Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange av DSLR/Hybrid folket her bruker video på de kameraene som har det ?

 

Jeg har brukt den "en gang". Brukte nylig når vi lagde en film på skolen

Hadde ikke tilgang til ekstern mic, så er bare innebygde mikrofonen i Canon 7D.

 

Ta gjerne en titt på filmen også :

http://vimeo.com/44091672

(kraftig komprimert for å kunne laste opp uten å betale)

 

 

Eller har jeg tatt noen korte klipp i fra fotball tribuner etc.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Det burde vel bli en ganske så grei timelønn?

 

Kan ikke nekte på det, hvis jeg ikke gjorde det ville jeg måtte betale mva/skatt for over 240.000 som jeg har solgt for og da ikke har hatt belegg for å utgiftsføre.

Sånn er det når man produsere et produkter før man har etablerer et firma.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg så et annet stilig startrailbilde for et par uker siden. Fotografen hadde økt blenderen jevnt gjennom opptaket og dermed fått kraftigere lysende striper mot slutten. Hver stjerne så ut som en komet. Bildet kan forklares som en heftig roterende kometstorm. Mulig han har brukt variabelt ND-filter og rotert filteret i stedet for å endre blenderen.

Lenke til kommentar

Har greid å lure meg med på bokprosjekt i Palestina/Israel med Framfylkingen (LO-org.) etter jeg underviste de litt i intervjuteknikk og sånt i vår. Avreise om halvannen uke (betalt av organisasjonen, såklart ;)).

 

Jeg har dog fått det tvilsomme oppdraget å kjøpe inn et fotoapprat før turen, siden det vel egentlig bare er jeg og én til i gruppa som har nogenlunde greit fotoutstyr (og erfaring, jobben vår på turen blir i tillegg til å skrive/ta bilder selv, å hjelpe de andre og gjøre litt guerilla-opplæring underveis).

 

Kameraet skal stort sett brukes av en gjeng som stort sett kun har erfaring med mobilkameraer, så jeg tenker at det må være enkelt å bruke, ha grei autoeksponering i programmodus og ikke minst RAW-støtte sånn at bildene kan reddes litt inn om det er krise. Budsjettet er på maks fem tusen kroner, men aller helst en del billigere (tre tusen kanskje?), siden pengene til overs kan være greie å ha med på turen. Må inkludere minnekort. Har jo selv et Olympus XZ-1 som jeg er storfornøyd med (til sitt bruk), men man får kanskje noe speilløst i den prisklassen? Eller er det kanskje lurere om vi kjøper et 1100D (eller lignende), og får muligheten til å låne objektiver fra meg og han andre med fotoutstyr (som også bruker Canon)?

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar

Må helst finnes i butikk (i Oslo), siden hun som skal betale er bortreist til dagen før avreise. Har tenkt litt på S95 også, men jeg kommer nok til å ta med mitt XZ-1, som sikkert kan gå på rundgang. Then again, så er det kanskje kjekt med flere (gode) kompakter hvis man skulle finne på å ta bilder på plasser der store dSLRer kan være kinkige å bruke...

Lenke til kommentar

Driver og sjekker priser på et produkt, fant en nettbutikk som faktisk solgte spesifikke vare for neste halve prisen, på deres infoside var tlf-nummeret fjernet/stengt og ikke tilgjengelig på firmaets adr., tok en sjekk opp mot Brønnøysund og bedriften har redusert inntektene med 1/4 hvert år siden oppstart.

 

Blir jeg å handle fra dem ? noop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...