Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

OK, da er sikkert filmene brukbare dersom det er noen den som måtte ha lyst på dem. Gir dem som sagt bort hvis noen vil ha dem. Ellers går dem i søppla. (Har jeg ikke brukt dem nå, så kommer jeg ikke til å bruke dem neste n-antall år heller). Kan hentes i Nord-jæren området eller postsendes for den saks skyld (send meg konvolutt/frimerke)... PM.

 

Som nevnt er det ikke spitzenklasse film. Erindrer at det disse 200 ISO'ene er fra kona's periode med 35mm kompaktkamera og postordre fremkalling. Noen som husker ferdigfrankerte fremkallings-posene som alltids dukket opp i postkassen? Send inn filmen til fremkalling og få bildene + ny film for kun 79,-...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Husker de ja :love: Maste alltid på ho mor om at vi var nødt til å sende inn filmer som sikkert var 99% bullshit på. Likte å løpe rundt og ta random bilde av dyrene når jeg var mindre, gjerne 20 bilder av samme motiv :p

Lenke til kommentar

Da har jeg tømt lommeboken enda mer og bestilt meg en 24-70 og 50mm 1.4G til Nikonen, samt en Lowepro Fastpack 350. Ville egentlig ha 300 men den så litt liten ut. Må ha plass til alt + termos og litt sånt.

 

Noen som har erfaring med Nikon sin 24-70? Var ikke noe særlig imponert av Canon sin etter jeg fikk prøve kompisen sin 24 TS-II, men den var jo flott før det. :p

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Da har jeg tømt lommeboken enda mer og bestilt meg en 24-70 og 50mm 1.4G til Nikonen, samt en Lowepro Fastpack 350. Ville egentlig ha 300 men den så litt liten ut. Må ha plass til alt + termos og litt sånt.

 

Noen som har erfaring med Nikon sin 24-70? Var ikke noe særlig imponert av Canon sin etter jeg fikk prøve kompisen sin 24 TS-II, men den var jo flott før det. :p

 

Snakker vi 24-70 f.2.8 her ? Ett av de skarpeste zoom objektivene på markedet som tipper 95 % av bildene mine er tatt med siden anskaffet D700.

Lenke til kommentar

Da har jeg tømt lommeboken enda mer og bestilt meg en 24-70 og 50mm 1.4G til Nikonen, samt en Lowepro Fastpack 350. Ville egentlig ha 300 men den så litt liten ut. Må ha plass til alt + termos og litt sånt.

 

Noen som har erfaring med Nikon sin 24-70? Var ikke noe særlig imponert av Canon sin etter jeg fikk prøve kompisen sin 24 TS-II, men den var jo flott før det. :p

 

Snakker vi 24-70 f.2.8 her ? Ett av de skarpeste zoom objektivene på markedet som tipper 95 % av bildene mine er tatt med siden anskaffet D700.

Åh? I følge ISO 12233 oppløsningstest av denne er den ikke noe særlig skarp. http://www.the-digit...omp=0&APIComp=4

 

Uten mus over bildet = nikon sin, med musen over bildet = canon sin.

 

Slike tester skal man jo ta med en biiiitte liten klype salt da tester MENT for å vise feil ofte finner de mens real-world eksempler gir ofte greiere resultater, men ja. :p Får håpe den står til hva kvalitet angår med 70-200en min. Ville ha meg en vidvinkel men JP hadde lang leveringstid på Zeiss 21mm Distagon (ZE.2) og jeg må ha den til 27 august. :) Tok meg den 50mmen for blenderen sin skyld. Latterlig at den er skarpere enn Canon sin 1.2L til 10% av prisen.

 

Noen som har fine ord om Nikon 14-24 og/eller Zeiss 100mm makro-planar? Litt merkelig med manuellfokus til studiobruk, men hører så mye godt om den. Vil ha litt personlige erfaringer fra norske folk, da.

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Hmm, sannelig. Det er et par aktører i olje- og energibransjen som har "lånt" bilder av meg. Ulovlig bruk, kommersielt, ingen kredittering, høy oppløsning på én av nettsidene. Et firma i Sverige, et i USA. Hva tar man for sånt, mon tro?

 

Det er et par tråder her på forumet angående stjålne bilder, du finner de trådene under "annet".

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Da er jeg på god vei til å slenge inn en bestilling på denne datamaskinen, så hvis noen har noen innvendinger skrik ut.

 

Stusser litt på en ting, ser her at det er mulighet for to harddisker (2 x 1TB 5400rpm Hard Drive (Customisable to up 2 x 480GB SSD), det står det ingenting om i omtalen på Dustin.Kan det være lokale variasjoner av maskinen, eller er det bare utelatt fra omtalen til Dustin?

 

Hvis det er mulighet til to disker er det det vel ingen sak å smelle inn en SSD-disk. Er det mye styr å legge OSet over fra den vanlige disken til SSD? Regner med at man må reinstallere windows?

Lenke til kommentar

Stusser litt på en ting, ser her at det er mulighet for to harddisker (2 x 1TB 5400rpm Hard Drive (Customisable to up 2 x 480GB SSD), det står det ingenting om i omtalen på Dustin.Kan det være lokale variasjoner av maskinen, eller er det bare utelatt fra omtalen til Dustin?

 

 

Sikkert utelatt, nettbutikker er ikke så flinke og lete frem riktig informasjon, mye copy/paste der i gården og når varelinjene er fulle så blir det siste utelatt. Jeg pleier og sjekke hos produsenten når jeg skal ha full spesifikasjoner eller bruker google til spesifikke spørsmål/svar jeg lurer på.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Noen som har fine ord om Nikon 14-24 og/eller Zeiss 100mm makro-planar? Litt merkelig med manuellfokus til studiobruk, men hører så mye godt om den. Vil ha litt personlige erfaringer fra norske folk, da.

14-24 har lett fokus shift, er stor og klumpete, og er etter det undertegnede kjenner til noe av den beste zoomoptikken som er laget.

Makro-Planar 2/100 har litt dybdekroma, men er ellers på alle måter spektakulær. Du skal bare ha ekstra matt mattskive. :)

Hadde jeg ikke fått tak i 125mm'en min hadde jeg kjøpt en sånn en. :)

Lenke til kommentar

Hei folkens :) På lørdag fotograferer jeg Bruce Springsteen konserten i Oslo med 5D III + Canon EF 400 f/2.8L IS USM. Det er 30 meter fra foto-området til scenekanten. Blir det for lite med 400 mm da?

 

Det bør passe ganske så utmerket. Tror det kan bli lettere å få det lille ekstra med f/2.8, fremfor 500/600mm med f/4 (hvis det er alternativene). Ta med deg 40D med 24-70mm i tillegg for variasjonens del :)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Hei folkens :) På lørdag fotograferer jeg Bruce Springsteen konserten i Oslo med 5D III + Canon EF 400 f/2.8L IS USM. Det er 30 meter fra foto-området til scenekanten. Blir det for lite med 400 mm da?

 

Det bør passe ganske så utmerket. Tror det kan bli lettere å få det lille ekstra med f/2.8, fremfor 500/600mm med f/4 (hvis det er alternativene). Ta med deg 40D med 24-70mm i tillegg for variasjonens del :)

 

Takk :) jeg setter 24-70 på 40D for publikumsbilder. 40000 publikummere er litt heftig..

Lenke til kommentar

Da har jeg tømt lommeboken enda mer og bestilt meg en 24-70 og 50mm 1.4G til Nikonen, samt en Lowepro Fastpack 350. Ville egentlig ha 300 men den så litt liten ut. Må ha plass til alt + termos og litt sånt.

 

Noen som har erfaring med Nikon sin 24-70? Var ikke noe særlig imponert av Canon sin etter jeg fikk prøve kompisen sin 24 TS-II, men den var jo flott før det. :p

 

Snakker vi 24-70 f.2.8 her ? Ett av de skarpeste zoom objektivene på markedet som tipper 95 % av bildene mine er tatt med siden anskaffet D700.

Åh? I følge ISO 12233 oppløsningstest av denne er den ikke noe særlig skarp. http://www.the-digit...omp=0&APIComp=4

 

Uten mus over bildet = nikon sin, med musen over bildet = canon sin.

 

Slike tester skal man jo ta med en biiiitte liten klype salt da tester MENT for å vise feil ofte finner de mens real-world eksempler gir ofte greiere resultater, men ja. :p Får håpe den står til hva kvalitet angår med 70-200en min. Ville ha meg en vidvinkel men JP hadde lang leveringstid på Zeiss 21mm Distagon (ZE.2) og jeg må ha den til 27 august. :) Tok meg den 50mmen for blenderen sin skyld. Latterlig at den er skarpere enn Canon sin 1.2L til 10% av prisen.

 

Noen som har fine ord om Nikon 14-24 og/eller Zeiss 100mm makro-planar? Litt merkelig med manuellfokus til studiobruk, men hører så mye godt om den. Vil ha litt personlige erfaringer fra norske folk, da.

 

Ja alt er vel relativt, nå kan det sikkert være ett visst avvik fra objektiv til objektiv. Har 14-24mm også selv om bruken neppe har forsvart prisen siden det aller meste er er tatt med 24-70 og noen bilder med 70-200.

 

Tok å googlet 24-70 n for moro skyld og fant 3 random tester som alle konkluderer med at dette er/er blandt de skarpeste zoom objektivene de har testet.

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Finn.no er svin. De brukte idag over tre timer for å legge ut en annonse der. Sendte de tre mailer, kun autosvar. Ringte de to ganger før jeg andre gang traff en kompetent saksbehandler som godkjente annonsen.

 

De tok svindel seriøst sa de, derfor var min til en 2 kontroll sa de, for de hadde så mye svindler under fotoutstyr. Hadde jeg ikke ringt de, så hadde ihverfall ikke annonsen blitt lagt ut i dag.

 

Annonsen hadde ikke lagt ute lenge før det tikket inn en tilsvarende mail fra Payex om at jeg hadde blitt enig med en persom om pris og frakt. Samme navn og mail som oppgitt her hos kelux78.

 

Finn betalinggaranti er aldri uansett aktuellt å bruke for meg. Treffer du den riktige idioten av en kjøper så blir du aldri ferdig med den avtalen. Som selger er den avtalen ikke mye interessant.

 

Jeg sa til finn.no at de var lakeier for svindlere fra Østeuropa og Nigeria. Men annonse som var seriøs hadde store problemer med å bli godkjent, mens svindelannonser slipper de igjennom hele tiden.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Nooooooo. Jeg venter på en lørdagslevering fra JapanPhoto med Express over natten. Står at de kommer innen klokken 7 eller 9... jeg skrollet ikke lengre ned og så at lørdager så er det mellom 10 - 12. Jeg har våknet for tidlig. Fuck my life. :p

 

Fikk D800en i går. Hentet den hos Elkjøp Megastore Ullevål. Fryktelig deilig kamera. Kommer ikke til å ta på 5Den min lenger. Haha.

 

Nydelig vær her på østlandet, for once. :D

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Hehe. Kondolerer, mannen. :p

 

Klokken på mobilen min går helt bananas. Låseskjermen viser XYZ mens klokkewidgetten på framsiden vizer ZXY og notifikasjonsbaren viser XZY. Trodde klokken var 10.40 når jeg våknet og alarmen hadde pågått siden klokken 6.30 Snakk om sjokk når jeg endelig kom ned og sjekket sporingen. Faen heller. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...