Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, endelig er kameraet i hus igjen, sendte inn hele sulamitten for kalibrering med mitt Sigma 50mm og fikk med rens av huset på kjøpet, relativt raskt gikk det også, ca tre uker fra jeg sendte pakken til den kom i dag. Så gjenstår det å se om kalibreringen ble en suksess eller ikke :)

Lenke til kommentar

50mm f/1,2 er verd MYE! (Gi den til meg :p )

 

50mm f/2,0 er ikke verd noe særlig. Den kan du gi bort. Bruktmarkedet flyter over av Pentax 50mm f/1,7 til et par hundrelapper grunnet dens enorme popularitet på 80-tallet.

 

Mer info:

SMC Pentax-A 50mm f/1,2 snittpris 509 $

SMC Pentax 50mm f/1,2 snittpris 352 $

SMC Pentax-A 50mm f/2,0 snittpris 34 $

SMC Pentax-M 50mm f/2,0 snittpris 26 $

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Noe for de som trenger mye fart :

 

Sony_QD-S64_QD-S32-580x380.jpg

 

 

 

 

Kilde

Spennende, men klarer 100+ raw i serie uten reduksjon i hastighet med D4 og forrige utgave XQD; så ser ikke behovet :)

 

Edit:

Svirrer noen rykter om potensiell mulighet for ren XQD modul for D4; ser man på D4 ser den veldig klar ut for enkel utbytting; 1 skrue lett tilgjengelig under luken.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

50mm f/1,2 er verd MYE! (Gi den til meg :p )

 

50mm f/2,0 er ikke verd noe særlig. Den kan du gi bort. Bruktmarkedet flyter over av Pentax 50mm f/1,7 til et par hundrelapper grunnet dens enorme popularitet på 80-tallet.

 

Mer info:

SMC Pentax-A 50mm f/1,2 snittpris 509 $

SMC Pentax 50mm f/1,2 snittpris 352 $

SMC Pentax-A 50mm f/2,0 snittpris 34 $

SMC Pentax-M 50mm f/2,0 snittpris 26 $

Så hva er fornuftig pris å kreve på foto.no bruktmarkedet da? blir vel å selge 50mm 2.0 til 100 elns, men aner ikke hva jeg skal ta for 1.2'n

 

prøvde å finne noen som solgte i norge, men heller dårlig:P

Lenke til kommentar

Prøv med litt høy pris i starten. Det er ikke verre enn at du legger den ut på nytt med lavere pris hvis interessen er laber.

 

Er det A-versjonen du har? Den er litt mer verdifull enn den andre på grunn av blenderautomatikk.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

åssen ser jeg om det er a? har ikke peil på slike gamle :p

 

på objektivet står det smc pentax 1:1.2 50mm og standard namebranding, ikke noe om noe A

 

objektivene er btw STRØKNE/MINT, ser ut som rett ut av esken egentlig. null tegn til støv/mugg/whatever.

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Jeg høynet faktoren på grunn av mint tilstand (fra gjennomsnittlig) og fordi ting ofte selges litt billigere i utlandet enn her hjemme. Det er bedre å starte høyt og bevege seg nedover enn å kanskje selge den for billig. Eventuelt kan du legge den ut som auksjon i stedet for vanlig fast pris, men da må du regne med at noen potensielle kjøpere ikke gidder å bli med på budrunder.

Lenke til kommentar

Prisen er også avhengig av hvor fort du vil selge, samt at ferie/skattepenger er i hende, men hovedproblemet er som vanlig og finne kjøperen uansett prisforslag :)

 

Ikke skriv "vurderes solgt, høystbydende, bud, etc. En ide er og skrive "normal bruktpris for dette objektivet er 2500/3000.- selges for 2000.-" eller "noe rimeligere ved rask avgjørelse"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...