tomsi42 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Ordnung muss sein! Det går over Ser ut til at vi har med en ordensmann å gjøre her. Skoene er sikkert også nypusset! En dedikert samling i hyllene er der også! Skoene er ikke nypusset - det skjer ikke før om en og en halv uke når jeg skal i dåp Data-litteraturen må jo stå der hvor PC-en er. Det er et par klassikere i den hylla. ANSI utgaen av K&R, The mythical man month med mere Keep up the good spirit! Will do - two down, one to go. Nå fortjener jeg en øl - for siste post er stolen, og den tror jeg blir vrien ... Endret 24. juli 2012 av tomsi42 2 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Ordnung muss sein! Det går over Ser ut til at vi har med en ordensmann å gjøre her. Skoene er sikkert også nypusset! En dedikert samling i hyllene er der også! Skoene er ikke nypusset - det skjer ikke før om en og en halv uke når jeg skal i dåp Data-litteraturen må jo stå der hvor PC-en er. Det er et par klassikere i den hylla. ANSI utgaen av K&R, The mythical man month med mere Keep up the good spirit! Will do - two down, one to go. Nå fortjener jeg en øl - for siste post er stolen, og den tror jeg blir vrien ... Puh, puster lettet ut når jeg ser at du også tar "lett" på skopussen... Og en øl (eller 2) fortjener en alltid etter å ha vært "håndverker",...... yamas! :!: Skal bli artig å se kosekroken fullt utstyrt også ja...... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Da har jeg nettopp holdt mitt første fotokurs - dog bare for én person. Ei 15 år gammel fotointeressert jente i svigerfamilien. Brukte 3,5 time på å gjennomgå det meste. Den vanskeligste biten er virkelig blenderåpning/lukkertid/ISO, og å få folk til å forstå sammenhengen. I mitt hode går det automatisk, men når jeg skal forklare det, så sliter jeg litt. Hehe. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Nå fortjener jeg en øl - for siste post er stolen, og den tror jeg blir vrien ... Blir det for problematisk kan du få låne spesialverktøyet mitt, og da tenker jeg på stolen Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Blir det for problematisk kan du få låne spesialverktøyet mitt, og da tenker jeg på stolen Alt for stort til verktøykassa mi. Man trenger egentlig bare macgyver-tape og wd-40. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Brukbart verktøy, Nautica. Kombinert med gaffateip, så er det en vinner. Som gammel hardware-mann, så vil jeg si "Jo større feil, jo større hammer" Det viste seg at stolen var forsåvidt grei å skru sammen; men jeg syntes det var lite med deler - det var fordi det meste var gjemt unna inni ryggen: (Jeg fant, jeg fant) Og da er jeg ferdig med monteringen: I morgen skal utstyret inn. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 I morgen skal utstyret inn. ...sa brura. 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 I morgen skal utstyret inn. ...sa brura. Den som venter på noe godt vettu Lenke til kommentar
brk Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 hehehe, «jo større feil, jo større hammer» Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 hehehe, «jo større feil, jo større hammer» En alternaiv regel er "Sitter det fast, bruk makt. Hvis det ryker, så var det på tide å bytte den ut uansett." 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Mange sier "If it works, don't mess with it." Jeg sier "If it works, take it apart and find out how. Put it together again. If it still works: Hey, good for you!" 3 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Alt går med vold og vaselin! Ellers har du jo alltids det ultimate presisjonsverktøyet i sleggeformat. Lenke til kommentar
brk Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 TGB Her også Synes den faktisk virker kjappere enn Lion. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Mange sier "If it works, don't mess with it." Jeg sier "If it works, take it apart and find out how. Put it together again. If it still works: Hey, good for you!" Hadde en ungdoms-kamerat med den innstillingen, alt han fikk hendene i skulle demonteres "demoleres", det var den delen som omhandler montering som ikke funka optimalt for og si det sånt Lenke til kommentar
TGB Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) TGB Her også Synes den faktisk virker kjappere enn Lion. Det synes jeg også, 36.3 Mpixels filer fungerer rimelig smertefritt på Macbook Air 13" med i7 (sommer 2011 modell). En annen positiv overraskelse er at skjermen er ekstremt mye bedre; tidligere så ting på 85% styrke brent ut og detaljer ble borte med full lysstyrke på skjerm. Så ser ut som kontrastinnstillinger er satt fornuftig. Edit: Kunne selvsagt kalibreres før, men ikke kommet så langt... bare brukt RGB verdier for å se om bilde blir bra i Lightroom før eksport og levering Endret 25. juli 2012 av TGB Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Finnes det en rawconverter med ca. samme kvalitet som Lightroom men for Linux? Ta en titt på Darktable. Gratis Linux-klone av Lightroom som fungerer overraskende bra. Installasjonen er imidlertid ikke for pyser, det er en del pakker du må legge inn manuelt og som i hvertfall ikke finnes i de vanlige pakkebrønnene til Ubuntu, ble en del googling og detektivarbeid før jeg fikk det opp og gå. Om ein legg til Darktable PPA-en, som nemnt på DT sine sider, er det ikkje noko stress, berre sudo apt-add-repository ppa:pmjdebruijn/darktable-release sudo apt-get update sudo apt-get install darktable Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Fant igjen min oldefars gamle kamera idag, en Carl Zeiss Ikon Ikoflex. Må få skaffet litt 120 film og sett om det fortsatt er fart i huset, men alt ser ut til å være i bra stand. Endret 25. juli 2012 av Killswitch 2 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Also: Ære være Recuva i det høyeste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå