Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

(...)

"Tar det store kamera der gode bilder eller? Tenkte å kjøpe et sånt stort kamera et hvis det tar gode bilder for meg"

 

Jeg valgte å ikke svare han....

 

Når skal folk skjønne at det er fotografen som tar bildene, bildene blir ikke automatisk bra selv om man har verdens dyreste kamera. :wallbash:

Tok en del familieportrett 1. mai av 2 familier (tydeligvis pengesterke). I det vi er ferdig knipser jeg er artig bilde av datteren på 3-4 år (hyperaktiv som f...), som jeg viser faren hvorpå jeg får svar tilbake at hadde han bare hatt så godt kamera som meg med fantastisk rask autofokus, så skulle han da også ha tatt slike bilder. 5d mk2 og 85L med følgefokus på lille frøkna som løp fram og tilbake i kaotisk mønster. Hadde lyst til å svare mye rart, men nikket og smilte...

Endret av H_Treider
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Og der var bloggen min hacket. Ikke noe galt å se, men jeg kommer ikke inn, og jeg får ikke tilsendt ny epost med nytt passord. Noen som vet hvordan jeg kan komme meg inn igjen..?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Fant ut av det.. fant en bruker med samme innloggings nøkkel, og passord som meg.. Denne hadde ikke gjort noe, kun fjernet epostadressen min, og endret på passordet.. jeg gikk inn i PHPMyAdmin og la tilbake epostadresen, og bestilte nytt passord. Endret på den brukeren som hadde samme passord som meg; endret på passordet, endret på epostadressen dens, oppdaterte DB og slettet brukeren. Itillegg så fjernet jeg muligheten for å registrere seg på bloggen..

 

Og alt er oppdatert.. så jeg skjønner ikke hvilken hack de har brukt?!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Er ikke en guru på dette, men jeg slettet alle min registrerte brukere (trenger de strengt talt ikke). :) Fjernet muligheten for å registrere seg på bloggen, oppdaterte databasen etter alle brukerne var slettet.. Re-installerte WP på nytt for å overskrive alle filer (i et håp om at eventuelle filer som har blitt endret blir skrevet over med original filene), og oppdaterte databasen seg med de nye filene..

 

Satser på at dette går greit.. ellers er det bare å slette poster for 2 år tilbake, og begynne helt på nytt.. :)

 

SQL Injection.

Du bør oppdatere alt av software på bloggen; Wordpress (eller hva du bruker), PHP og MySQL.

 

PHP & MySQL er det webhotellet som styrer med.. og ikke meg.. antar at det oppdatert slik som det skal..??

Lenke til kommentar

SQL Injection.

Du bør oppdatere alt av software på bloggen; Wordpress (eller hva du bruker), PHP og MySQL.

 

PHP & MySQL er det webhotellet som styrer med.. og ikke meg.. antar at det oppdatert slik som det skal..??

Det er ikke sikkert. Oppdatering av MySQL og PHP kan "ødelegge" enkelte funksjoner da de kanskje endres osv. Jeg ville sjekket med leverandøren for å være sikker. Regner med at du har oppdatert WordPress, hvis ikke ville jeg hentet siste versjon der også. One-click applikasjoner er ikke alltid oppdatert, hvis det er det du har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jupp.. WP er oppdatert.. det har den vært hele veien.. :) Ser at PHP MyAdmin ikke er oppdatert i fra hostens side.. får purre litt på de.. :)

Lenke til kommentar

PHP & MySQL er det webhotellet som styrer med.. og ikke meg.. antar at det oppdatert slik som det skal..??

Det er bare verktøyene - det er PHP scriptene som styrer bloggen som problemet - er de hjemmesnekret eller bruker du en ferdig pakke?

 

edit: ser at der WP du bruker. Da har du muligens vært litt for snill i oppsett. Strup ned.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Har allerede gjort dette Tom.. Når det kommer til DB passord er det ikke likt det samme som min bruker.. det passordet er generert av et passord program, og har en haug med tall, boksataver (store/små) & spesialtegn.. Så jeg er egentlig ikke redd for det passordet.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Får ikke byttet passordet i kontrollpanelet.. Sier at jeg har feil passord, og får dermed ikke endret passordet pga feil gammelt passord.. :p

Lenke til kommentar

Noen som skal få med seg venus passasjen i natt kl 4 ? Bor for øyeblikket i polarsirkelbyen, men tviler på man får se den her. Skal ihvertfall opp kl 4 og i det minste se om man kan få noen bilder hvist sola titter frem.

 

Men man må vell kanskje til saltfjellet eller bodø/tromsø for i det hele tatt få det med seg vil heg tro.

 

Noen som har planer? :)

 

http://astro.viten.no/ *quote* I Nord-Norge sees hele, i Sør-Norge halvparten av passasjen.

 

Kanskje det er håp! Så fremst at det ikke blir skyer..

 

http://www.yr.no/pla...ur_by_hour.html

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...