Trondster Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Og - der fant jeg hvilken tjeneste jeg skal bruke for online backup av data. Verden - møt Amazon Glacier. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Alt ser vel og bra ut, men fra terms: "If you do post content or submit material, and unless we indicate otherwise, you grant AWS a nonexclusive, royalty-free, perpetual, irrevocable, and fully sublicensable right to use, reproduce, modify, adapt, publish, translate, create derivative works from, distribute, and display such content throughout the world in any media." Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Gir Amazon myndigheter innsyn i hva man lagrer? Er Amazon sikkert nok? Hvordan vet vi at Amazon ikke stenger ned kontoen din på bakgrunn av "sikkerhetsmessige hensyn". Ja, jeg er skeptisk til lagring hos Amazon, akkurat som jeg er skeptisk til lagring hos Dropbox og Jotta. Lenke til kommentar
tech8 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Amazon Glazier koster "$0.01 per gigabyte per month". Ikke mye dette, men det blir jo litt om man skal lagre mye. F.eks. vil 1TB koste $10/mnd, 2TB koster $20/mnd osv. Raw-bildearkiver tar jo som kjent nokså mye plass. Eller får man kvantumsrabatt? Har ikke lest mer om prismodellen. Endret 22. august 2012 av tech8 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Nå har jeg løst problemet med ustabilt trådløst nettverk "tror jeg". Telenor begynte med en ny tjeneste for en 3 måneders tid siden, på "Telenor-mine sider" er det mulighet til og skrive passord/ssid etc. eller man skal gjøre det der, problemet er at der er passordsettingen strengere enn i modemet bla. må man variere med store/små bokstaver samt tall i kombinasjon. jag har/hadde en kombinasjon med bokstaver/tall men kun små bokstaver. og da ble det en konflikt siden Telenor gjorde om første bokstav til stor mens i modemet var den liten, siden jeg gjorde justeringene i modemet og ikke var klar over at Telenor hadde denne tjenesten ble det en konflikt. Når jeg kommer hjem i kveld finner jeg dette ut med sikkerhet, da får jeg testet med det trådløse kortet som overhode ikke vil fungere i de settingene som har vært de siste 3 månedene. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Når 1 TB harddisk koster 70$ så ser jeg på 10 $/mnd som en god pris. Hadde det vært mye billigere ville jeg vært skeptisk til hvor økonomisk bærekraftig prosjektet er. Hadde det vært mye dyrere ville det blitt for dyrt. Med en økonomisk levetid på diskene på 3 år får de inn 360 $/disk til 70 $. Dette ser ut til å være både konkurransedyktig og økonomisk levedyktig. Innkjøp av disker er selvsagt bare en del av kostnadene et slikt selskap har. De bør jo sikres med Raid6 og ha servere, betalte strømregninger, båndbredderegninger, noen til å administrere det hele osv. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Harddisk-forbruket har skutt til himmels; med dagens takt blir det 3TB dette året Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Nå har jeg løst problemet med ustabilt trådløst nettverk "tror jeg". Telenor begynte med en ny tjeneste for en 3 måneders tid siden, på "Telenor-mine sider" er det mulighet til og skrive passord/ssid etc. eller man skal gjøre det der, problemet er at der er passordsettingen strengere enn i modemet bla. må man variere med store/små bokstaver samt tall i kombinasjon. jag har/hadde en kombinasjon med bokstaver/tall men kun små bokstaver. og da ble det en konflikt siden Telenor gjorde om første bokstav til stor mens i modemet var den liten, siden jeg gjorde justeringene i modemet og ikke var klar over at Telenor hadde denne tjenesten ble det en konflikt. Når jeg kommer hjem i kveld finner jeg dette ut med sikkerhet, da får jeg testet med det trådløse kortet som overhode ikke vil fungere i de settingene som har vært de siste 3 månedene. Så lurt av telenor og endre noe slikt uten å gi kundene beskjed. Husker med gru tilbake til tiden med telenor. En gang klarte kundeservice å skylde på at naboen hadde tele2, og derfor plagdes jeg.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Telenor er en festlig gjeng, ja. Etter å brukt websiden deres til å omkonfigurere modemet mitt, slik at at har ny SSID osv, så fikk jeg en fin feil. Når jeg skulle gå til webfrontenden squeezeboksen (http://intern-ipadresse:9000/) så ble jeg redirektet til Telenor walled garden eller noe ... Tok flere uker før det forsvant av seg selv! 05000 kunne ikke hjelpe meg. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Noen her som har noe pent eller mindre pent å si om Silver EFEX PRO 2 ? Syns det er rimeligere enn Leica Monochrome Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 I Siddisland. Nå har jeg vært på de vante plassene. Det vil si Solastranden, Ølberg og Hellestø. Tips til andre lokasjoner mottas med takk. Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Noen her som har noe pent eller mindre pent å si om Silver EFEX PRO 2 ? Syns det er rimeligere enn Leica Monochrome Har bare pene ord å si om SEP2. Gir deg bra kontroll på lysstyrke og kontrast. "Control points" for selektiv justering fungerer også veldig bra. Jeg bruker ikke noe annet til s/h-konvertering. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Noen her som har noe pent eller mindre pent å si om Silver EFEX PRO 2 ? Syns det er rimeligere enn Leica Monochrome Har bare pene ord å si om SEP2. Gir deg bra kontroll på lysstyrke og kontrast. "Control points" for selektiv justering fungerer også veldig bra. Jeg bruker ikke noe annet til s/h-konvertering. Takker ! Er bevandret i Nik Capture NX2 sin verden men på vei over til Lightroom. Lastet ned 15 dg demo og skal teste det de neste dagene. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Noe som trenger høy skuddtakt?, hva med 1000 milliarder bilder per sekund. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 I Siddisland. Nå har jeg vært på de vante plassene. Det vil si Solastranden, Ølberg og Hellestø. Tips til andre lokasjoner mottas med takk. Vi har tydeligvis vært rimelig i nærheten av hverandre – løp en tur på Solastranden i går kveld. Du har vel dekket det Jærens tradisjonelle landskap noenlunde med de stedene du har vært, tillegget måtte eventuelt være å dra sydover mot Egersund, der det er litt mer kupert. Et alternativ er å dra nordover mot Rennesøy, Mosterøy et al, f.eks. til Utstein kloster og omkringliggende herligheter. Tungeneset fyr på Randaberg er også et alternativ. Uten bil er det upraktisk å få kommet seg rundt, om du trenger å låne en kan du sende en PM, så kan vi se om vi klarer å ordne noe. Litt nærmere sentrum er skogsområdet på vestsiden av Hundvåg noe som kanskje kunne passe dine fotovaner. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Det gjelder å passe på søta bror, snart ligger vel litt av hvert i Sverige - Bildet er tatt fra Sverige, hevder Näslund. Når undertegnede poengterer at det ikke er mulig å fotografere nøyaktig det motivet fra nabolandet endrer tonen seg litt. - Kanskje jeg ikke la helt merke til hvor jeg var da jeg tok bildet, sier Näslund. Endret 22. august 2012 av Killswitch Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Det gjelder å passe på søta bror, snart ligger vel litt av hvert i Sverige Been there, done that Sånn cirka 1814-1905 hvis jeg ikke tar helt feil 1 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Fair point, men jeg er rimlig sikker på at det aktuelle fotoet er tatt etter det tidsrommet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Nå er ny firmware til Canon 40mm f/2.8 STM tilgjengelig for de som ønsker det. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Nevnte det tidligere i uken, men her er en link Tidenes flyshow midt i Oslo sentrum https://www.facebook.com/events/344214885653839/?ref=tck 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå