvor "alle" lurte på hvorfor det ikke hadde mulighet for å bytte objektiver. Hvis prisen på 3000 dollar stemmer så snakker man vel nærmere 30000 NOK og det markedet eksisterer det egentlig ? Endret 9. september 2012 av fo2re Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Skyt på en skrå avis, med stativ og lav ISO. Så ser du tydeligere om det er dårlig filter eller om det er fokusbom. Har gjort det. Selv med 70-200mm objektivet er kvalitetsforskjellen veldig stor. Driver å vurderer en av disse to, det er 300,- i forskjell. Er det verdt pengene, eller er kenkoen grei nok? http://www.japanphot...k.-pola-67-mrc/ http://www.japanphot...ital-pro1-67mm/ Lenke til kommentar
TGB Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Omsetningsoppgave for termin 4 innlevert; en fordel har det - man må komme up-to-date på regnskapsfronten minst hver 2. måned. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Hva skjer, driver "teknisk" med noe de ikke kan, forumet ser for jæklig ut nå. Endret 10. september 2012 av Nautica Lenke til kommentar
inkognym Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 - Etter å ha lest litt om dette kameraet så er vel dette reprise på Fujifilm sitt første X forsøk hvor "alle" lurte på hvorfor det ikke hadde mulighet for å bytte objektiver. Hvis prisen på 3000 dollar stemmer så snakker man vel nærmere 30000 NOK og det markedet eksisterer det egentlig ? Det er i så fall en reprise jeg tror Sony tar i mot med åpne armer. X100 var en gedigen suksess og var "umulig" å få tak i i lang tid. RX1 er arguably mer unikt: fullformat kan man enten få via store profesjonelle og halv-profesjonelle speilreflekser (Canon 5D, Nikon 4D, Sony Alpha 900 osv) som ikke er spesielt billige (dog vil Nikon D600 antakeligvis skape noe prispress), eller en svindyr Leica med egne kuriositeter (rammesøker, ingen autofokus, relativt spartansk rent teknologisk). X100 dekket et umettet marked, men markedet for et kompakt fullformatskamera er neppe mindre. Gitt at kvaliteten på objektivet er god tror jeg RX1 blir populær i sin målgruppe, men det er klart det er dyrt (prisen ser ut til å bli $2799). Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Skyt på en skrå avis, med stativ og lav ISO. Så ser du tydeligere om det er dårlig filter eller om det er fokusbom. Har gjort det. Selv med 70-200mm objektivet er kvalitetsforskjellen veldig stor. Hvis du fortsatt ikke helt er sikker på om det er objektiv eller filter,så: ...ville kanskje det å skyte rett på avisa eller noe annet man kan se tydelig forskjeller. Sett kamera på stativ, sett fokus manuelt, ta bilde! Sett på filter og ta et nytt bilde, uten at kamera, fokus og avis/gjenstand har flyttet på seg. Da utelukker man automatikken og får et klart og tydlig bevis på om det er filteret eller ikke. Og post gjerne resultater Billigere filtere: http://foto.pixfiler.com//index.html evt er utlandet tingen sist jeg bestilte. Da var det fra B&H i NY, USA. http://www.bhphotovideo.com/ Best ved lave valuttakurser selvsagt..og beregn med norsk moms, og frakt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Noen av dere som som har kikket på PhotoNinja ? Photoninja er det nye programmet til folkene bak NoiseNinja. Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Tom, du gjør nesten alt for å slippe å bruke lighroom Men den ninjaen ser ut som et kurrant program, detcspørs om den er like kjapp som en ninja? Sony RX1..... FF kompakt med 35mm f/2.... Tja.... Zeiss 35/2 må være bra. Sony sensor er bra. Sony prosessering normalt ikke de beste, får håpe de har knekt koden. Huset ser okey ut forfra. Pris på 15K er bra, over 20K er uaktuelt for de fleste. Spennende er det uansett Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Tom, du gjør nesten alt for å slippe å bruke lighroom Neida Tenkte bare å fortelle dere om siste nytt i etterbehandlingprogrammer. Skal jeg bruke noe annet enn LR heretter, så blir det ACDSee Pro - de kommer forøvrig med versjon 6 i slutten av september. Men den ninjaen ser ut som et kurrant program, detcspørs om den er like kjapp som en ninja? Den virker ikke veldig kjapp; men så har jeg ikke testet tungt heller. Sony RX1..... FF kompakt med 35mm f/2.... Tja.... .... Spennende er det uansett Spennende; men ikke noe for meg, tror jeg. Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) RX1 hadde vært perfekt for meg, FF i liten størrelse sammen med mft systemet mitt. http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/rx1_2.jpg http://www.sonyalpharumors.com/ Endret 10. september 2012 av kelux78 Lenke til kommentar
inkognym Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Med den nye Pentax DA 560mm f/5.6 lens og K til Q-mount adapter kan man få et objektiv tilsvarende 4760mm på fullformat. Any takers? http://photorumors.com/2012/09/10/latest-pentax-updates/ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Næhh, nå har jeg tilsvarende ~7300 mm fra fra før. Ikke at det er særlig praktisk eller gir noe i nærheten av kvalitet, men det var gøy å prøve én gang bare for å ha prøvd. (Teleskop med 1325mm f/13 + Pentax Q + to passende adaptere) Men ute i felten har jeg blitt veldig bortskjemt med fleksibiliteten av å ha to sensorstørrelser til samme optikk. Har man f.eks med seg 3 fastobjektiver så får man doblet antall bildevinkler ved å øke fra ett til to kamerahus. Og Q tar jo ikke akkurat mye plass. Eventuelt så kan kona og jeg ta bilder samtidig i stedet for at den ene må vente utålmodig mens den andre stresser. Hva er forresten nytt med K-Q adapteren? Autofokus? Blenderautomatikk? Min kina-adapter er rent mekanisk. Forskjellen er vist integrert lukker. Ingen AF eller blenderautomatikk. Endret 10. september 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Mulig flere har sett denne før. Første gang jeg så den nå i hvert fall. Rimelig spesielt, imponerende og interessant http://www.youtube.com/watch?v=daVDrGsaDME&feature=plcp 2 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Kjekt å passe på utstyret sitt - at ting er som de skal være. Waaait for it.. http://www.youtube.com/watch?v=d36DGjFroMM 2 Lenke til kommentar
brk Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Vet ikke om dere har fått det med dere men anyho. Canons hovedkvarter i Norge ble frastjålet to stk 1Dx for en tid siden, her er serienummerene. 04301000408 og 43011001257. Tipper de vil sette stor pris på det om noen kommer over de og rapporterer det til politiet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Neida Tenkte bare å fortelle dere om siste nytt i etterbehandlingprogrammer. Skal jeg bruke noe annet enn LR heretter, så blir det ACDSee Pro - de kommer forøvrig med versjon 6 i slutten av september. ACDSee versjon 5 er forøvrig på tilbud nå. 59.99$ (ned fra 139.99$). Usikker på hvor økonomisk det blir å kjøpe v.5 også oppgradere. Prøvde det for en tid tilbake og var positivt overrasket. Skal bli spennende å se hva versjon 6 har å by på av forbedringer. Photo Ninja så forøvrig også spennende ut. Får teste når jeg kommer hjem senere i dag. Endret 11. september 2012 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 ACDSee versjon 5 er forøvrig på tilbud nå. 59.99$ (ned fra 139.99$). Usikker på hvor økonomisk det blir å kjøpe v.5 også oppgradere. Prøvde det for en tid tilbake og var positivt overrasket. Skal bli spennende å se hva versjon 6 har å by på av forbedringer. Photo Ninja så forøvrig også spennende ut. Får teste når jeg kommer hjem senere i dag. Jeg vet ikke om du får et tilbud om å oppgradere til $30 ($29.99) hvis du kjøper v5 nå. Vi som har v5 allerede har fått et tilbud om å oppgradere for $20; hvis vi oppgraderer før releasedatoen 26.9. Det er $20 jeg skal spandere. Det som er av nyheter, i følge ACDSee, er non-destructiv adjustment brush, hierariske keywords, forbedret LCE, bedre fargestyring og 64 bits støtte. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Så Tom, fortell en som ikke har fulgt så nøye med i det siste (fordi han ikke orket mer fjas om CaNikon), om hvorfor du har plaget deg selv med Nikon i det siste! Det ser jo ut til å ha blitt noen riktig fine bilder av det. Endret 11. september 2012 av Anew Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå