Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

for og oppdatere drivere på maskinen, bruker dere e program som Driver Whiz til dette, eller stoler dere på at Windows gjør jobben, eller tar dere en og en driver manuelt.

 

Driver Whiz fant 36 utgåtte drivere på min maskin, men siden dette er et program som scanner først og etterpå vil ha betalt for å fikse drivere stoler jeg ikke helt på programmet.

Jeg henter drivere manuelt, men kun når ting ikke fungerer eller ikke fungerer optimalt. utgåtte drivere bryr jeg meg lite om så lenge alt funker som det skal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for og oppdatere drivere på maskinen, bruker dere e program som Driver Whiz til dette, eller stoler dere på at Windows gjør jobben, eller tar dere en og en driver manuelt.

 

Driver Whiz fant 36 utgåtte drivere på min maskin, men siden dette er et program som scanner først og etterpå vil ha betalt for å fikse drivere stoler jeg ikke helt på programmet.

Jeg henter drivere manuelt, men kun når ting ikke fungerer eller ikke fungerer optimalt. utgåtte drivere bryr jeg meg lite om så lenge alt funker som det skal.

 

Det er det jeg normalt gjør også, ikke gjøre noe ting sålenge det ikke er nødvendig.

 

Men er det vanlig rutine blant brukerne her eller ?

Lenke til kommentar

for og oppdatere drivere på maskinen, bruker dere e program som Driver Whiz til dette, eller stoler dere på at Windows gjør jobben, eller tar dere en og en driver manuelt.

Jeg stoler på at jeg og Windows gjør jobben sammen.

 

Driver Whiz fant 36 utgåtte drivere på min maskin, men siden dette er et program som scanner først og etterpå vil ha betalt for å fikse drivere stoler jeg ikke helt på programmet.

Det er lurt av deg å ikke stole på programmet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Byvandring i Stavanger i dag. Hvis noen er i byen, og er klar for en spontan photowalk. Hyl ut her! :)

 

Er interessert.. Når tenkte du? Kona kommer ikke hjem før kl 15, og jeg trenger ca 30 min inntil byen.. :)

Lenke til kommentar

Akkurat fått beskjed om at det ikke lønner seg å reparere storformatskriveren. :( Hva gjør man nå, tro...

Det er kjedelig. Da er det bare å spare til ny ;)

 

for og oppdatere drivere på maskinen, bruker dere e program som Driver Whiz til dette, eller stoler dere på at Windows gjør jobben, eller tar dere en og en driver manuelt.

 

Driver Whiz fant 36 utgåtte drivere på min maskin, men siden dette er et program som scanner først og etterpå vil ha betalt for å fikse drivere stoler jeg ikke helt på programmet.

Styr unna ;)

Med mindre du har spesifikke problemer med en komponent og Windows update ikke gir deg ny driver automtisk - så er det sjeldent behov for å oppdatere en driver uansett.

Lenke til kommentar

Akkurat fått beskjed om at det ikke lønner seg å reparere storformatskriveren. :( Hva gjør man nå, tro...

Det er kjedelig. Da er det bare å spare til ny ;)

 

Nja. Er ikke bare bare det, altså.

 

Veldig usikker er jeg i alle fall. Ikke var det noe å hente på innboforsikringen heller.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Er i byn nå.

 

Du får sende en melding med tlf. nummer så jeg finner deg.. så kan jeg komme inn.. det vil da ta ca 30 min til midt i sentrum hjemmefra her i fra.. :)

Lenke til kommentar

Jeg har skaffet meg et GoPro videokamera.

 

Lurer på om jeg skal velge NTSC eller PAL under oppsettet ?

PAL

 

Hvorfor?

 

Laster du opp på youtube eller bruker filmen på pcen bør du velge NTSC da du vil få mer flytende bilde og bedre mulighet for slowmotion pga flere bilder per sekund.

 

Det var akkurat det jeg hadde tenkt på.

 

Velger jeg NTSC kan jeg velge 30 eller 60 frame/s

PAL har 25/50

Lenke til kommentar

Jeg har skaffet meg et GoPro videokamera.

 

Lurer på om jeg skal velge NTSC eller PAL under oppsettet ?

PAL

 

Hvorfor?

 

Laster du opp på youtube eller bruker filmen på pcen bør du velge NTSC da du vil få mer flytende bilde og bedre mulighet for slowmotion pga flere bilder per sekund.

 

Det var akkurat det jeg hadde tenkt på.

 

Velger jeg NTSC kan jeg velge 30 eller 60 frame/s

PAL har 25/50

 

Ved bruk av 30/60 frame kan du få problemer ved opptak i nærheten av lysstoffrør siden de fungerer på syklus-prinsipp og i Norge er syklusen 50 "50 hertz", da vil/kan du få streker i opptaket som beveger seg nedover på skjermen.

Lenke til kommentar

Jeg har skaffet meg et GoPro videokamera.

 

Lurer på om jeg skal velge NTSC eller PAL under oppsettet ?

PAL

 

Hvorfor?

 

Laster du opp på youtube eller bruker filmen på pcen bør du velge NTSC da du vil få mer flytende bilde og bedre mulighet for slowmotion pga flere bilder per sekund.

 

Det var akkurat det jeg hadde tenkt på.

 

Velger jeg NTSC kan jeg velge 30 eller 60 frame/s

PAL har 25/50

 

Ved bruk av 30/60 frame kan du få problemer ved opptak i nærheten av lysstoffrør siden de fungerer på syklus-prinsipp og i Norge er syklusen 50 "50 hertz", da vil/kan du få streker i opptaket som beveger seg nedover på skjermen.

 

 

Når vi er inne på lys , hva anbefales under dårlig belysning , høy eller lav framerate ?

Eller har det ikke så mye å si ?

Lenke til kommentar

Når vi er inne på lys , hva anbefales under dårlig belysning , høy eller lav framerate ?

Eller har det ikke så mye å si ?

Frameraten har ikke så mye å si - det er heller hvor lang lukkertid du har i forhold til frameraten.

 

Vil anbefale å velge "180 grader lukker" - at du velger en lukkertid som er det dobbelte av frameraten - i 60fps, så kjør lukker på 1/125s, i 30fps så 1/60s, i 24/25fps så 1/50s etc. Så blir bildet pent og flytende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...