Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Det er ihvertfall bedre å sitte på forum å surre, enn å oppdatere Linked-In profilen, samt skrive en CV og en jobbsøknad.

 

Det er forøvrig ikke frivillig - er offer for nedbemanning ...

 

Får heldigvis en sluttpakke som det smaker fugl av, så lenge jeg finner meg en ny jobb i rimelig tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjiperen... lykke til med jobb jakt, tomsi42!

 

forum eller ny fotosekt - er alltid bedre enn Linked-in

 

Linked-in er så trist og trasig som det kan bli... som overeksponert 2mpx bilde med rød øyer av sjefen som noen absolutt vil ha på intranette... og der blir man sittende...

Lenke til kommentar

 

Det er forøvrig ikke frivillig - er offer for nedbemanning ...

 

Får heldigvis en sluttpakke som det smaker fugl av, så lenge jeg finner meg en ny jobb i rimelig tid.

 

Huff, vanskelig og finne tilsvarende jobb eller er markedet greit nok, hvis ikke må man tenke kreativt :)

Lenke til kommentar

NAS er rett og slett genialt, skjønner ikke at jeg ikke har kjøpt det tidligere. Når jeg har gjort meg ferdig med en katalog i Lightroom eksporterer jeg bare alt som "HD" jpeg over på en visningsstruktur på NASen. Så når vi har besøk kan jeg bare fyre opp Playstation 3 (ikke le) og vise alt jeg har direkte på TV uten å måtte slå på dataen, eksportere shait eller sitte sammenklemt rundt 12" laptopen. Mulig dette er steinalder for enkelte, men det er enkelt og det fungerer.

 

Neste skritt blir å sette seg inn i bilde-"appen" på NASen, slik at man kan få tilgang til dette via internett. Kjekt å kunne vise litt flere bilder til familien uten å måtte laste opp alt på nett.

Lenke til kommentar

Jeg skulle ut og ta bilder med d800 og zeiss 21mm i dag. Det oppstår så et lite problem, kamera vil kun ta bilder når zeissen står på f/22. Er det jeg som gjør noe feil, eller er det noe galt med zeissen? Jeg har zf.2 versjonen

 

Ja du skal u styre blender gjennom kamera?.. AF-D Ai etc objektiver skal stå på f22 på objektive (fysisk brytter), selve blenderen styres så gjennom kamera. dvs det er helt normalt :)

 

Dersom du ikke får styrt blender på kamera når objektivet står på f22 da er det noe galt ja.

Lenke til kommentar

Er enig at linked-in er triste saker, men et nyttig verktøy for jobbsøking i min bransje. Går det trått med jobbsøkingen, så blir det desto mer tid til fotografering.

Jeg syns ikke det er så trist. Det er det man gjør det til, spør du meg. Det er et nyttig og enkelt verktøy for å kunne oppdatere nettverkene sine og det funker glimrende i jobbsøkersammenheng.

Lenke til kommentar

Jeg skulle ut og ta bilder med d800 og zeiss 21mm i dag. Det oppstår så et lite problem, kamera vil kun ta bilder når zeissen står på f/22. Er det jeg som gjør noe feil, eller er det noe galt med zeissen? Jeg har zf.2 versjonen

 

Ja du skal u styre blender gjennom kamera?.. AF-D Ai etc objektiver skal stå på f22 på objektive (fysisk brytter), selve blenderen styres så gjennom kamera. dvs det er helt normalt :)

 

Dersom du ikke får styrt blender på kamera når objektivet står på f22 da er det noe galt ja.

Det er en kamerainnstilling som sier om man skal bruke kamerahus eller objektiv for å styre blender. Så begge deler er mulig.

 

Edit:

Innstilling f9 faktisk :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...