Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Var innom Japan Photo i Trondheim i dag. Vanskelig å velge hva man skal kjøpe når det man ønsker er dyrere enn hva man har råd til og det man har råd til ikke nødvendigvis er det man ønsker.

 

Snakket med en ekspeditør(som etter jeg forlot synes virket veldig kjent, montro om han er på Akam?) som hjalp meg med valg av macroobjektiv innenfor min prisklasse og lot meg teste forskjellige brennvidder.

 

Konklusjonen ble innkjøp av Nikkor 40mm micro pga. pris.

Det som overrasket meg var at arbeidsavstand på 90mm ikke var så mye bedre enn 40mm. Må ha vært maks 10cm arbeidsavstand på tamron 90mm.

 

40mm virker skarp. Kombinert med min SB700, så skal jeg nok klare å skape en del macrobilder i tiden framover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk å spørre Peder (lærer) om "lifing" (life-ing), og ikke gi deg før du har fått en demonstrasjon.

Hvorfor tror jeg at jeg kommer til å ha gjort noe dumt ved å spørre han det? :p Forklar.

 

Tipper du får en fotolærer som bruker LX5 ;) God tur!

? Takk! Gleder meg som en unge til 27 aug. :D Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Alltid litt småkjipt (men ingen krise) at en (nett)butikk senker prisen på en vare man har bestilt med 500 kroner dagen etter man har lagt inn orderen... En laptop fra Dustin

 

De har ikke sendt dataen enda,så sendte de en mail og spurte om de ikke kunne redusere prisen for meg.

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

Alltid litt småkjipt (men ingen krise) at en (nett)butikk senker prisen på en vare man har bestilt med 500 kroner dagen etter man har lagt inn orderen... En laptop fra Dustin

 

De har ikke sendt dataen enda,så sendte de en mail og spurte om de ikke kunne redusere prisen for meg.

 

Ta en telefon til mandagen, argumenter med angrefristen.

Jeg har alltid fått viljen min hos dem, veldig greie og ha med å gjøre, sålangt :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Regner med at det er grei skuring.

 

Litt teit at det ikke går ann å slette ordre på "min side" hos Dustin, man må kontakte de for å få slettet ordre. Var en gang jeg skulle bestille noen greier, og plutselig endte jeg opp med at jeg hadde fire ordre inne. Men ordnet seg selvsagt da jeg kontaktet de.

Lenke til kommentar

Da var nytt kamera og objektiver på plass. Nå venter jeg bare på arbeidsmaskin. Lofoten FHS, here I come!

 

 

20BGE.jpg

 

 

Lucky bastard..

Er uføretrygdet, 41 og kan egentlig bare glemme slikt.

Tilbragte mine beste år på sjøen.

jaja.. :)

Lenke til kommentar

Finnes det en rawconverter med ca. samme kvalitet som Lightroom men for Linux?

 

Ta en titt på Darktable. Gratis Linux-klone av Lightroom som fungerer overraskende bra. Installasjonen er imidlertid ikke for pyser, det er en del pakker du må legge inn manuelt og som i hvertfall ikke finnes i de vanlige pakkebrønnene til Ubuntu, ble en del googling og detektivarbeid før jeg fikk det opp og gå.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er noen som husker at jeg skrev for en tid til bake at jeg hadde problemer med det trådløse nettet.

 

Trodde det var kortet som var årsaken, men fikk et nytt tilsvarende på garantien og det fungerte heller ikke, hvis jeg slår av kryptering/brannmur i modemet er det ingen problemer.

Kjøpte også en wifi-skriver og den har også sluttet å fungere trådløs, nytter ikke selv om jeg resetter alt til fab.innstillinger.

 

Tror at modemet blokkerer for spesifikke hardrwarenavn/id. ikke ip/mask etc.

 

Kan bli gal av mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...