Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjøpt en creative D200 (bluetooth høytalere) som av en eller annen grunn trenger 14V (ikke12V). Ellers hadde jeg bare seriekoblet to 6V mursteiner. Så da har du en ide om ønsket størrelse og kapasitet.

 

Du har ikke brukt for en 14.4V drill ?, de batteriene kan du bruke til alt mulig og lader følger med.

 

Du bruker vanlige flatsko til og montere kabler, anbefaler toolstop for handel.

 

En annen mulighet er og ta kontakt med batteributikken i Fredrikstad, de har laget noen spesialløsninger for meg angående batteripakker.

 

Edit: noen anbefalinger på hvordan jeg kan høre på foreksempel deep purple over nettet i verkstedet, har router/trådløs tilgang og vil helt ikke har en pc m/røkla der siden mye støv, funker det med en Squeezebox radio og bruke spotify eller noen andre enkle løsninger

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hei hei. Lenge siden jeg har vært innom her føler jeg.

 

Noen som vet om butikker som har Nikon D800E samt MB-D12 inne? JapanPhoto og Fotovideo er eneste nettbutikkene jeg finner med de på nettsidene men de har ikke inne. Skal kjøpe meg en D800 70-200 f2.8 og selvfølgelig MB-D12, men hjelper lite på om jeg ikke får skaffet det.

 

Skal ringe Lofoten FHS og høre om de fortsatt har ledige plasser til Proff Foto. Må komme meg vekk fra bergen.

Vel, klarte å få et supert tilbud fra en ansatt i en fotobutikk som hadde èn stk vanlig D800. Kjempenedsig å ikke få tak i D800E, men kølistene er lange og jeg har liten tid før jeg drar til Lofoten FHS for å gå Proffoto på gøy. Har også satt av en MB-D12, et ekstrabatteri og 70-200 men 70-200 hadde de ikke inne og uviss leveringsdato. Tror jeg skal heller bestille den (objektivet) en annen plass, men da får jeg vel ikke like godt tilbud. :(

 

Vel nå blir det å dra til Oslo kjappest mulig. Få min bror til å cashe ut for D800en m/ utstyret før jeg kommer, så blir det å ta lekebilder inntil jeg drar i august. :D

 

En ting til, noen her som har Macbook Pro m/ Retina? Hvordan ser bilder ut i Lr og Ps? Er de pikselerte eller er det kun brukergrensesnittet som er det? Må jeg nøye meg med å lære Aperture helt til Adobe oppgraderer CS6? Tenker å plukke opp en slik i Oslo med 16gb, men jeg er så urolig for at jeg må vente en stund før Adobe gidder oppgradere (jaja, jeg vet de har vist en helt fungerende versjon tidligere på WWDC).

 

Sykt utålmodig.

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Det er jo ingen steder spesifikt for slikt; men synes at utfordrings-underforumet bør gå greit. Det er jo deg selv du skal utfordre.

 

Det du kan gjøre samtidig, er å lage en 365 prosjekt/utfordringstråd der du beskriver hva et 365 prosjekt går ut på, og foreslår at de som har slike på forumet, legger inn en link der.

Lenke til kommentar

Det er jo ingen steder spesifikt for slikt; men synes at utfordrings-underforumet bør gå greit. Det er jo deg selv du skal utfordre.

 

Det du kan gjøre samtidig, er å lage en 365 prosjekt/utfordringstråd der du beskriver hva et 365 prosjekt går ut på, og foreslår at de som har slike på forumet, legger inn en link der.

Utfordringer it is then, takk!

 

Fikser en utfordringstråd også. :)

 

Do it.

 

For min egen del ville et ukesprosjekt kanskje vært mulig. 365 - no way.

Det jeg også frykter kommer til å skje. Men tenker at om jeg gir meg selv en passelig fri utfordring, skal jeg nok greie å levere ett publiseringsverdig bilde hver dag. Kanskje. :p

Lenke til kommentar

Vurderer å bli mer aktiv igjen på Flickr (har bare en gratiskonto som har vært "nedlagt" lenge nå). Er det mulig å passordbeskytte set, evt andre måter å begrense tilgangen på enkelte set? Har ikke lyst å la familiebilder osv liggende åpent.

 

Du kan lukke ett sett og gi det ett passord som du kan gi til venner og bekjente. Jeg bruker det selv på bilder av mennesker så de kan se enten alle eller utvalgte bilder fra en shoot.

Lenke til kommentar

Flickr er vel fortsatt brukbare? Eller er det andre lignende tjenester man heller bør gå for?

Jeg holder meg til flickr; da de andre jeg kjenner er der også. Er fornøyd med hva de elverer. SmugmMug og Zenfolio er også vel de beste alternativene; og er nok mer egnet for de som virkelig satser på foto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...