fototim Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Fler enn meg som har trøbbel med siste oppdatering av Flash player? Installerte 11.4.4 og nå protesterer AVG kraftig. Jeg er naturlig nok litt skeptisk, men veit ikke helt hva jeg skal være skeptisk til, AVG eller Flash-oppdateringa? Lenke til kommentar
fototim Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 (endret) Ups. Sorry. Endret 1. september 2012 av fototim Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Bruker focus priority i samband med kontinuerlig fokus når jeg skyter sport. Det sparer meg for veldig mange bomskudd der ingenting er i fokus Hmm, jeg pleier bare å la være å trykke på utløseren når jeg ser at det ikke er i fokus. Samtidig slipper jeg å erge meg over at jeg ikke får tatt bilde når kamera og jeg er uenig i om det er i fokus eller ei. Nuvel, jeg har ikke drevet mye med sportsfotografering Angående flyshow så er min erfaring at 200mm på DX er for kort, og at man stort sett holder seg enten ved rundt 50-100mm for å få med større røykformasjoner og lignende, eller på lengste brennvidde for å ta bilder av selve flyene. Noen formasjoner er så store at man trenger vidvinkel, men det er sjeldent. Bør sørge for å stå omtrent der hvor show center er, da formasjoner og røyk gjerne ser best ut herifra. Continous High, store minnekort, og hold begge øyne åpne hvis du klarer det for å se hva som skjer rundt samtidig som du sitter fokusert på ett enkelt fly med teleobjektivet ditt. 1/400-1/200 sekund på propellfly for litt blur i propellen, og så rask lukkertid som lyset tillater til jagerfly... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Noen Lightroom-eksperter her? Prøver å eksportere "Airthight Simpleviewer" galleri, slik at jeg kan brenne dette på CD. Altså jeg får en mappe som ser sånn ut: Og det har funket greit tidligere, men det skjer ingenting nå. Når jeg skal exportere popper det bare opp vindu som vi at jeg skal spesifisere hvor det skal lagres, men når jeg finner plasseringen "ingen elementer stemmer med søket" (naturlig nok, siden det er en tom mappe)? Jeg er elendig til å forklare, men om noen skjønner det og har noen tips er jeg meget takknemlig! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Du markerer de bildene du vil eksportere, så høyreklikker du på et av bildene og velger "export&--#62;export", da får du opp et eksporter-vindu, der trykker du på "choose" og finner spesifikke mappe du vil lagre i, ikke huk av for "subfolder". Bruk jpg og Srgb hvis du ikke har egne preferanser og piksel etter bruksområde. Her har du mine innstillinger i LR3. Edit:nytt bilde. Endret 1. september 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Alltid gøy på festival når drita fulle folk napper tak i objektivet med ordene "gi meg en røyk, ellers så tar jeg kameraet ditt"... Kan forøvrig informere om at jeg ikke røyker, men fikk da beholde alt av fotoutstyr etter litt "fyllediskusjon"... Noen folk altså... Endret 2. september 2012 av Killswitch Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Alltid gøy på festival når drita fulle folk napper tak i objektivet med ordene "gi meg en røyk, ellers så tar jeg kameraet ditt"... Kan forøvrig informere om at jeg ikke røyker, men fikk da beholde alt av fotoutstyr etter litt "fyllediskusjon"... Noen folk altså... slå først, spør etterpå Hadde heldigvis ikke det problemet i Bergen, selv om det var nok påseilede folk der også Bare en rask tur med flytoget så er det helg for meg også. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Ja, lett å sitte på forum å oppfordre til å slå. Det er et dårlig råd. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Ja, lett å sitte på forum å oppfordre til å slå. Det er et dårlig råd. Jeg tror han mente det humoristisk Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Tor de fleste tullingene som napper tak i objektivet skjønner at de bør roe seg hvis man antyder at det er vanskelig å røyke uten tenner. For hvis de ikke skjerper seg, så har de kjeften full av fotoutstyr Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Alltid gøy på festival når drita fulle folk napper tak i objektivet med ordene "gi meg en røyk, ellers så tar jeg kameraet ditt"... Kan forøvrig informere om at jeg ikke røyker, men fikk da beholde alt av fotoutstyr etter litt "fyllediskusjon"... Noen folk altså... Sånt er morroo - fikk en Solan Gundersen kopi i lusekofte og med ryggsekk opp i trynet på en jobb på ett utested i Oslo for ett par år siden hvor han skulle knuse kameraet. Tok å løfta kameraet og ropte inn i øret hans at jeg står med 1,5 kg glass og metall i hånda og at hvis han ikke dro til helvete så skulle jeg selv sørge for å knuse kameraet i tryne hans. Han gikk. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Å rope og true viser bare frykt. Men det er jo bare min mening. Jeg truer aldri. Om du kommer med trusler skal du også gjennomføre dem om de ikke nyttet, for ikke å vise at du bare er lagd av luft. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Det ble med denne ene episoden, full og dumme folk har en tendens å reagere likt i mange situasjoner. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Å rope og true viser bare frykt. Men det er jo bare min mening. Jeg truer aldri. Om du kommer med trusler skal du også gjennomføre dem om de ikke nyttet, for ikke å vise at du bare er lagd av luft. Vanskelig å se logikken her da du syns jeg istedet for å true bort en full gjøk så burde jeg altså parkert ett kamera i ansiktet på han for å vise at jeg mente det ? Vold avler vold. 1 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Stod faktisk med knytta neve mens han holdt rundt objektivet, men jeg snakka rolig til gjøken, og etterhvert gikk det faktisk opp for han at det var mulig å kjøpe røyk ved baren... Tok bare 2 min med forklaring fra min side før han stakk for aldri å bli sett igjen. Men det verste er nå likevel at arbeidsgiver presterte å kreditere alle bildene til skribenten. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Å rope og true viser bare frykt. Men det er jo bare min mening. Jeg truer aldri. Om du kommer med trusler skal du også gjennomføre dem om de ikke nyttet, for ikke å vise at du bare er lagd av luft. Vanskelig å se logikken her da du syns jeg istedet for å true bort en full gjøk så burde jeg altså parkert ett kamera i ansiktet på han for å vise at jeg mente det ? Vold avler vold. Selvfølgelig er det vanskelig å sitte på et forum og si at "jeg ville reagert sånn eller sånn". Det må vel selv de enkle skjønne.Poenget mitt er at om du truer med å slå tennene ut på en kar, og han ikke stopper så må du jo gjøre det. Ellers er det jo tomme trusler og bare støy. Folk blir ofte litt mindre om dem ikke får noen respons. Nå er ikke jeg en sånn slosskjempe, det må jeg vel også si. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Det er heldigvis ikke jeg heller og ingen planer om å ta det opp på permanent basis heller... Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Fulle folk er fulle folk, og foretrekker å holde meg unna disse når det gjelder fotojobbing. Min tålmodighet passer ikke til fulle folk, så jobb i utelivsbransjen eller som taxisjåfør e lign....aldri! Derfor er det mye bedre å holde seg til å ta bilder av andre ting som "bråker", slik jeg gjorde i dag.. Så kan man ta bilder i fred uten at noen ypper eller skal krangler Lenke til kommentar
CFM Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Moro. Speilet løsna på 5D'n i dag. Jeg limte det på igjen, men jeg har ikke sjans til å få det like nøyaktig som et verksted, så nå er autofokusen korrekt, men fokus i søker er litt ute... -.- Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 5dmk1? er jo noe verksted skal gjøre gratis det, er jo en kjent feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå