L4r5 Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Sitter og tenker på ferien som kommer. Hvis jeg skulle hatt et "greit" kompaktkamera, helst med råfilstøtte, hva burde jeg velge? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Sitter og tenker på ferien som kommer. Hvis jeg skulle hatt et "greit" kompaktkamera, helst med råfilstøtte, hva burde jeg velge? Canon S100? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Juni er feriepengetid. Og da er dt tid for "investeringer" En pent brukt Sigma 10-20mm f/4-5.6 [4/3] med (Polafilter og ND filter*), en ny Sigma 30mm f/2.8 [µ4/3] og en pent brukt Panasonic 14mm f/2.5 (med stort bakdeksel) [µ-4/3] 10-20mm kjøpte jeg av forumbruker eks etter å ha fått prøvd den i noen uker. Jeg rakk ikke JP supre tilbud på GF2+14mm; men fant en på nettet istedet. Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Sitter og tenker på ferien som kommer. Hvis jeg skulle hatt et "greit" kompaktkamera, helst med råfilstøtte, hva burde jeg velge? Investerte selv i Canon S95 for ikke lenge siden da lommeboka ikke var helt enig i prisen til S100, og jeg har ikke angra et sekund! Veldig behagelig å ha et lite og lett kamera som kan dras med overalt og som likevel har bra bildekvalitet, masse innstillingsmuligheter og mulighet for å skyte i raw =) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 (endret) Sitter og tenker på ferien som kommer. Hvis jeg skulle hatt et "greit" kompaktkamera, helst med råfilstøtte, hva burde jeg velge? Prisklasse? (Jeg er fristet til å foreslå Pentax Q +5-15mm f/2,8-4,5 fordi det har DNG råformat, glimrende bildekvalitet i forhold til størrelsen og jeg har veldig lyst på et eksemplar Men det koster litt mye ennå.) Endret 15. juni 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Dro med meg en GoPro HD Hero2 fra New York også Spennende produkt som gir en del muligheter man ellers ikke har. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Juni er feriepengetid. Og da er dt tid for "investeringer" Trodde jeg skulle få til å spare pengene i år, men det ble bestilt "nytt" objektiv. Zuiko 28mm f/2 for ~3100. Fikk brev fra tollkontoret om at jeg måtte sende kvittering og personnummer så da tyder det på at det sikkert går en tusening ekstra i moms. Hadde virkelig håpt å få det før søndagen, men må visst vente til neste uke. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Prisklasse?Jeg er fristet til å si "så lite som mulig", men problemet er at man selvsagt vil ha noe av kvalitet også. Så da sier jeg "mest mulig for pengene". Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 (endret) Hvor mange av DSLR/Hybrid folket her bruker video på de kameraene som har det ? Bruker den en del - har gjort et par videoreportasjer, men har ikke solgt noe video enda. Kjekt å ha muligheten, men er kreves en del trening for å få godt resultat. Har en del liggende her: http://vimeo.com/olegunnaro Mest konsertopptak. Endret 16. juni 2012 av olegunnaro 1 Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Min kunnskap om multifunksjonskrivere er meget utdatert og jeg er på utkikk etter en. Er det noen av dere som har et minimum av kunnskap om markedet på disse nå? (Uansett så har du langt mer kunnskap enn meg på området, så jeg er takknemlig for den hjelpen jeg kan få ) Denne skal ikke brukes som fotoskriver. Den kommer nok til å skrive ut noen bilder, men da er det ikke noe krav om kvalitet. Scann og kopiering er jo også et must, derav multifunksjon. Er det bare å gå for feks Epson Stylus Photo PX730WD eller er det noen andre jeg heller burde se på? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Jeg sverger til Canon Pixma sine multifunksjonskrivere, rask i oppstart, holdbare farger, stabile og sånn midt på treet angående pris pr. utskrift. Har hatt en MP800 noen år og aldri hatt problemer verken med utskrift eller mating av papirer, kjøpte nettopp en ny MX895 grunnet wifi og dokumentmater, har allerede skrevet ut et par hundre sider uten problem, og liker trådløs siden jeg kan sitte i stuen og skrive ut for senere å hente papirene, den har også to-siders utskrift som fungerte greit. 1 Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Da har 5D forsvunnet ut av huset, nå venter jeg bare på å bli kvitt 24mm ts-e. Lenke til kommentar
gulnisse Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Endelig sommer, og mer tid til å prøve nye teknikker:) Har tenkt å prøve meg på pinhole fotografering, og tror jeg velger minste motstands vei og kjøper et ferdig laget "objektiv". Har sett på denne siden: http://www.lenoxlaser.com/index.php?dispatch=categories.view&category_id=19 De skriver at det er ef mount. Vil dette passe på mitt canon crop camera med ef-s mount? Vet at objektiver med ef mount kan brukes på ef-s kameraer, så regner nesten med det Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Da har 5D forsvunnet ut av huset, nå venter jeg bare på å bli kvitt 24mm ts-e. Æææh - du kan ikke selge et av de beste objektivene som noensinne er laget! Fysjafysjafysj! (Hvis jeg noensinne skifter system, skal 24/3.5 II rammes inn og henges på veggen) De skriver at det er ef mount. Vil dette passe på mitt canon crop camera med ef-s mount? Vet at objektiver med ef mount kan brukes på ef-s kameraer, så regner nesten med det Ja, alt EF passer på EF. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Blir nok desverre solgt. Sitter med litt tungt hjerte, men slik er det. Jeg vil prøve noe annet, om de blir D800E eller mellomformat får mandagen vise. Vi får se Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Blir nok desverre solgt. Sitter med litt tungt hjerte, men slik er det. Jeg vil prøve noe annet, om de blir D800E eller mellomformat får mandagen vise. Vi får se Til høsten kommer sikkert også Canon med et skikkelig høyoppløst hus. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Til høsten kommer sikkert også Canon med et skikkelig høyoppløst hus. Håper inderlig at de kommer med et hus med en sensor som har høy oppløsning, og ikke et hus som går i tusen knas når det ramler i gulvet 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Til høsten kommer sikkert også Canon med et skikkelig høyoppløst hus. Håper inderlig at de kommer med et hus med en sensor som har høy oppløsning, og ikke et hus som går i tusen knas når det ramler i gulvet Det kommer vist et 6D hvor D'en står for defragmentering Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Apropos mellomformat -- Hva er glupest å investere i, Hasselblad V-system eller Rollei SL66? SL66 har innebygget mulighet for tilt, men mangler mulighet for å klaske på digitalt bakstykke. Finnes det mange reparatører der ute som forstår seg på Rolleigreia? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå