fo2re Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Noen som vet hvor man får kjøpt sånn "high density foam" i norge? Skal fylle opp en stresskoffert som jeg skal få kjøpt meg(må få tak i det også, hehe) og kutte ut til kamerautstyret og ha kamera i det Gjett hva gitarer, forsterkere, gitareffekter, synthesizere, orgel, mikrofoner, blåseintrumenter og banjoer har til felles ? Transportkasser ! https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ie=UTF-8&ion=1#hl=no&sclient=psy-ab&q=flightcase&oq=&gs_l=&pbx=1&fp=f67012fe5f3a12be&ion=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&biw=1522&bih=1054 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Joa, men jeg skal ha en klassisk stresskoffert i skinn Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Helledussan da så kjøp en stresskoffert i skinn ett sted og skum fra noen andre ! Dette svaret er så gjennomført at vurderer å tattovere det til uka tenk ! 1 Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Noen fra Tromsø her som har erfaring med fremkalling av film hos en butikk der et sted? Farge? Elite foto og Elkjøp sender fargenegativer/positiver videre til andre laber. Sort/hvitt? FotoNord (Bjørn Joachimsen) fremkaller sort hvitt i alle format og fremkaller gjerne etter spesifikke ønsker om teknikk, kjemi, osv. Takk for svar! Er snakk om farge denne gang, men har et par ruller med sort/hvitt som skal skytes etterhvert. Flytter til Tromsø i morgen og har to ruller som skal sendes til fremkalling når jeg kommer meg opp Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Joa, men jeg skal ha en klassisk stresskoffert i skinn Verver du tre medlemmer får du en Attachékoffert helt gratis Endret 11. august 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Er snakk om farge denne gang, men har et par ruller med sort/hvitt som skal skytes etterhvert. Flytter til Tromsø i morgen og har to ruller som skal sendes til fremkalling når jeg kommer meg opp Vurder å bli medlem i Tromsø Fotoklubb. Da får du blant annet tilgang til et godt utstyrt mørkerom, studio, medlemsmøter, subsidierte fototurer, massevis av aktiviteter, kurs etc. Det er veldig mye glede for pengene. Veldig lett å få fotovenner der. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 @Natrich: Har du gjort nordlending tromsværing av deg? 2 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Æsj, var på fotballkamp og skulle ta bilder for første gang under slike omstendigheter. Pyroshow før start osv. Hadde stilt meg opp og satt på polarfilter fordi det var så sterk sol. Fikk det veldig hektisk, var "klar" akkurat i det de tente pyroen. Så først i ettertid at absolutt alle bildene var ute av fokus. Aner ikke hva som gjorde det, men tok av og på objektivet og tok av polar-filteret, så var det skarpe bilder igjen. Argh, så bittert, var noen bilder der som kunne blitt bra hadde det ikke vært for fokusbommen. Note to selv, gjøre seg klar i god tid neste gang. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Er snakk om farge denne gang, men har et par ruller med sort/hvitt som skal skytes etterhvert. Flytter til Tromsø i morgen og har to ruller som skal sendes til fremkalling når jeg kommer meg opp Vurder å bli medlem i Tromsø Fotoklubb. Da får du blant annet tilgang til et godt utstyrt mørkerom, studio, medlemsmøter, subsidierte fototurer, massevis av aktiviteter, kurs etc. Det er veldig mye glede for pengene. Veldig lett å få fotovenner der. Skal vurderes!! @Natrich: Har du gjort nordlending tromsværing av deg? Hehe. Renner allerede litt nordlansk blod i meg (Valnes av Valnesfjorden), men skal flytte for å studere Statsvitenskap ved UiT. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Hehe. Renner allerede litt nordlansk blod i meg (Valnes av Valnesfjorden), men skal flytte for å studere Statsvitenskap ved UiT. Gled deg. Tromsø er en flott by. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Fekk eit bilete eller to på trykk i eit blad nyleg (Playboard, for dei som kjenner til det), og skal no sende faktura til dei for å få betalt. Er det berre å gjere so enkelt som http://www.sendregning.no/, eller er det noko meir å tenkje på? (Har ikkje enkeltmannsforetak.) Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Hehe. Renner allerede litt nordlansk blod i meg (Valnes av Valnesfjorden), men skal flytte for å studere Statsvitenskap ved UiT. Gled deg. Tromsø er en flott by. Takk! Skal bare ha meg tak over hodet, noen som vet om hybler/leilighet et sted? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Oi, utleiemarkedet er sprengt her i byen. "Alle" er på desperat jakt etter noe ledig. Standard og vilkår når stadig nye lavmål for hva folk godtar for å få tak over hodet. Mugg, slave-snømåking-kontrakter, eklinger som bare skal ha blondiner med store pupper og felles bad med huseier, etc. Håper du har bekjente med en ledig sofa/gjesterom så du får tatt tida til hjelp. Hvis ikke så har Sito et begrenset og kortvarig tak over hodet-tilbud. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Før jeg ringer JapanPhoto og driter meg ut: For å endre blender i A-modus er det bare å snurre på det hjulet foran, right? Snakk om D7000 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Hvis objektivet har egen blenderring, så må den stå på 22 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) F/16 i dette tilfellet. Men da blei det enda et kapittel i Sagaen om D7000. Eller er det er nytt bind? Tror det begynner å konkurrere med Sandemose nå. Fikk henta det hos JapanPhoto i dag. "Skiftet Front Body Unit" står det på arbeidsrapporten. "Testet, ingen feil fremkommet ved sluttkontroll", står det også. Jeg er en smule uenig i at det at jeg ikke kan endre blender i noen modus (annet enn ved å skru på blenderringen på objektivet) ikke er en feil. Endret 13. august 2012 av Daskemannen Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Det er ikke en feil, det er en innstilling i menyen. RTFM. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Jeg er en smule uenig i at det at jeg ikke kan endre blender i noen modus (annet enn ved å skru på blenderringen på objektivet) ikke er en feil. Hvilket objektiv er det snakk om? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Fant det. Og det var fordi det kunne være brukerfeil jeg spurte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå