Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Fått lura til meg en større SSD. Noen som har en enkel og grei guide til kloning som selv jeg kan forstå slik at jeg slipper å installere på nytt?

edit: Nevermind. CloneZilla virker greit til mitt bruk.

Endret av Daskemannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjedelig..

Mente vel kanskje ikke "kjedelig", men kanskje "kjipt".

Samme kveld som Oslo var preget av minnemarkeringene etter terrorangrepet 22. juli 2011, ble den unge fotografen Tor Markus Fuglstad fra Sande i Vestfold overfalt og fråstjålet kamera og personlige eiendeler for omkring 35.000 kroner utenfor regjeringskvartalet.

http://www.vg.no/nyh...?artid=10059082

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Kjedelig..

Mente vel kanskje ikke "kjedelig", men kanskje "kjipt".

Samme kveld som Oslo var preget av minnemarkeringene etter terrorangrepet 22. juli 2011, ble den unge fotografen Tor Markus Fuglstad fra Sande i Vestfold overfalt og fråstjålet kamera og personlige eiendeler for omkring 35.000 kroner utenfor regjeringskvartalet.

Håper han får utstyret tilbake.

Lenke til kommentar

Vært borti en del rare situasjoner selv opp gjennom årene, men så langt alltid klart å komme meg unna (flere ganger enkelte har forlangt å få fotoutstyr i både inn og utland, har funnet det mest effektivt å ikke stoppe for slike folk; bare fortsette å gå og ignorere). Demonstrasjoner med steinkasting og lignende kan også være skumle når man kommer i store folkesamlinger med feil folk som plutselig får det for seg at de kan identifiseres fra bildene. La oss håpe de skylde blir tatt.

Lenke til kommentar

Å skru PC er lettere enn dette ...

post-126935-0-65299800-1343125622_thumb.jpg

Holder på å lage meg en ny datakrok, med nytt skrivebord og kontorstol.

Er nå bare artig å skru :dremel: sammen slike ting også da, og tenk hvor fint det blir til slutt! (Regner med at du også viser oss det ferdige resultatet......) :eek:

Lenke til kommentar

Er nå bare artig å skru :dremel: sammen slike ting også da, og tenk hvor fint det blir til slutt! (Regner med at du også viser oss det ferdige resultatet......) :eek:

Går det ikke på strøm, så kan det være det samme ;)

Bildet av sluttresultatet kommer når jeg er ferdig. Men det er først i morgen kveld tipper jeg ...

Lenke til kommentar

Går det ikke på strøm bensin, så kan det være det samme ;)

Bildet av sluttresultatet kommer når jeg er ferdig. Men det er først i morgen kveld tipper jeg ...

fikset litt for deg jeg. :)
Lenke til kommentar

Fakturering! Ekte glede :)

Kan være enig med deg på det, det og fakturere. Det er alt andre i etterkant som er et helvete :)

Er bare et fåtall privatkunder jeg må "riste" penger utav i etterkant. Derfor jeg i hovedtrekk for privatkunder tar betaling på kortterminal umiddelbart; så slipper man slik styr. Bedriftskunder (av den seriøse typen) betaler _alltid_.

Lenke til kommentar

Kan gi deg et knep, hvis du gir rabatter, skriv nederst på fakturaen "ved for sen betaling så bortfaller alle former for rabatter" når du da sender en purring på full pris pleier omtrent alle å betale første forfall jækla kjapt.

Heldigvis har jeg ingen problemer med privatkunder siden jeg ikke leverer ut en vare uten at varen er betalt til fulle, større problemer med et par firmaer som konsekvent betaler 14 dager etter forfall, tok dem litt på sengen ved siste fakturering da jeg bare ga dem 2 dagers kreditt,ble litt rabalder da, men når jeg sa at dere betaler jo 14 dager for sent så da skulle det jo være greit ble de svar skyldig :)

Lenke til kommentar

For bryllup har jeg pleid å fakturere halve beløpet for å bekrefte booking, så siste halvdel ved leveranse. Vurderer seriøst å kjøre samme stil; ikke levere noe før alt er betalt. Bedriftskunder har jeg med 1 eneste unntak aldri hatt noe problem med.

Privatkunder i studio er generelt sett mareritt; da tar jeg alt via kortterminal. Alle problem borte :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Relativ enkelt og sette en tekst i kontrakten noe alla dette " varen utleveres ikke uten at varen er inspisert og godkjent av kjøper samt betalt til fulle".

Joda, poeng. Men enkelte privatkunder kan finne på å ikke betale uansett. Da har man svidd av masse tid man kunne brukt på andre inntektsbringende oppdrag. Uten å tråkke i et minefelt her; nordiske kunder er langt enklere å forholde seg til enn de fra andre deler av europa eller verden. Kulturforskjell; derfor større norske bedrifter som selger i f.eks øst-europa under ingen omstendighet leverer ut noen vare/tjeneste før penger er på konto.

Lenke til kommentar

Nå, kjempeoptimist for tiden :p

Er i godt driv :) One down - two to go:

post-126935-0-52642300-1343154568_thumb.jpg

Ordnung muss sein! :green:

Ser ut til at vi har med en ordensmann å gjøre her. Skoene er sikkert også nypusset! :omg:

En dedikert samling i hyllene er der også!

Keep up the good spirit! :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...