Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal jeg ta med meg til Rondane?

 

Jeg har plass til enten en Tammy 17-50mm eller en SB-800 + 50mm f/1.8.

 

Jeg tar selvfølgelig med alt annet, hvor Tokina-en kommer til å sitte på en del, for å si det mildt. Trenger jeg område mellom 24-50mm? Jeg holder en liten knepp på blitsen og 50mm-ern. Hva tenker folk?

Lenke til kommentar
Om 3 timer skal jeg våkne å kjøre 2 timertil bryllup... jey me...

 

Da får du prøve å sove litt i bilen.

Lykke til :)

 

Spør om du får lov å poste noe bilder til kritikk eller show-off.

Liker det meste jeg har sett av deg til nå. Kunne vært artig å sett bruden og brudgomen fra kamera ditt.

 

Hva skal jeg ta med meg til Rondane?

 

Jeg har plass til enten en Tammy 17-50mm eller en SB-800 + 50mm f/1.8

Blits er altids kjekt. Jeg hadde tatt med SB'en og 50mm'en.

Lenke til kommentar

Makroen veier også en del. Ser liksom ikke helt hvordan jeg skal få tid til makro, men å den som tele er greit. Blir for dumt å dra uten den.

 

Jada, blits er alltid kjekt. Men det vil være en ekstra vekt i ganske mange timer, og kanskje jeg ikke får noe særlig bruk for den. Blir sikkert et par portretter av oss, og da er den jo fin å ha. Og kanskje noen innebilder på hyttene. Til landskap og natur er den null verdt. ;)

Lenke til kommentar
Tror det ble 50mm-ern på meg. Etter å ha tatt på meg sekken ble jeg usikker på blitsen. Fytti helvete så tungt det blir, hvor stativet står for en del av vekta. Hjelper sikkert litt så fort jeg får kameraet ut av sekken og i hånda da.

 

Sorry,men hva skal du med en 50mm på fjellet? HAr du fått for deg at du skal utnytte f/1.8?

Feil! Du har tid til å bruke stativ, og om du ikke har det så går det greit uansett med lukkertidene du får på fjellet. Du kommer til å legge deg på rudt f/6,3-8 uansett, det ville iallefall jeg ha gjort.

Når du har 17-50mm f/2.8, hvorfor velge bort fleksibilitet for et lite 50mm? Vekten er ikke avgjørende uansett, tro meg.

 

Jeg tror du vil like deg bedre på 17-50mm enn på kun 50mm. Mest sannsynlig blir det mye 12-24mm, men om du må skifte til mer tele så trenger du ikke være redd for å gå glipp av noe om du har på 17-50mm'ern, fordi 17mm ofte er nok i en del tilfeller... neila 50mm'ern få hvile, min er ikke brukt siden jeg fikk 17-55mm'ern min,og det er ikke fordi d er så like optisk, det er på grunn av fleksibiliteten.

 

Og blits? Hva skal du med blits? For all del, ta den med, men hva skal du kunne få brukt den til?

 

 

Om 3 timer skal jeg våkne å kjøre 2 timertil bryllup... jey me...

 

Da får du prøve å sove litt i bilen.

Lykke til :)

 

Spør om du får lov å poste noe bilder til kritikk eller show-off.

Liker det meste jeg har sett av deg til nå. Kunne vært artig å sett bruden og brudgomen fra kamera ditt.

 

Takk, for vel sove litt i bilen ja. Noen bilder blir det nok ikke.

Har avtale med fotofirmaet om at jeg tar bildene for de, og ingen andre, ikke meg selv en gang. Alle bildene blir solgt med firmaets logo/navn, og jeg har ikke bruksretten til de.

 

Men får se om jeg får kapret et bryllup selv om jeg får lagt ut noe, men jeg ville ikke regnet med det, trenger nok en del år til på lærebenken før jeg tar på meg noe slikt.

Lenke til kommentar

Går rett og slett på plass, ikke vekt. Jeg tar to lens cases hengende på siden av sekken. En av de rommer makroen.

 

Nei, jeg kommer ikke til å bruke f/1.8, men jeg ønsker noe mellom 24-105. Blits kan være kjekt å ha som sagt, og det blir sikkert noe portretter til en viss grad. Jeg skulle gjerne tatt med 17-50, men da må jeg ofre blits. Får se og høre hva resten av gutta tenker.

Lenke til kommentar
Noen av dere i Trondheim som har noen bra tips til steder å fotografere? Har vært hjemme altfor mye i det siste, og det er en stund siden kamera ble litt ordentlig brukt.

 

 

Byen, skogen eller baki hagen til Marius..! ;)

 

Møtte på en kar her igår som sto utenfor ei kirke på heimdal å fotograferte blomster i gresset...

 

"Alt" kan bli fint bare man finner den rette vinkelen å ta bilde på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...