Simon Aldra Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg har portrettintervjuet den ene vi har her, Mamiyabruker, han sender alt inn nutildax. Mulig jeg kan høre med et designfirma, men tviler. Er det ingen som printer bedre enn Japanphoto til greie priser på nettet? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Er det ingen som printer bedre enn Japanphoto til greie priser på nettet? Jo, de jeg bruker... Matt, Laminat, papplate.... Grrr... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Rotet bort et 4GB-kort Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Er det ingen som printer bedre enn Japanphoto til greie priser på nettet? Jo, de jeg bruker... Matt, Laminat, papplate.... Grrr... Hvem bruker du da ? Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Hehe, can't tell you... Er da fordi det er spesialpris for meg, og få andre. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 http://www.photozone.de/Reviews/Canon%20EO...-report--review Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Ok... Men for å lage et lite tema... Kjøpte meg Polarizerings filter fra HOYA til mitt 450D... Men har et problem... Det sitter fast!! Kva vei skal eg skru? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Gå ut på kjøkkenet og hent mors oppvaskhansker. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Fikk det av Men han eg kjøpte det av sa det skule redusere blits refleksjonen i vindu og framheve sterke farger... testa det litt no... foreløpig har det ikkje blitt nokke sterkare eller meir redusert... berre mørkare og u-redusert refleksjon... Nokke eg gjer feil? Endret 10. juli 2008 av Bolivar Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Det er ikke alltid du får bort alle reflekser, men hvordan blir det når du tar bildet. De blir jo likt eksponerte selv om søkerbildet blir mørkere. Hvordan fikk du filteret av? Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Dasspapir og tanken på superforsikring vist det gjekk gale Menmen... Det er litt mørkt ute so... får prøve imorgen når det blir knall sol Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Ser virkelig ikke problemet med å ta et kjapt utstyrsspørsmål i chattetråden, PM. Nå ville han i dette tilfellet kanskje ha litt utdypet informasjon, men å spørre om hva folk synes, burde da være lov. Hvis du sikta til bildet jeg posta et par sider tilbake, var ikke det noe forsøk på BK. Kun for å vise hva filtrene fikk til. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Se for deg chattetråden som en pub/bar. Du sitter med et par kamerater o.l og snakker om løst og fast, i chattetråden om foto. Da kan du spør hva kameratene dine synes om en ny fotballspiller, en fin dame osv. I chattetråden går det mer i objektiver, kameraer og utstyr. Men med en gang du går dypere inn i emnet så lager du heller egen tråd. F.eks med en fotballspiller. Du spør om han er bra, de andre svarer ja, og hva de har hørt fra før om spilleren. Men begynner du med å spørre om hvilke klubber han har spilt i, hvor er han fra, alder, mål, landskamper? Blir det dypere, og likt er det med fotoutstyr. Er det lette spørsmål, eller bare bittelitt showoff i form av bilder så vil det gå greit, men spør du: "hva kan jeg gjøre bedre?" Lager man heller en egen tråd. Eks: - Er dette objektivet noe å satse på? (Kan taes f.eks i chattetråden) - Har dere anbefalinger, og/eller tester til en spesielt objektiv, bør jeg kjøpe det? (Bedre å starte en egen tråd om dette) Endret 10. juli 2008 av Pirja Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 GIMP for Windows - hvilken raw konverter ? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 UFRaw fungerer som plugin for Gimp og skal gje ganske gode resultat har eg høyrd. Trur derimot ikkje det er mogeleg for noko batch-konvertering. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Nikon NX... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Fant UFRaw akkurat i det du postet - trenger ikke batch i ferien Tom Nikon NX... Funker rumpe på CR2 filer. Og etter det jeg har hørt, så trenger Capture NX mer CPU og minne enn det Norsk regnesentral har i kjelleren sin Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Nikon NX... Funker rumpe på CR2 filer. Da står workflowen i stil med bildefila Utrolig hvor stor forskjellen på NX og CS3 (ACR) er! ACR er rumpe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå