Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker at det en gang ble postet en side der man kunne handle polariseringsfiltre o.l billig fra. Er det noen som har adressen til denne siden?

 

http://foto.pixfiler.com//index.html

 

Har handlet der selv 2 ganger, og er fornøyd.

 

Edit: Norsk selger, så varene sendes fra Norge.

 

Edit 2:

http://maxsaver.net/ Ikke erfart selv, men hvis ikke hukommelsen lurer meg, var det folk her på bruket som har handlet derfra med gode erfaringer.

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Er vel et par kriker og kroker som vi ikke har knipset der ennå, samt en rock and roll burger frister :)

Er ikke uenig i det. Men det er jo litt å se på i Sarpsborg også (skuille ikke tro at jeg sier det :p) Men der er det vel smått med rock'n'roll burgere ...

 

Vel, selv om jeg sogner under særp er jeg ikke noe spesielt kjent der, men har alltid hatt lyst til en tur på borgarsyssel-museumet, Furuholmen, og kanskje lensemuseum :)

 

Jeg handler stort sett filter fra Maxsaver, kjempefornøyd med de.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Herregud så digg Lightroom var å bruke på ny maskin med i5, 8gb ram og ssd disk.

brått var det litt mer morsomt å redigere.

 

Har ny maskin jeg og nå. Merker godt forskjell, men har ikke LR-previews eller LR-katalogen på SSDen (er for liten).

 

Frustrasjon: Dro ut for å fotografere mørke skyer som kom hitover. Var 10 min for sent ute til å fotografere kilometer høye lyn... :( Så kom regnet, og da ble alt bare grått, så da var det bare å dra hjem igjen.

Lenke til kommentar

Herregud så digg Lightroom var å bruke på ny maskin med i5, 8gb ram og ssd disk.

brått var det litt mer morsomt å redigere.

 

Har ny maskin jeg og nå. Merker godt forskjell, men har ikke LR-previews eller LR-katalogen på SSDen (er for liten).

 

Frustrasjon: Dro ut for å fotografere mørke skyer som kom hitover. Var 10 min for sent ute til å fotografere kilometer høye lyn... :( Så kom regnet, og da ble alt bare grått, så da var det bare å dra hjem igjen.

 

Bedre enn å ha bo på et fantastisk sted med lyn som lyser opp bakgrunne så godt at jeg kunne stått på verandaen og koset meg i hele kveld ... hadde jeg bare hatt mitt kamera ... som er på reparasjon/kalibrering for 4. uken på rad.

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg med bruktsalg, er alle disse smartingene som sier de skal kjøpe og avtaler tid men gidder ikke ta seg bryet med å møte opp.

 

Har lagt til meg en sedat holdning når jeg selger ting, har gått fem på alt for mange ganger til å ta det personlig, gidder ikke lengere og ta hensyn til hva potensielle kjøpere sier, mottoet er "førstemann til mølla med pengene får kjøpt varene", men er like seriøs uansett hvem som tar kontakt med meg.

 

Har funnet ut at jo mer optimistisk kjøpere er jo mindre sjanse for salg, spesielt de som leser annonsen mens de ringer og skriker ut i telefonen "er den solgt", det er sånne impulskjøpere som avtaler men når de har fått litt tid på seg til og tenke finner de ut at det var kanskje ikke så lurt allikevel og skipper hele avtalen.

Skal man inngå en form for avtale så er det viktig og få 10% forskut så raskt som mulig for å låse kjøper til avtalen.

 

Tapte 60K på salg av en større båt for endel år siden, hadde en som absolutt skulle ha båten men fikk ikke penger før om et par uker, hvis jeg holdt den av skulle jeg få ønsket pris, så grisk jeg er så gikk jeg med på det, i mellomtiden hadde jeg et par som ikke ga seg og absolutt ville ha båten så vi avtalte at hvis det ikke ble salg skulle de få båten "prisen var ikke et problem", tiden gikk og jeg hørte ikke mer fra han som jeg avtalte med og fikk heller ikke tak på han, ringte til parret men de hadde faktisk kjøpt en annen båt to dager tidligere. Så måtte igang med en ny annonserunde med alt det innebærer, fikk solgt etter et par uker men da 60K under ønsket pris.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Første mann til mølla relatert penger er min holdning alltid; men når folk sier de skal komme så må jeg være hjemme. Det som provoserer meg! Hvorfor avtaler folk når de ikke møter opp? Meningsløst!

 

Edit:

Erfaringsmessig er det langt mer krøll knyttet til salg av kamerahus enn optikk.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...