tomsi42 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Aschehoug hagefest var som alltid en interresant opplevelse Noe annet hadde vel vært skuffende Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Jeg ser ikke så mye TV, men jeg fikk med meg en reklame for Skandiabanken nylig. Fant den på nett også. Finn én feil 13-14 sekunder ut i videoen... :nei2: Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Jeg ser ikke så mye TV, men jeg fikk med meg en reklame for Skandiabanken nylig. Fant den på nett også. Finn én feil 13-14 sekunder ut i videoen... :nei2: Minner litt om fototeknikken til selveste Sven Kramer.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) En oppdatering. Dere husker sikkert at jeg nevnte en venninne som opplevde korrupte filer? Det er vanskelig å se hva som feilkilden da problemet er opplevd på følgende... 2 forskjellige hus (550D og 7D) - mao både på SD og CF kort. Jeg tror vi kan friskmelde både minnekort og kmaerahus da? Bildene har blitt kopiert inn på PC via kortleser, direkte fra kamera, og SD kort har også blitt lest inn via PC'ens egen kortleser. Nå har vi fulgt litt mer med, og det viser seg at vi kan kopier inn bildene på en annen PC uten problemer ... Den eneste fellesnevneren her er PC'en - dvs hovedkortet på pc'en. Ettersom det viste seg at den hadde en defekt HD, så trodde vi en stund at det var synderen (men nå er disken byttet og det er installert en fersk WIndows 7), og feilen dukker opp med sjeldne mellomrom (jeg vil tro en gang hver 14. dag) Go figure. Endret 30. august 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Er det noen som får opp vinduet "ugyldig avstemning" når dere trykker på "omdømmeknappen" i poster, det jeg har opplevd da er at man kan trykke flere ganger på "omdømmeknappen" og få gitt flere +'er en bare en +. Endret 30. august 2012 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Go figure. Er vel ikke nødvendig og nevne ordet "drivere" Tyder på at det er programmet som filene blir lagret i som er problemet siden dette skjer fra flere forskjellige opplastingsmetoder, har du prøvd og laste opp til forskjellige programmer så som LR4, DPP etc. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 En annen oppdatering. Jeg nevnte jo også at jeg ble arbeidsledig tidligere i sommer pga. nedbemanning. Sommeren har da vært noe mer masete enn ønsket da jeg har startet en jobbsøkingsprosess samtidig som jeg skulle lande en del utestående baller på jobben. Så i morgen skulle være min siste arbeidssdag i gamlejobben, Men på mandag ble jeg kalt inn til sjefen som kunne tilby meg gamlejobben hvis jeg ønsket. Dette fordi en annen ansatt hadde levert inn en oppsigelse (Han hadde tenkt å bytte jobb uansett, før denne prossessen hadde begynt). Etter en dag i tenkeboksen takket jeg ja. Så da slipper jeg å styre videre med jobbsøkingen ... 9 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Vel da ble det vel beina på sjefspulten og forlange bedre lønn Gratulerer at det ordnet seg, sålenge oppsigelsen var ryddig burde det gå greit og gå tilbake, litt verre hvis en av partene har oppført seg som en kødd. Og forresten Tom,burde du ikke heller poste dette i chattetråden Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Er vel ikke nødvendig og nevne ordet "drivere" Tyder på at det er programmet som filene blir lagret i som er problemet siden dette skjer fra flere forskjellige opplastingsmetoder, har du prøvd og laste opp til forskjellige programmer så som LR4, DPP etc. Windows Explorer bør vel være trygt? Det som er veldig forvirrende, er at sist det skjedde (for en måneds tid siden) så oppdaget hun feil i noen bilder. Filene lå forsatt på minnekortet, så det ble satt inn i kortleseren på PC-en og vi kopierte inn de 4-5 bildene, som var flaky, på nytt. Etter å bedt LR4 oppdatere bildene, så var det par som nå var OK; mens andre var fortsatt syke. Da kopierte jeg inn bildene fra kortet inn på min PC - der var alle OK. Og forresten Tom,burde du ikke heller poste dette i chattetråden F@€n! Var på feil sted - skal be moderator flytte disse postene. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Og forresten Tom,burde du ikke heller poste dette i chattetråden F@€n! Var på feil sted - skal be moderator flytte disse postene. Du får be'1 ta med mine også Siste Canon dslr som fungerte direkte i Windows var vel 450D? etter det må man vel bruke et dedikert program for og kunne åpne filene, test med et dedikert bildeprogram. Lenke til kommentar
Refraction Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 ... Bildene har blitt kopiert inn på PC via kortleser, direkte fra kamera, og SD kort har også blitt lest inn via PC'ens egen kortleser. ... Nå har vi fulgt litt mer med, og det viser seg at vi kan kopier inn bildene på en annen PC uten problemer ... Den eneste fellesnevneren her er PC'en - dvs hovedkortet på pc'en. Ettersom det viste seg at den hadde en defekt HD, så trodde vi en stund at det var synderen (men nå er disken byttet og det er installert en fersk WIndows 7), og feilen dukker opp med sjeldne mellomrom (jeg vil tro en gang hver 14. dag) ... Go figure. Tips; a) Overklokkere som justerer voltage / frekvens på utstyr kan oppleve tilsvarende, neppe det i dette tilfelle men bios innstillinger kan være greit å sjekke. b) Feil på minnebrikker kan forårsake den slags random feil under overføring fra cd / hd / minnekort / osv. c) HD kan gi tilsvarende feil, men når denne er byttet og man fortsatt har samme feil kan man utelukke det. d) Dårlige drivere kan om de forstyrrer bus'n under overføring gi denne type feil men oftest ender det heller med total kræsj og blåskjerm. e) Inkompatibel eller forstyrrende enheter på bus'n, isåfall cd-rom / scanner / e.l. enheter som har egen firmware som kan kapre bus'n i korte perioder. Annet fenomen her kan være skjerm eller lydkort. f) Ustabilt hovedkort / feilvare f.eks, dårlige kondensatorer. Erfaringsmessig så ligger svært mange slike feil i punkt b - feil på minnebrikke (eller feil innstillinger evt). Det kan være så enkelt som for lav voltage eller feil hastighet. Ville kjørt memtest og sjekket memory om de feiler, evt byttet brikker og testet igjen. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Moderatormelding Til informasjon er innlegg fra og med #73664 flyttet til denne tråden fra en annen tråd. Dette er grunnen til enkelte referanser der brukere snakker om flytting til chattetråden. Mvh. r2d290-Forumveileder 2 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Flott at det ordnet seg med jobb, tomsi. Noe helt annet. Endelig passert 100.000 på "all time view count" på Flickr. Har tatt sin tid, det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Vel da ble det vel beina på sjefspulten og forlange bedre lønn Gratulerer at det ordnet seg, sålenge oppsigelsen var ryddig burde det gå greit og gå tilbake, litt verre hvis en av partene har oppført seg som en kødd. Tror det fort kunne bli utrivelig hvis jeg hadde vært vanskelig. Arbeidsgiver her i Norge har vært eksemplarisk ryddige; dette var tross alt et pålegg fra Finland. Siste Canon dslr som fungerte direkte i Windows var vel 450D? etter det må man vel bruke et dedikert program for og kunne åpne filene, test med et dedikert bildeprogram. Det er vel omvendt? At det først i de nyere modellene at et Canon kamera kan kobles til en PC uten drivere. Husker at 350D og 30D var et helvete. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Tips; a) Overklokkere som justerer voltage / frekvens på utstyr kan oppleve tilsvarende, neppe det i dette tilfelle men bios innstillinger kan være greit å sjekke. b) Feil på minnebrikker kan forårsake den slags random feil under overføring fra cd / hd / minnekort / osv. c) HD kan gi tilsvarende feil, men når denne er byttet og man fortsatt har samme feil kan man utelukke det. d) Dårlige drivere kan om de forstyrrer bus'n under overføring gi denne type feil men oftest ender det heller med total kræsj og blåskjerm. e) Inkompatibel eller forstyrrende enheter på bus'n, isåfall cd-rom / scanner / e.l. enheter som har egen firmware som kan kapre bus'n i korte perioder. Annet fenomen her kan være skjerm eller lydkort. f) Ustabilt hovedkort / feilvare f.eks, dårlige kondensatorer. Erfaringsmessig så ligger svært mange slike feil i punkt b - feil på minnebrikke (eller feil innstillinger evt). Det kan være så enkelt som for lav voltage eller feil hastighet. Ville kjørt memtest og sjekket memory om de feiler, evt byttet brikker og testet igjen. Noe av det første jeg gjorde, var å kjøre memtest (ca. 12 timer); som fungerte uten problemer. I BIOS, så er det ikke klådd på noe som helst; kun safe defaults og auto. BIOS er også oppdatert til siste versjon. I listen din, så ville jeg vel si at hvis vi var i området a) til e) så ville vel feilene vært mer fremtredene og vi skulle sett feil i andre situasjoner. Den defekte harddisken førte forøvrig til ustabiliteter i CS5 (uforklarlige heng og krasj). En feil på hovedkort kan jo være syndebukken. Som du nevner, dårlige kondensatorer kan gjøre mye morsomt. Ustabile spenning ut på UISB porten kanskje? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Flott at det ordnet seg med jobb, tomsi. Takk. Noe helt annet. Endelig passert 100.000 på "all time view count" på Flickr. Har tatt sin tid, det. Dobbelt så populær som meg da 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Dagens morsomme: http://www.gocomics.com/strangebrew/2012/08/31 1 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Hvis tynn dybdeskarphet er tingen bør du se på Nikkor 35mm f/1,4 AI, Voigtländer Nokton 58mm f/1,4 SL-II og Nikkor 105mm f/1,8 AI. Tilsett en KatzEye-mattskive med splittprisme. Hvert av objektivene koster rundt 4000 fra eBay. Voigtländeren er en ganske moderne affære med chip og sånn. Disse var spennende! Spesielt kanskje med D700 og KatzEye, så bør fokuseringen gå som en lek. Ser også etter noe rundt 24mm som også kan gi iallfall antydning av fokusplan. Kan D700 si "pip" når fokus er i boks ved manuellfokus? Får fakta ikke D300'n til å pipe på autofokus engang, selv med AF-S. Bruker egentlig AF-ON knappen og alltid AF-C. Kan være greit med pip ved manuellfokus innimellom. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 (endret) Kan D700 si "pip" når fokus er i boks ved manuellfokus? Får fakta ikke D300'n til å pipe på autofokus engang, selv med AF-S. På Canon kan man gå inn i menyene og sette "pip" til på eller av, sikkert mulig på Nikon også. Endret 31. august 2012 av Nautica Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Er akkurat det jeg gjorde, men fikk ingen respons ved auto/manuellfokus. Byttet også objektiv. Den piper akkurat når jeg velger det, så høyttaleren fungerer, og den fungerer ved selvutløser. Prøvd både AF-S, AF-C, Spot, Dynamisk, Closest Subject og med Tamron 17-50 og Nikkor 55-200... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå