Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vel holdt med et ja når du sier det ;) Merker jeg fikk flashback til de første forelesningene jeg hadde i syntaks på universitetet nå. Favorittaktiviteten til foreleseren var å finne på lange flertydige setninger som vi skulle finne alle tolkningene av, og den syntaktiske analysen som forklarte de forskjellige tolkningene.

Endret av KristineS
Lenke til kommentar

Skulle rigge opp softboxen min på lyst-stativet her for en kjapp test, men så fant jeg ut; stativet har fått en kraftig smell under transport :(

Noen som kan anbefale ett billig men gjerne litt stødig stativ fra ebay?

Gjerne med mulighet for å feste en sandbag-vekt i bunn eller noe(men ikke ett krav, kan evt. moddes selv)

Har kun bra erfaring med denne på ebay:

http://stores.ebay.c...ekingequipments

For de som trenger noe å vekte lysstativ med så kjøpte jeg 2 av disse for ett par uker siden - var ute å testet med en fyllt med 13 meter kjetting og fungerte som en drøm. Måten den er konstruert på gjør at den bør fungere på det meste av stativtyper og er lett å frakte med seg. Erstatter 1-4 "poser" muligens ?

http://www.ebay.com/...#ht_1628wt_1397

Mine er selvsagt i Nikon gult og fargen gjør også at de er mer synlig i dårlig belysning :wee:

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Hadde vel holdt med et ja når du sier det ;) Merker jeg fikk flashback til de første forelesningene jeg hadde i syntaks på universitetet nå. Favorittaktiviteten til foreleseren var å finne på lange flertydige setninger som vi skulle finne alle tolkningene av, og den syntaktiske analysen som forklarte de forskjellige tolkningene.

Og snart kommer vel noen med et mindre, gjennomtenkt innlegg.

Øyh - der hadde kommaet feil farge!

Lenke til kommentar

Det gir ny mening til utrykket Ikke selg skinnet før bjørnen er skutt. (aka ikke selg bildene før bjørnen er fotografert). Han fikk altså skutt bjørnen før den drepte han..

(Ja, huff den galgenhumoren og politiske korrektheten rett etter et dødsfall. :p)

Lenke til kommentar

Fikk massivt kjeft for at jeg var så dust at jeg ikke brukte UV-filter av en fotograf fra en av de største publikasjonene her i Norge i går.... Spennende at han var så opptatt av min optikk, samt åpenbart ikke har peiling hva som skjer når man dropper objektiv i bakken med UV-filter. Optisk bi-effekt var også tydeligvis ukjent. Jeg ble litt fasinert ;-)

Og jeg måtte naturligvis påpeke hvor på bærtur hans synspunkt var....

Endret av TGB
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fikk massivt kjeft for at jeg var så dust at jeg ikke brukte UV-filter av en fotograf fra en av de største publikasjonene her i Norge i går.... Spennende at han var så opptatt av min optikk, samt åpenbart ikke har peiling hva som skjer når man dropper objektiv i bakken med UV-filter. Optisk bi-effekt var også tydeligvis ukjent. Jeg ble litt fasinert ;-)

Og jeg måtte naturligvis påpeke hvor på bærtur hans synspunkt var....

Bra du setter skapet der det skal stå !!

Kan jeg spørre hvor gammel denne personen er sånn ca ? Har møtt på en oldschool som nektet å tro at dette ikke var nødvendig i en digital tidsalder.

Var det ikke her forresten for en tid tilbake at det ble linket til en RED vs Canon DSLR og video sendt på kvelden hvor vår helt hele tiden bruke ordet "ASA" ? Er vel noen uker siden det ble erstattet av ISO...

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hvor gammel denne personen er sånn ca ? Har møtt på en oldschool som nektet å tro at dette ikke var nødvendig i en digital tidsalder.

Jepp, vanskelig og lære gamle hunder nye triks.

Jobbet i en periode sammen med en 70åring som er femte generasjon båtbygger, prøvde å lære han moderne byggeteknikker. Aldri fått så mye kjeft mitt liv, ekstra gøyalt er det når man skulle lage en moderne båt-innredning med øks og høvel :)

Edit: får legge til at jeg har full respekt for båtbyggeren og har lært utrolig mye angående gamle byggetekniker, han bygger en klassisk tresnekke på en uke og dem ser ut som smykker.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...