Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Ny maskin på plass, og hvilken forskjell (kanksje ikke så overraskende) fra min lille 11.6" Acer-sak (Aspire 1410).

Bildejobbing går jo iallefall fem ganger raskere. Kanskje jeg snart kan komme ajour med bilderedigering?

Godt fornøyd etter det første døgnet, litt overraskende treg oppstart, men det overlever jeg. Tror det skal være mulig å sette inn en SSD-disk, så kan vel tenkes at det skjer med tiden.

post-38990-0-82021400-1343516872_thumb.jpg

En liten sammenligning mellom 11,6" og 17,3"

post-38990-0-07455700-1343516870_thumb.jpgpost-38990-0-53642100-1343516871_thumb.jpg

Og i disse OL-tider... Galaxy tab'en med Timmy Tid er for datter...

post-38990-0-54192700-1343516868_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid litt småkjipt (men ingen krise) at en (nett)butikk senker prisen på en vare man har bestilt med 500 kroner dagen etter man har lagt inn orderen... En laptop fra Dustin

De har ikke sendt dataen enda,så sendte de en mail og spurte om de ikke kunne redusere prisen for meg.

Ta en telefon til mandagen, argumenter med angrefristen.

Jeg har alltid fått viljen min hos dem, veldig greie og ha med å gjøre, sålangt :)

Det var forresten ikke noe problem å få refundert de 500 kronene... Ser at de har satt ned prisen enda en hundrings, men det tror jeg at jeg ikke gidder å bry meg om.

Lenke til kommentar

Joda, jeg ser den, men som en som faktisk følger et lag veldig tett så er det kanskje det mest irriterende jeg veit om. En som ikke har peil, men som skal mobbe bare for å mobbe fordi "det er gøy". Det funker på det meste andre, men akkurat fotballen, der blir jeg irritert.

Sånn er det for meg, i alle fall.

Vel, om noen av mine venner føler det sånn, får de bare bite det i seg, akkurat som jeg biter det i meg hver gang jeg har problemer med macen min. Som eneste macbruker i vennegjengen hjemme på Mo i Rana, får jeg feks. høre det ganske heftig hver gang et nytt interessant spill kommer, og jeg vurderer å installere Windows (som forøvrig har skjedd én gang - da Age of Conan kom ut, som var en gedigen skuffelse).

Edit: Og du aner ikke hvor mange ganger jeg har hørt "this time at bandcamp..." hver gang jeg har nevt noe korps-relatert. Men vet du hva, det er faktisk helt greit. Om man ikke kan vitse om det, er det ikke verdt å interessere seg for det, mener nå jeg.

Endret av olegunnaro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, jeg ser den, men som en som faktisk følger et lag veldig tett så er det kanskje det mest irriterende jeg veit om. En som ikke har peil, men som skal mobbe bare for å mobbe fordi "det er gøy". Det funker på det meste andre, men akkurat fotballen, der blir jeg irritert.

Sånn er det for meg, i alle fall.

Vel, om noen av mine venner føler det sånn, får de bare bite det i seg, akkurat som jeg biter det i meg hver gang jeg har problemer med macen min. Som eneste macbruker i vennegjengen hjemme på Mo i Rana, får jeg feks. høre det ganske heftig hver gang et nytt interessant spill kommer, og jeg vurderer å installere Windows (som forøvrig har skjedd én gang - da Age of Conan kom ut, som var en gedigen skuffelse).

Edit: Og du aner ikke hvor mange ganger jeg har hørt "this time at bandcamp..." hver gang jeg har nevt noe korps-relatert. Men vet du hva, det er faktisk helt greit. Om man ikke kan vitse om det, er det ikke verdt å interessere seg for det, mener nå jeg.

Men da veit du hva jeg mener også. Det er forsåvidt helt greit å vitse om det, jeg har da galgenhumor rundt det jeg driver og bruker altfor mye tid på. Hadde jeg ikke hatt det hadde jeg vært enda mer bitter og gretten enn jeg er nå. ;)

Det er egentlig ikke et kjempeproblem altså. Det var bare, hva skal jeg kalle det, hjertesukk. Kompisa mine veit hvor langt den kjærligheten stikker - jeg er jo fanboy til de grader når det gjelder fotballaget - og de veit også hvor langt de kan trekke strikken. Problemet mitt er egentlig folk som ikke har den kjennskapen og skal begynne å vitse bare fordi jeg er Vålerenga-supporter. Det er vel strengt talt det jeg er lei av, det ble bare tatt ut over deg. Og det var jo egentlig ikke meningen. :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder spill og PC kontra Mac, så kan man vel alltids dra en PS3/Wii/Xbox melding om at det er der man spiller, og så bruker man PC/Mac til de tingene som er viktig.

Eller røper jeg meg om en håpløs gammel gubbe som egenltig gikk lei av spilling etter Nintendo 64 ...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

stoppa med konsoller etter n64 selv, men gamer litt battlefield 3 på PC innimellom (og nå er det jo faktisk moro etter jeg fikk kortet fra deg installert tomsi)

edit : nå juger jeg, jeg og dama har jo en wii sammen som vi spiller old school spill på (alt fra mario kart 64 til adventure island osv.

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

...

fordi jeg er Vålerenga-supporter.

..

Jeg var på tur i den parken med et lite vann nedenfor treningsanlegget dems nå i sommer. Så en ball komme fykende mot meg, og siden jeg allikevel skulle mot dem så plukket jeg den med meg og gikk dit og heiv over gjerdet til spilleren som sto å ventet. For en arrogant faen, han kikket såvidt på meg og sa ikke takk engang da jeg kastet den til ham. Så jeg tenkte onde tanker og håper dem rykker ned.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Idrettsutøvere over et visst nivå har en tendens til å være drittsekker og klyser.

Hyggelig sagt av deg :) min erfaring er den stikk motsatte, men det er mulig jeg har vært spesielt heldig med de idrettsutøverne jeg har møtt og blitt kjent med :)

Lenke til kommentar

Hyggelig sagt av deg :) min erfaring er den stikk motsatte, men det er mulig jeg har vært spesielt heldig med de idrettsutøverne jeg har møtt og blitt kjent med :)

Ja, de er vel forskjellige de og, som alle andre :)

Har ikke møtt så mange av de, men har ikke fått noen "klysefølelse" på noen av dem... bortsett fra noen som jeg kun har sett på TV da.

Lenke til kommentar

Idrettsutøvere over et visst nivå har en tendens til å være drittsekker og klyser.

Fra min tidligere jobb i en musikkforretning så var det musikere som hadde lest om seg selv i lokalavisa eller spilte på lokalt utested 1-2 ganger i året som var de største klysene og trodde av en eller annen merkelig grunn at de var større enn U2.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kom akkurat hjem etter en måned på sjøen, med en del tusen eksponeringer fordelt på syv minnekort. Har brygget en stor kanne te, tegnebrettet fremme og obskur 70-talls progrock på stereoen; alt klart for en fredelig stund med redigering.

Kortleser? Trygt plassert i elektronikkskapet i båten. Herlig.

Lenke til kommentar

Yes, Rush, King Crimson, Electric Light Orchestra, Pink Floyd, evt litt mer kommerst som Genesis eller Supertramp.

Evt kan du kikke på bittelitt nyere ting som utmerkede Dream Theater, eller kanskje spesielt Marillion, som a) speller på Rockefeller tirsdag og b) har glimrende norske Airbag som oppvarmingsband. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...