Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Min bekymring går på at de tekniske spørsmålene kan være til nytte for andre, men ingen andre enn den indre krets følger med på chatten. Til det blir chatten for intern. Hva med dem? De får i praksis ikke tilgang til den informasjonen. Hvis en person lurer på hvordan et objektiv er, så er det garantert andre som også lurer på det. Det er derfor tråder ikke slettes, selv om det er mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan fort bli slik at de som er inne i samfunnet her stiller alle sine egne spørsmål kjapt i chatten. Blant annet fordi de skjønner korte svar, og ikke trenger noen dypere forklaringer. Er det ikke slik, eller overdriver jeg faren for at det kan skje?

Det er jo en viss fare for det. Men jeg mistenker at vi bruker denne tråden istedet for å søke ...

 

Tom

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt over det PM tar opp flere ganger. Spesielt gjelder det når vi kommer inn på mere tekniske ting, f.eks min egen D70 vs. D200 vs. D300 ISO-test, som nå ligger begravet 50 sider ned i tråden, og aldri vil bli sett igjen.

 

Av en eller annen grunn går jeg rundt og tenker at "alle" leser denne tråden med stor interesse, men det er jo egentlig ganske selvsagt at lurkerne som er innom for å scanne tråder et par ganger i uken eller mindre ikke får med seg det som foregår her.

Lenke til kommentar
Det kan fort bli slik at de som er inne i samfunnet her stiller alle sine egne spørsmål kjapt i chatten. Blant annet fordi de skjønner korte svar, og ikke trenger noen dypere forklaringer. Er det ikke slik, eller overdriver jeg faren for at det kan skje?

Jeg vil tro at de fleste, som ikke er 110% fotointresserte ikke forstår så dype og meningsfulle innlegg. Det holder med det enkle lette, kanskje bare "ja, dette er et bra objektiv, gå å kjøp, mye for penga" så er resten blablablabla......... Men og kanskje noen som bare trenger en kjapp bekreftelse på at det er en bra ting de skal kjøpe. Men har ikke sett noen innlegg i chattetråden enda der noen spør og vil ha en dyp forklaring på opptil 3-4 avsnitt.

Lenke til kommentar

De aller færreste får med seg det skjer her inne, og det er ikke så rart. I løpet av en dag kommer så mange poster at kun de som bruker all våken tid til lesing på Akam får dem med seg. Det er kanskje litt greit å tenke litt lenger enn til nesetippen. Vi som er litt mer erfarne bør jo dele vår kunnskap med andre, ikke bare diskutere oss imellom.

Lenke til kommentar
Jeg får med meg ca. alt som skjer. Men blir fort litt å ta igjen etter kun et par timer borte. Å være på ferie er jo et rent helvete! Da er det bare å gi opp å følge med...

Jepp! Etter lunsj i morgen, så er det "cold turkey" på internett siden i litt over en uke (AAARGGHH).

 

Har med mobilt bredbåndsmodem fra Telenor - jeg kommer nok til å teste ut den - kun 80kr + MVA for de første 200MB. Så ingen bilder i bildekritikken som ikke er skalert ned :angry:

 

Tom

Lenke til kommentar

Derfor er det ingen utenfor klikken som leser dette. Det er jo dumt hvis chatten senker forumets øvrige delers innhold. Vi må ikke være så fokusert på oss selv at vi tror at andre ikke har behov for samme informasjon. For meg er det prinsipielt. Det er greit når Icefox skriver at han har gått over til Canon, men ikke når han gråter over at brorens E-420 tar bedre bilder en hans D80. Da trenger han jo en trygg og kjent skulder å gråte på-

Lenke til kommentar

Snakker du om Akam som en klikk eller kun Topp 20 innleggsskrivere i Chattetråden?

 

For meg er det enkelte her jeg har mer kontakt med enn andre, både privat og gjennom forumet, men jeg syns vi er ghanske åpne for alle andre, er ikke slik som klikkene på photosight. men joda, intern humor, spøk og fjas er vel noe som er "forbeholdt" enkelte, men jeg håper i så fall det er en positiv klikk, sett på med øyne utenifra...

Lenke til kommentar

Åpne er vi, og vi fortjener å være interne av og til. Beste sted å være intern er i chatten, og det er chattens misjon. Den bringer oss nærmere hverandre sosialt. Men det betyr at ukjente ikke gidder å henge her, for de er den indre krets som prater sammen her. Det er faktisk eneste måte en chat kan fungere på. Og det er bra.

 

Det er bra fordi det tar bort en del unødvendig off topic i de vanlige trådene, for off topic er egentlig et utslag av sosialt samkvem. Nå får de behovene en kanal. Men det er derfor det er viktig å ta opp interessante trådemner i tekniske deler av forumet. Hvis ikke velger man chatten til enkle spørsmål fordi er raskere. Men legger man dem ut i en tråd er det kanskje mange som har lurt på det samme, ikke bare oss. Da begynner et å gå ut over kvaliteten til resten av forumet hvis det går for langt. De enkle svarene om billigste Extreme III vil ikke komme allmennheten til gode, og det ofte slik info de kommer for å lese om.

Lenke til kommentar
Men det betyr at ukjente ikke gidder å henge her, for de er den indre krets som prater sammen her.

Henger her jeg da ;P Er så gøy å følge med på enkelte diskusjoner som utvikler seg noen ganger ;)

 

hehe.. nei da. Men må si meg enig i at man kunne faktisk holde noen spørsmål ute på forumet så andre kan lære. Dessuten kommer man nok aldri unna spørsmål om div ting da de kan oppstå som en del av diskusjonen.

 

Go chatte tråden. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...