TGB Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Hei, er det noen som har lyst på et slag sjakk? Dyrt sjakkbrett Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Dyrt sjakkbrett Man trenger slett ikke kjøpe det - LensRentals leier det ut! Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Mer enn 30 000kr for tre dager, sweet. Ønsker meg de sorte brikkene til jul Fant akkurat ut at D700-en jeg får låne/kjøpe kun har gått 1200 eksponeringer. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Over til mer viktige ting... Noen som har noen erfaringer med MacLeods 8 y/o? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Over til mer viktige ting... Noen som har noen erfaringer med MacLeods 8 y/o? Denne? Kan drikkes, den. Ingen stor whisky; men ikke vond heller. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) *edit* Postet et annet sted. Endret 8. september 2012 av Kenneth Solfjeld Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 De unge strømmer til fotomaraton Moro at de unge synes slikt er moro ^^ Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Jeg har støvsugd kameraet. Med vanlig støvsuger. Det ser ut som det enda fungerer. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Og speilet ligger ikke i støversugerposen nå Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Prioriterte banjoworkshop foran fotomaratonet, viste seg å være lurt. Ble sittende ved siden av Sunde og Kinn, og traff mange engasjerte banjoister fra området. Vi var vel omtrent 25 stykker. Synd at de falt på samme dag, hadde planer om maratonet Var du med Ole Martin? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Nei.. det er akkurat der det skal være. Tenkte ut en plan i går da jeg lå for å sovne. Har jo den "litt over 1meter lange pinholegreia" med EF-fatning som jeg lagde til en utfordring. Så koblet den på kameraet og støvsugeren i andre enden og tok sjansen. Tiden vil vise om jeg har ødelagt noe, jeg måtte bare. Litt svett egentlig. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 De 3 som har Sigma DSLR har i det minste mulighet til å spare pen sum kroner på Sigma 70-200mm F2,8 APO EX DG HSM Sigma fatning. 4195,- i ryddeslaget til FotoVideo. Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Prøvde 70-200 da jeg hadde SD-14, stort og tungt + fokusfeil. Kunne tenkt meg SD1 og noe av optikken deres, men det er for dyrt for noe så spesielt. SD1 + 8-16 + 17-50 + 50-150 + 30 + 50 + 85 + 105/150 - Hadde man bare kunne fått en liten lottogevinst Steve Huff har en Sigma DP2 Merril review; alt er sinnsykt tregt, men har utrolig bildekvalitet på lav ISO. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 [...] må nok ha splittprisme om det skal gå greit Skal bestille med OptiBrite. Sikker på at det er lurt? Lenge siden jeg vurderte KatzEye, men jeg mener å huske at jeg etter litt tankevirksomhet skjønte at OptiBrite egentlig er en dårlig idé - spesielt om du har/bruker lite optikk som er f/5.6 eller dårligere. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Sikker på at det er lurt? Lenge siden jeg vurderte KatzEye, men jeg mener å huske at jeg etter litt tankevirksomhet skjønte at OptiBrite egentlig er en dårlig idé - spesielt om du har/bruker lite optikk som er f/5.6 eller dårligere. Omvendt, Anew. Og - velkommen tilbake igjen, forresten! En "vanlig" KatzEye er (i tillegg til en eventuell splittprisme i midten) ekstra matt, så man ser ekstra tydelig hvor fokus er. Dette har sideeffekten at glass med mindre blenderåpning får merkbart mørkere søker. Poenget med OptiBrite er at glasset rundt splittprismen blir lysere - på bekostning av at det ikke er så matt. Har du for det meste kjapt glass, så vurder en ekstra matt mattskive, som for eksempel en "vanlig" KatzEye-skive - så får du mer presist se hvor fokus er over hele mattskiven på det lyssterke glasset ditt. Skal du også bruke langsommere glass, som f/5.6-optikk, - så vurder en OptiBrite. Selv digger jeg å se presist hvor fokus ligger, og har for det meste kjapt glass (langsomste er f/3.5), så jeg ville personlig droppet OptiBrite. Hadde jeg brukt mye teleoptikk på f/4-f/5.6, så hadde jeg gått for OptiBrite. Endret 8. september 2012 av Trondster Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Nei.. det er akkurat der det skal være. Tenkte ut en plan i går da jeg lå for å sovne. Har jo den "litt over 1meter lange pinholegreia" med EF-fatning som jeg lagde til en utfordring. Så koblet den på kameraet og støvsugeren i andre enden og tok sjansen. Tiden vil vise om jeg har ødelagt noe, jeg måtte bare. Litt svett egentlig. Det hørtes fatisk rimelig trygt ut. Det går nok bra Lenke til kommentar
Anew Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Vi får se hvor lenge det varer, Trondster. Mine formuleringsevner er tydeligvis borte, siden det jeg prøvde å formidle (men åpenbart uten å lykkes), var akkurat det samme som du sier - OptiBrite er en dårlig idé om man kjøper KatzEye med tanke på manuell fokus med lyssterk optikk. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 - snip 8< --- Og - velkommen tilbake igjen, forresten! Tre ganger hurra, vil jeg nå si. Anew, du har vært savnet. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Andre litt tullete ting.. Jeg irriterte meg over at det står Canon med hvit skrift på kameraet. Det endte med at jeg spraylakket over det. Altså på 7D'en, der er jo garantien utgått nå. Vel og merke med "gummilakk" så jeg kan rive det av igjen om jeg vil. Men jeg vil ikke. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Vi får se hvor lenge det varer, Trondster. Mine formuleringsevner er tydeligvis borte (..) Nei, nå får du gi deg - bare fordi du skriver et ord som "lite" dypt inne i setningen, som negerer hele greia, så skal jeg liksom måtte lese grundig hva du skriver og få med meg det? Bah. Ahem - my bad. Og/men velkommen tilbake! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå