olegunnaro Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Yes, Rush, King Crimson, Electric Light Orchestra, Pink Floyd, evt litt mer kommerst som Genesis eller Supertramp. Evt kan du kikke på bittelitt nyere ting som utmerkede Dream Theater, eller kanskje spesielt Marillion, som a) speller på Rockefeller tirsdag og b) har glimrende norske Airbag som oppvarmingsband. Var jo svar til Eukild, ville jo vite han hørte på. Har selvsagt kontroll på Pink Floyd, King Crimson, Genesis og Supertramp - og Dream Theater har jeg aldri helt greid å like. Må vel dog sjekke ut de andre. Flamencoprog, av alle ting. Finnes på Spotify. (Forumet fant det tydeligvis for godt å rotere det i utgangspunkt begredelige iPhone-bildet mitt opp ned, adding insult to injury. Herrens veier er uransakelige.) Takk! må vel finne fram spotify-kontoen min og prøvehøre. Tror det var du som en gang i tiden posta The Village Green Preservation Society av The Kinks i en elleranna tråd i fotoforumet. Kjøpte plata ved samme navn, og har vel blitt en favoritt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) Våpenfrik?, eller bor det en liten rambo i deg http://www.youtube.com/watch?v=d6fZye7XAy8 Endret 30. juli 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Våpenfrik?, eller bor det en liten rambo i deg Satt akkurat og så på den der, går under tollgrensen på 200kr også. http://bugasalt.com/order/ jeg er fristet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Våpenfrik?, eller bor det en liten rambo i deg Satt akkurat og så på den der, går under tollgrensen på 200kr også. http://bugasalt.com/order/ jeg er fristet. Er jo en morsom duppedipp, om ikke annet så kan man gi den i gave til de som har alt fra før Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Kult, ser for meg at man har selskap og noen klager på lite salt i maten.. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Hvordan fungerer den på alle disse sneglene som krabber rundt omkring? Ser for meg at da trengs det en litt kraftigere utgave. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) Hvordan fungerer den på alle disse sneglene som krabber rundt omkring? Ser for meg at da trengs det en litt kraftigere utgave. Skal ikke mange saltkorna til før de tørker ut, har en kamerat som har testet det ut ved og bruke ulike mengder grovsalt ca 5 korn er nok ifølge han. Endret 30. juli 2012 av Nautica Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Dag to av Norway Cup over og fire saker levert - som betyr at vi begynner å nærme oss å gå i null med tanke på reiseutgifter og kost/losji. Kunne greid iallefall én sak til per dag, så satser på å selge inn litt flere saker enn de vi har på blokka for resten av uka. Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Sist jeg handlet noe nytt fotoutstyr sa jeg til meg selv(og andre!) at det skulle bli leeeenge til neste gang. Nå har det gått noen mnd, og det er vel mer leeeenge nok det? Endte med å hente dette i dag: Skal bli artig å få testet dette på Rudskogen til helgen 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) Hmmm.. jeg skal lage video for sminkeprodusent. Best å lære seg video rimelig ASAP da *noe bekymret* Endte med å hente dette i dag: Skal bli artig å få testet dette på Rudskogen til helgen Genial brennvidde; men litt døfødt med teleconverter. Liker at ting blir såpass kompakt med f/5.6 på 400mm, men det er ikke akkurat veldig stas i mørket. Utendørs bør det gå bra. Endret 30. juli 2012 av TGB Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Bra videoen skal handle om noe spennende ihvertfall... Store videoen? Filme med D4? Skaff deg et variabelt ND filter isåfall, de er gull verdt når det kommer til filming med DSLR. Ekstern mikrofon? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Bra videoen skal handle om noe spennende ihvertfall... Store videoen? Filme med D4? Skaff deg et variabelt ND filter isåfall, de er gull verdt når det kommer til filming med DSLR. Ekstern mikrofon? Flere introduksjonsvideoer. Tenkte å bruke D800 for filming (langt bedre skarphet på bilde), samt GoPro for litt kreative innslag. Blir ekstern mikrofon, men ble veldig lite fornøyd med lyden forrige gang (så må vel nok en gang kjøpe enda mer stæsj....). Har steadycam muligheter samt Sachtler Cine på plass (genialt videohode, anbefales på det sterkeste). Det er anskaffet veldig bra modell som skal sminkes også. Samt det skal leveres noe beautybilder. Modell ferdig sminket, og masse klær i varierende dekningsgrad tilgjengelig for å gjøre noen kule bilder som kan selges utenom; så blir nok en lengre fotoshoot på slutten. Så leveranse: - 3 videoer på 3-4 min skal leveres. - Beautybilder av hver sminke (3 bilder) - Behind the scenes video muligens, om jeg har ork til å klippe... filmer i det minste - Fotoshoot til eget prosjekt etterpå (siden alt er klappet og klar). Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Ja okey... Var med på å lage en 10 min spillefilm med DSLR i fjor. Vi gjorde noen prøveopptak med en røde mic påmontert huset, men lyden ble ikke det helt store. Løsningen vår ble en ekstern opptaker av denne typen med en mikrofon på bom. Liten jobb med å synke lyd og bilde i etterkant, men når det var i boks ble lyden meget bra. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Takker; jeg går nok for denne med en gang! Har vurdert før, men aldri kommet så langt at jeg har testet. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Lyden i selve opptakeren er grei, (sålenge du holder den HELT i ro ved bruk av de innebygde mikrofonene) men best lyd får du med en ekstern mikrofon nærmest mulig lydkilden såklart. Det ultimate er å feste en mic på en bom \ stang av et slag og holde denne like over bildekanten. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 (endret) Hekter den på boom over aktørene; så det går helt fint Edit: Interfoto hadde den mye billigere forresten Endret 31. juli 2012 av TGB Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 (endret) Hekter den på boom over aktørene; så det går helt fint Edit: Interfoto hadde den mye billigere forresten Men så det er andre igjen som er mye billigere enn Interfoto. http://www.prisjakt....ct.php?p=458547 Interfoto subsidierer vel Zoom med penger de tar for får å være de dyreste i Norge på Nikon MB-D12 Kr. 4.390,- mens de billigste tar Kr 2.788,- http://www.prisjakt....t.php?p=1167633 Selv om Fotovideo her ble trukket frem som dyr i forhold til Interfoto, så er det mer å spare på å kjøpe begge produkter hos Fotovideo, kontra hos Interfoto. Jeg personlig prøver å styre unna begge de sjappene, da begge er ubrukelige. Endret 31. juli 2012 av Fytterakkern Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Noen her som har erfaring med lensbaby? http://lensbaby.com/ Lenke til kommentar
TGB Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Hekter den på boom over aktørene; så det går helt fint Edit: Interfoto hadde den mye billigere forresten Men så det er andre igjen som er mye billigere enn Interfoto. http://www.prisjakt....ct.php?p=458547 Interfoto subsidierer vel Zoom med penger de tar for får å være de dyreste i Norge på Nikon MB-D12 Kr. 4.390,- mens de billigste tar Kr 2.788,- http://www.prisjakt....t.php?p=1167633 Selv om Fotovideo her ble trukket frem som dyr i forhold til Interfoto, så er det mer å spare på å kjøpe begge produkter hos Fotovideo, kontra hos Interfoto. Jeg personlig prøver å styre unna begge de sjappene, da begge er ubrukelige. Sammenligne nettbutikker med fysiske butikker blir ikke helt riktig. For min del er det utrolig praktisk å kunne gå innom FotoVideo eller Interfoto og få ting umiddelbart. Ikke noe å utsette på servicenivået heller. Man betaler for en helhetlig pakke over tid; ikke nødvendigvis enkeltprodukt der og da. Er prisforskjellen for dramatisk (det skjer); så gir jeg beskjed og får en mer fornuftig pris. Ikke alltid butikker klarer henge med på prisutviklingen på alle produkter, men korrigerer når de blir gjort oppmerksom på det. 1 Lenke til kommentar
egilh Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Driver å sjekker leie av utstyr. Tar virkelig Interfoto seg så godt betalt, per dag? Tanken var en 5d og en 24mm i en ukes tid, men hvis prisen er så stiv blir det fort uakutellt. Da kan jeg jo kjøpe 24mm'eren isteden nesten. (nei, har ikke ringt, men nettsidene deres var ikke akkurat 'opplysende'.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå