Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Ordnung muss sein! :green:

Det går over :p

 

Ser ut til at vi har med en ordensmann å gjøre her. Skoene er sikkert også nypusset! :omg:

En dedikert samling i hyllene er der også!

Skoene er ikke nypusset - det skjer ikke før om en og en halv uke når jeg skal i dåp ;)

 

Data-litteraturen må jo stå der hvor PC-en er. Det er et par klassikere i den hylla. ANSI utgaen av K&R, The mythical man month med mere :)

 

Keep up the good spirit! :thumbs:

Will do - two down, one to go.

 

post-126935-0-68725500-1343159235_thumb.jpg

 

Nå fortjener jeg en øl - for siste post er stolen, og den tror jeg blir vrien ...

Endret av tomsi42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ordnung muss sein! :green:

Det går over :p

 

Ser ut til at vi har med en ordensmann å gjøre her. Skoene er sikkert også nypusset! :omg:

En dedikert samling i hyllene er der også!

Skoene er ikke nypusset - det skjer ikke før om en og en halv uke når jeg skal i dåp ;)

 

Data-litteraturen må jo stå der hvor PC-en er. Det er et par klassikere i den hylla. ANSI utgaen av K&R, The mythical man month med mere :)

 

Keep up the good spirit! :thumbs:

Will do - two down, one to go.

 

post-126935-0-68725500-1343159235_thumb.jpg

 

Nå fortjener jeg en øl - for siste post er stolen, og den tror jeg blir vrien ...

 

Puh, puster lettet ut når jeg ser at du også tar "lett" på skopussen... ;)

Og en øl (eller 2) fortjener en alltid etter å ha vært "håndverker",...... yamas! :!:

 

Skal bli artig å se kosekroken fullt utstyrt også ja...... :whistle:

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp holdt mitt første fotokurs - dog bare for én person. Ei 15 år gammel fotointeressert jente i svigerfamilien. Brukte 3,5 time på å gjennomgå det meste. Den vanskeligste biten er virkelig blenderåpning/lukkertid/ISO, og å få folk til å forstå sammenhengen. I mitt hode går det automatisk, men når jeg skal forklare det, så sliter jeg litt. Hehe.

Lenke til kommentar

Brukbart verktøy, Nautica. Kombinert med gaffateip, så er det en vinner. Som gammel hardware-mann, så vil jeg si "Jo større feil, jo større hammer" ;)

 

Det viste seg at stolen var forsåvidt grei å skru sammen; men jeg syntes det var lite med deler - det var fordi det meste var gjemt unna inni ryggen:

 

post-126935-0-04135300-1343162913_thumb.jpg

(Jeg fant, jeg fant)

 

Og da er jeg ferdig med monteringen:

post-126935-0-86141000-1343162915_thumb.jpg

 

I morgen skal utstyret inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange sier "If it works, don't mess with it." Jeg sier "If it works, take it apart and find out how. Put it together again. If it still works: Hey, good for you!"

 

Hadde en ungdoms-kamerat med den innstillingen, alt han fikk hendene i skulle demonteres "demoleres", det var den delen som omhandler montering som ikke funka optimalt for og si det sånt :)

Lenke til kommentar

TGB Her også :)

Synes den faktisk virker kjappere enn Lion.

Det synes jeg også, 36.3 Mpixels filer fungerer rimelig smertefritt på Macbook Air 13" med i7 (sommer 2011 modell). En annen positiv overraskelse er at skjermen er ekstremt mye bedre; tidligere så ting på 85% styrke brent ut og detaljer ble borte med full lysstyrke på skjerm. Så ser ut som kontrastinnstillinger er satt fornuftig.

 

Edit:

Kunne selvsagt kalibreres før, men ikke kommet så langt... bare brukt RGB verdier for å se om bilde blir bra i Lightroom før eksport og levering :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Finnes det en rawconverter med ca. samme kvalitet som Lightroom men for Linux?

 

Ta en titt på Darktable. Gratis Linux-klone av Lightroom som fungerer overraskende bra. Installasjonen er imidlertid ikke for pyser, det er en del pakker du må legge inn manuelt og som i hvertfall ikke finnes i de vanlige pakkebrønnene til Ubuntu, ble en del googling og detektivarbeid før jeg fikk det opp og gå.

Om ein legg til Darktable PPA-en, som nemnt på DT sine sider, er det ikkje noko stress, berre

sudo apt-add-repository ppa:pmjdebruijn/darktable-release
sudo apt-get update 
sudo apt-get install darktable

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...