Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå står valget mellom denne og Macbook Retina..

Et lett valg; er som kjent allergisk til halvspist frukt.

Vel jeg er ikke allergisk, og er således åpen for et skifte til eple, men det er en slags dørstokk mil som må forseres føler jeg. Derfor ligger nok Asus litt foran i valgprosessen i mitt hode, ihvertfall akkurat nå som jeg fant denne maskinen som jeg har ventet på så lenge.

Lenke til kommentar

Kan D700 si "pip" når fokus er i boks ved manuellfokus? Får fakta ikke D300'n til å pipe på autofokus engang, selv med AF-S. Bruker egentlig AF-ON knappen og alltid AF-C. Kan være greit med pip ved manuellfokus innimellom.

Jupp det er mulig på D700, med autofokus*: Custom settings menu - D Shooting/display. Der har du et punkt hvor det står Beep.

*Edit, så ikke du spurte om manuellfokus.

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

*Edit, så ikke du spurte om manuellfokus.

Mhm... Var en kar som hadde en Pentax K5 eller noe slikt, han hadde splitprisme og fokusbeep på manuellfokus. Fikk endelig D300 til å pipe, men kun i auto, så da slo jeg det brått av igjen. Måtte sette AF priority selection til "Focus" på a2 og bruke AF-S slik jeg antok. Har alltid release priority, skjønner ikke hvorfor noen skulle ønske noe annet i denne klassen. Verste jeg vet er når kameraet skal overstyre når jeg skal få ta bilde!

Nå har jeg fått lånt meg D700 av ei venninne, da er det bare å brenne penger på optikk...

Lenke til kommentar

Jeg ville brukt så stor brennvidde jeg kunne gjort (komfortabelt). Da jeg var på Wings & Wheels tidligere i år hadde jeg bare en 105mm tilgjengelig og det ble ofte for lite.

Du er Canon-mann, er du ikke? En 70-200mm f2.8 burde funke. Har Canon en god zoom som går opp til 300 ville jeg kanskje valgt det. Jeg ville ikke brukt noe fast med mindre jeg måtte.

Lenke til kommentar

Dette er nok en sånn situasjon der jeg kunne nydt godt av et ekstra kamerahus, og ikke kun faste brennvidder. :)

Regner med at jeg prøver med 400mm f/5.6, og blir det for langt får jeg bytte over til 200mm f/2.8. Men jeg håper jeg slipper å bytte, for jeg aner ikke hvor mange ganger de kommer og hvor lenge de holder på. Antar jagerflyene holder en viss avstand, men er usikker på disse akrobatikkflyene. Men man kan vel anta at de holder til et stykke ute over fjorden for sikkerhetens skyld, og det ser også sånn ut på bildet.

Lenke til kommentar

Tja, de flyr vel i forskjellige formasjoner, noen tett i tett mens andre mer avstand. Er et moment hvor de flyr tett samlet oppover for så å spre seg ut (med røyk) som fyrverkeri, da er det sikkert kjekt med noe kortere brennvidde enn 400 mm. Men regner med at jeg er godt dekket med 24 - 400 mm.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med flyshow? Jeg ser at det er stort show i Oslo i morgen, og tenkte å ta en tur. Aldri vært på sånt før, og er usikker på hvor nære flyene kommer publikum sånn i forhold til valg av brennvidde?

Det viktigste er å ikke stresse for mye. Det skjer vel 2-10 ganger mer enn det du kan få med deg.Så istedet for å fokusere på å få med de mest mulig; så er det bedre å bruke tiden på å t bilder med hva du har; enn å irrittere seg over de bi.dene du ikke klarer å ta.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sist gang jeg var på flyshow (også første gang for å være ærlig) var i våres. Reusltatet du ser her; Alle mangler du ser i disse bildene er et resutlat av at fotografen ikke er god nok.

Når det gjelder flyshow, så er regel nummer en å ikke ta med for mye utstyr. Det er flere regler; men ettersom jeg syndet på nr. 1 skal jeg ikke si så mye mer.

Men jeg mistenker at regel #2 vil vil si noe om stativ og monopod ....

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med flyshow? Jeg ser at det er stort show i Oslo i morgen, og tenkte å ta en tur. Aldri vært på sånt før, og er usikker på hvor nære flyene kommer publikum sånn i forhold til valg av brennvidde?

Det viktigste er å ikke stresse for mye. Det skjer vel 2-10 ganger mer enn det du kan få med deg.Så istedet for å fokusere på å få med de mest mulig; så er det bedre å bruke tiden på å t bilder med hva du har; enn å irrittere seg over de bi.dene du ikke klarer å ta.

Jepp, og det er sånn jeg alltid tenker hver gang jeg prøver noe nytt og har begrensa med tid. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...