Nautica Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 http://www.ebay.com/...=item53e7dd5391 blir fortsatt for dyrt, kan desverre bare klare 70 dollar ca nuh Husk at grensen er 200.- inn til Norge over det kan det hende at du må betale mva, du kan alltid spørre selger om han vil sette ned prisen på fraktdokumentene. Det er jo direkte sprøtt at ved å bestille på nett og velge collect at store kan du spare deg 1500-2000 kroner. Det må gå 2 timer fra du bestiller til du henter, men eg skal klare å vente når eg veit eg sparer 1000 kr timen. Har gjort det noen ganger, funker kjempefint, ikke er det bare vesentlig billigere man slipper og gå inn i butikken å stå i kø, bare tusle bort til utleveringsluken og hente varen. Men mener det ikke er noen ventetid på når man kan hente varen. Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Til dere som er interessert i slikt; nå har b&h fått inn et parti med Lee Big Stopper. Forsvinner vel i løpet av dagen regner jeg med. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Hvis tynn dybdeskarphet er tingen bør du se på Nikkor 35mm f/1,4 AI, Voigtländer Nokton 58mm f/1,4 SL-II og Nikkor 105mm f/1,8 AI. Tilsett en KatzEye-mattskive med splittprisme. Hvert av objektivene koster rundt 4000 fra eBay. Voigtländeren er en ganske moderne affære med chip og sånn. Disse var spennende! (...) Takk for å ha veiledet meg inn på riktig spor, tenker å bestille et Samyang 35mm f/1.4 (~3800kr nytt) og et Nikon 85mm f/1.8 G AF-S (~4000kr nytt) i dag. De skal visst være veldig skarpe på full åpning, også er jo prisene overkommelige. Såpass at jeg ikke gidder se etter dem brukt. Da er det vel også lettere å skrive av på firmaet, bruktkjøp er kanskje vanskelig i så måte? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Når det gjelder bruktkjøp så er det ingen problemer, avskrivning eksisterer ikke lengere angående investeringer, Du får dog fratrekk på innkjøp versus inntekt. Når det gjelder kjøp fra privatpersoner kan ikke kontantbeløpet overstige 10.000.- pr.år fra en privatperson totalt i løpe av året, anbefaler og bruke bankoverføring til denne type transaksjoner så det forenkler dette opp mot regnskapsføring. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Takk, det høres bra ut. Skulle til å kjøpe et en brukt 85mm AF-S til 2000, men så hadde hun skrevet feil i annonsen, det var snakk om en AF-D. Har nå bestilt både Samyang og Nikkor fra Japanphoto. Lurer på å kjøpe en Katzeye også, men er redd søkeren blir for mørk med 2.8-5.6 objektiver. Gøy å handle fotoutstyr igjen, har ikke handlet stort de siste tre årene Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 ...avskrivning eksisterer ikke lengere angående investeringer... ? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 ...avskrivning eksisterer ikke lengere angående investeringer... ? Kanskje litt feil formulert Når et driftsmiddel har en varighet på 3 år eller lengre og verdi over 15 000,- skal det avskrives, vi avskriver for å fordele kostnaden over flere år. Har det en levetid på mindre enn 3 år og en verdi på under 15 000,- kostnadsføres det når det kjøpes link Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Ganske omtrentlig formulering i Nauticas link; de aktuelle objektivene har jo kostnad under 15k, men forventet levetid over 3 år. Altså skal de kostnadsføres umiddelbart, ikke skrives av over tid. Bare fryd og gammen, altså. ... men MVA-refusjon kan man nok glemme ved bruktkjøp fra privatpersoner. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Ja, har blitt mye enklere, før måtte man skille på forbruksmateriell, kontormateriell og verktøy bla., kunne by på problemer om hva som er hva. Lenke til kommentar
Populært innlegg k-h-s Skrevet 4. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Passet ikke helt inn i "septembertråden" men deler bildet og noen ord her. Sigrid Giskegjerde Schjetne jubler etter å ha satt inn et meget viktig mål i NM finalene i Innebandy 21.april 2012, mellom Tunet og Gjelleråsen. Det var utligningen 1-2 Sigrid satte langt ute i andre periode. Dette ga Tunet en mulighet for å komme inn igjen i kampen, et nytt mål kom og det ble en fight om NM tittelen. Tunet tapte kampen til slutt. Dette var siste dagen i 2011/2012 sesongen jeg tok bilder av Innebandy, og et av de helt siste bildene. Noen ting husker man godt i fra jobber man er på, dette er en av de tingene jeg husker kjempe godt. Det var et vanskelig mål, men et avgjørende mål. Og jubelen og gleden var helt ubeskrivelig i de sekundene. Ekte idrettsglede i fra Sigrid og hennes lagvenninner. I dag 04.September.2012 ble det bekreftet at hun er funnet drept i et skogholt ved Kolbotn. I dag var også første dagen jeg skulle på jobb som var innebandy relatert igjen. Vært på jobb for å ta bilder til "kick off" artikler for innebandy lagene for 2012/2013. En tung kveld på jobb, og en rar dag på jobb. Et av de helt siste bildene av innebandy 2011/2012 sesongen var av Sigird, og i dag ble hun bekreftet drept... Og same dag skal som hun blir bekrefte drept så skal jeg ut å ta bilder av andre lag som skal vise glede for sesongen skal starte. Deriblant laget Sigirid spilte mot i NM finalen. Livet som fotograf er spesielt... Endret 4. september 2012 av k-h-s 10 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 ...avskrivning eksisterer ikke lengere angående investeringer... ? Kanskje litt feil formulert Når et driftsmiddel har en varighet på 3 år eller lengre og verdi over 15 000,- skal det avskrives, vi avskriver for å fordele kostnaden over flere år. Har det en levetid på mindre enn 3 år og en verdi på under 15 000,- kostnadsføres det når det kjøpes link 15.000 (netto om man er mva-pliktig) er kjent; hadde nettopp kontroll av regnskap, uten at de fant noe galt - så jeg stusset litt over din opprinnelige formulering Fikk forøvrig kjeft for at en av mine leverandører hadde glemt mva etter org nummer, men jeg tipper de ikke krangler på det for mva som skal betales inn Penger til staten = regler uviktig; penger ut = regler ekstremt viktig, selv de man ikke har kontroll over. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Huff jeg blir litt oppgitt, uten og nevne tråd eller navn så er det en som har sterke meninger om hva som skal postes i sin helt spesifikke tråd og han klarer ikke selv å respektere sine egne regler. Endret 4. september 2012 av Nautica 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Huff jeg blir litt oppgitt, uten og nevne tråd eller navn så er det en som har sterke meninger om hva som skal postes i sin helt spesifikke tråd og han klarer ikke selv å respektere sine egne regler. Er det en av våre løse kanoner på dekk du tenker på? Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Huff jeg blir litt oppgitt, uten og nevne tråd eller navn så er det en som har sterke meninger om hva som skal postes i sin helt spesifikke tråd og han klarer ikke selv å respektere sine egne regler. Trodde meningen med diskusjon.no var netopp å diskutere og dele. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Er det en av våre løse kanoner på dekk du tenker på? tja, kontroversiell diskusjonsteknikk kan vi kalle det. Trodde meningen med diskusjon.no var netopp å diskutere og dele. Vi får ikke lov til det, prøver vi så er det bare kjeft og få 2 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Lag en tilsvarende tråd da, for alle andre. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Lag en tilsvarende tråd da, for alle andre. Nja, ser egentelig ingen grunn for denne type tråder Over til noe helt annet For de få som eier en Canon 1Dx og 800mm f/5.6 IS kan dette være interessant Og for alle andre, nydelige fuglbilder Edit: dette gjelder det å få autofokus over blender f/5.6 samt benytte flere en kun sentefokuspunkt, ser også ut som dette kan funke med 5D MkIII. Endret 4. september 2012 av Nautica Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Over til noe helt annet For de få som eier en Canon 1Dx og 800mm f/5.6 IS kan dette være interessant Og for alle andre, nydelige fuglbilder Edit: dette gjelder det å få autofokus over blender f/5.6 samt benytte flere en kun sentefokuspunkt, ser også ut som dette kan funke med 5D MkIII. Regner med at det skulle være en link her? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Over til noe helt annet For de få som eier en Canon 1Dx og 800mm f/5.6 IS kan dette være interessant Og for alle andre, nydelige fuglbilder Edit: dette gjelder det å få autofokus over blender f/5.6 samt benytte flere en kun sentefokuspunkt, ser også ut som dette kan funke med 5D MkIII. Regner med at det skulle være en link her? Merkelige greier, er bare k'en i lenken som fungerte selv om resten ble merket vel, nå er det fikset Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Takk, det høres bra ut. Skulle til å kjøpe et en brukt 85mm AF-S til 2000, men så hadde hun skrevet feil i annonsen, det var snakk om en AF-D. Har nå bestilt både Samyang og Nikkor fra Japanphoto. Lurer på å kjøpe en Katzeye også, men er redd søkeren blir for mørk med 2.8-5.6 objektiver. Gøy å handle fotoutstyr igjen, har ikke handlet stort de siste tre årene Gratulerer med nytt glass! Høres ut som en bra kombinasjon. Jeg har fortsatt standard-mattskive i min D7000, men jeg merker at manuellfokus er knotete med halv-vide vidvinkler fordi det er vanskelig å se hva som er i fokus, men dybdeskarpheten kan bli tynn nok til at det er et problem. Mulig du vil merke det samme med den 35-en. KatzEye tilbyr noe de kaller for OptiBrite, som skal gjøre den matte delen av mattskiva lysere med mer lyssvak optikk -- jeg aner ikke hvordan det funker, men det koster 55 USD ekstra. Kanskje noe å vurdere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå