Gjest Slettet+3124 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Da var den gamle databasebrukeren slettet.. og en ny bruker opprettet med nytt passord selvfølgelig.. Klarer denne scriptkiddien å komme seg inn nå.. så blir jeg imponert... da får jeg bruke torpedoene i fra webhotellet til å rydde opp litt i stedet.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Tjah - akkurat det kommer veldig an på hvordan de kom inn - om det var på grunn av et dårlig passord eller hva. Hvis hullet fremdeles er åpent er det jo bare å gå inn igjen samme vei.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg vet ikke hvordan de kom seg inn.. alt er oppdatert.. og har vært det hele veien. Når det kommer til passord har jeg brukt 10 - 12 tegn, og da mener jeg alle tegene på tastaturet. Har nå fjernet alle brukerne som har registrert seg, fjernet muligheten for å registrere seg, alle kommentarer er nå satt til moderering før de kommer igjennom. Fjernet wp-columbus som er flash basert, erstattet denne med vanlig tekst i stedet. Byttet passord på min bruker, og har opprettet en nye database bruker itillegg. Mere enn det vet jeg ikke hva jeg kan gjøre, da er oppdatert på bloggen.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Se om softwaren er patchet opp til aller, aller nyeste versjon. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Hvorfor er det slik at jo oftere du sjekker en ordrestatus, jo lenger tid tar det før den forandrer seg? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) Samme prinsipp som kokende vann - det koker ikke så lenge du kikker på det. Gjelder spesielt svigermors gamle komfyr. Har løst akkurat det der hjemme - med induksjonsplater som både har mer watt og mer varme overført pr energi begynner det her snarere å koke før du får snudd deg. Og - ordrestatuser er ofte forsinket - har flere ganger fått pakken levert på døra før den en gang er registrert ankommet byen.. Endret 5. juni 2012 av Trondster Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Se om softwaren er patchet opp til aller, aller nyeste versjon. Her er alt up to date, og har vært det hele veien.. Så jeg lurer egentlig på bristen ligger hos hosten min? Ellers bruker de en ukjent sikkerhetsbrist i WP.. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Venuspassasjen 6juni, 2012 Noen som har noen tips til å ta bilder av dette i natt? Bør man ha solfilter? Hadde vært artig å få på bilde. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Heftig tele og kraftig ND filter, rask lukkertid og liten blender. Og så må man være langt nord. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Da har jeg satt meg opp på liste for Raspberry Pi. Blir spennende å se hvor lenge jeg må vente. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Noen som skal få med seg venus passasjen i natt kl 4 ? Har ikke tid, får heller se på den neste gang det skjer 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) Venuspassasjen 6juni, 2012 Noen som har noen tips til å ta bilder av dette i natt? Bør man ha solfilter? Hadde vært artig å få på bilde. Jeg bruker et sveiseglass "DIN 9" til direkte fotografering mot solen. Endret 5. juni 2012 av Nautica Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Venuspassasjen 6juni, 2012 Noen som har noen tips til å ta bilder av dette i natt? Bør man ha solfilter? Hadde vært artig å få på bilde. Solfilter er ett must, minimum ND400. Jeg har brukt ett variabelt ND filter på max(ND400) for å ta bilde av sola engang og det var såvidt det holdt(1/4000 lukkertid på f/16), måtte selv da justere ned exposure med 3 stopp i lightroom. - Kolbjørn Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) Jeg bruker et sveiseglass "DIN 9" til direkte fotografering mot solen. Det går annt ja, må se om jeg finner et! *edit* fikk tak i problem solved. Endret 5. juni 2012 av Jann. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Heftig tele og kraftig ND filter, rask lukkertid og liten blender. Og så må man være langt nord. Sjekk ut om det er noen arrangementer i nærheten av der dere bor. Der selges det mest sannsynlig solformørkelsesbriller. Klipp til et passe stykke lystett papir/papp til å ha foran objektivet. Klipp et passe stort hull i papiret og tape fast et av brilleglassene foran hullet. PS. Man trenge ikke være langt nord. Det er fult mulig å få det med seg mellom soloppgang og ca kl 07 lengre sør. I Oslo er soloppgang ca kl 04. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Da har jeg satt meg opp på liste for Raspberry Pi. Blir spennende å se hvor lenge jeg må vente. Det kan nok ta sin tid. Jeg satte meg vel opp på lista for tre uker siden ... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Regner med den kommer over sommeren en gang. Jeg har ikke hastverk. Da hadde jeg satt meg opp på liste i vinter. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Er ikke stresset jeg heller. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Er folksomt på Nrk1 nå i gatene. Solbriller bonanza. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Ikke imponert over plasseringen av kamera i fra NRK. Et tre i siluett dekker store deler av tv bildet. Blir vell bare dette sort hvitt kamera vi får sett noe i fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå