Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen andre som skal jobbe på Norway Cup, som jeg burde se etter i presseteltet? :)

 

Jeg kommer til å være han med Fuji X100 og 1D II med 135mm... Skal jobbe med en kompis som bærer på 5D II med 17-40 og 70-200. :p

Nope - det der er fotball; og det finnes da bedre ting å bruke tiden sin på. Se maling tørke, f.eks. :p

 

Angående toppfotball kan jeg være enig - selv jeg som over gjennomsnittlig interessert i idrett finner det ganske intetsigende. Men Norway Cup er ett kjempeflott arrangement som handler mye mer om idrettsglede og sunn aktivitet for ungdommer fra hele verden, ikke minst for de mange deltagende lagene som kommer fra fattigere kår og langt mer ustabile politiske forhold enn det vi kan by dem på her oppe i vår trygge utkant av verden. Det syns jeg det er ganske lite imponerende å snakke negativt om bare fordi du selv ikke finner det særlig spennende å se på selve den idrettslige aktiviteten.

 

For dem som er interessert i gatefoto burde det være mange gode motiver å hente blant aktiviteten som foregår utenfor selve fotballkampene på arrangementet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Apropos fotball:

 

It's weird... people say they're not like apes. Now how do you explain football then?

- Mitch Hedberg

 

Det er unaturlig at alle skal spille fotball.

- Marit Brevik

 

For de som føler de trenger en "second opinion":

 

Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

- Bill Shankly

 

Av alle uviktige ting i verden er fotball den viktigste.

- Pave Johannes Paul II

 

Du glemte den viktigeste, Per Inge Torkelsen passer jo kjempefint i disse Norwaycup tidene.

 

"gi ungdommen en flaske brennevin før idretten tar dem".

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ei jeg kjenner vil bare starte som hobbyfotograf for seg selv(ikke noe pro greier altså), ho tenkte på http://www.japanphot...-18-55mm-is-ii/

 

er vel helt greit å starte med det?

 

Men ho ville ha ett objektiv som er relativt billig som har litt zoom, noen anbefalinger?

 

18-55 har jo "litt" zoom, du må nok være mer spesifikk.

50mm f/1.8 er jo en sikker vinner for "hobbyfotografer".

Lenke til kommentar

Viktig, nei, for all del. Så lenge det er noenlunde riktig eksponert, så holder vel det i en avisartikkel.

 

Men, når man først tar seg bryet med å trekke frem en blits og bruke den av kameraet, så syns jeg fint man kan få det til å se noenlunde naturlig ut. Naturlig lys kommer ikke fra bakken. Hvis det blir for mye tiltak, kan man heller bare bruke blitsen på kameraet.

Lenke til kommentar

Viktig, nei, for all del. Så lenge det er noenlunde riktig eksponert, så holder vel det i en avisartikkel.

 

Men, når man først tar seg bryet med å trekke frem en blits og bruke den av kameraet, så syns jeg fint man kan få det til å se noenlunde naturlig ut. Naturlig lys kommer ikke fra bakken. Hvis det blir for mye tiltak, kan man heller bare bruke blitsen på kameraet.

Kan jo være de ikke ville følge regelen. Det er vel slik med bilder at alt er lov så lenge det er gjort med hensikt (ellerno).

På dette bildet blir fyren mer skremmende enn i en skikkelig mykt/behagelig belyst situasjon ;)

Politiet skal jo fremstå som skremmende og da hjelper det å fylle neseborene med lys :D

Endret av Inc
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns det er ganske kjipt å mobbe folk på generell basis jeg, uansett hvilken hobby de har. :)

Det er ikke sånn at jeg går rundt og mobber tilfeldige Rosenborg-supportere hver gang Rosenborg taper en kamp, men om en av mine nære venner som tilfeldigvis er Rosenborg-supporter skulle være i nærheten og det er toppsaken på dagbladet.no, så blir det nok litt vennskaplig mobbing.

 

Vennskaplig mobbing, fleiping eller hva du velger å kalle det, er en helt naturlig del av hverdagen i vennegjengene mine.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er ganske kjipt å mobbe folk på generell basis jeg, uansett hvilken hobby de har. :)

Det er ikke sånn at jeg går rundt og mobber tilfeldige Rosenborg-supportere hver gang Rosenborg taper en kamp, men om en av mine nære venner som tilfeldigvis er Rosenborg-supporter skulle være i nærheten og det er toppsaken på dagbladet.no, så blir det nok litt vennskaplig mobbing.

 

Vennskaplig mobbing, fleiping eller hva du velger å kalle det, er en helt naturlig del av hverdagen i vennegjengene mine.

Joda, jeg ser den, men som en som faktisk følger et lag veldig tett så er det kanskje det mest irriterende jeg veit om. En som ikke har peil, men som skal mobbe bare for å mobbe fordi "det er gøy". Det funker på det meste andre, men akkurat fotballen, der blir jeg irritert.

 

Sånn er det for meg, i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...